Biežāk uzdotie jautājumi

Kā izvēlēties pareizās riepas?

           

Kāda izmēra riepas der manai automašīnai?

     
Ir vairāki veidi, kā noskaidrot, kāda izmēra riepas nepieciešamas Jūsu automašīnai: 1. Sazinoties ar PKP speciālistiem, kuri spēs sniegt profesionālu konsultāciju; 2. Izmēri tiek norādīti uz automašīnas degvielas tvernes vāciņa, vai arī vadītāja durvju ailē. Tomēr, jāņem verā, ka riepas, kas jau ir uzstadītas, ne vienmēr ir pareizās, tādēļ pirms jaunu riepu iegādes, ir būtiski noskaidrot, kāds riepu izmērs der Jūsu automašīnai.
     

Kā es varu zināt, ka man nepieciešamas jaunas riepas?

     
Gan vasaras, gan ziemas riepām ir nodiluma indikātori. Minimālais pieļaujamais protektora dziļums, ko nosaka Latvijas likumdošana, ir 4mm ziemas riepām un 1,6mm vasaras riepām. Tomēr, mēs rekomendējam pievērst uzmanību nodilumam arī ikdienā, piemēram, ja braukšana kļūst nestabila, īpaši slapjos laika apstākļos, ir pienācis laiks mainīt riepas.
     

Vai var izmantot dažāda veida riepas? Kādu iespaidu tas atstāj uz automašīnu un braukšanas drošību?

     
Teorētiski var izmantot dažāda veida riepas, bet riepu ražotājs nerekomendē vienlaicīgi izmantot dažāda veida protektorus, tieši saķeres dēļ. Tomēr, galvenais, izmantojot dažāda veida riepas, ir regulāri pārbaudīt nodilumu.
     

Ja es vēlos mainīt tikai divas riepas, tās būtu jamontē priekšpusē vai aizmugurē?

     
Tas ir atkarīgs no automašīnas velkošās ass. Jaunas riepas montē uz velkošās ass, lai viss komplekts kopumā nodiltu vienmērīgi.
     

Ko nozīmē apzīmējumi, kas atrodami uz riepām?

     
Virziet kursoru uz riepas apzīmējumu, lai iegūtu vairāk informāciju
     

Ko nozīmē, ja riepu izmēram apzīmējumā ir XL (RF)?

     
XL nozīmē- Extra Load (palielināta kravnesība). XL tipa riepām ir pastiprinātas sānu malas un, parasti, tās ir zemprofilu riepas.
     

Kad Latvijā ir aizliegts braukt ar radžotām riepām?

     
Latvijā ir aizliegts lietot riepas ar radzēm no 1.maija līdz 30.septembrim. Igaunijā radžu aizlieguma periods ir 1.05-14.10 un Lietuvā 15.04-30.10.
     

Cik ilgi riepas ir derīgas?

     
Uz šo jautājumu nevar viennozīmīgi atbildēt, jo riepas kalpošanas laiks ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, piemēram, braukšanas apstākļiem, nodiluma, ceļa seguma u.c, tomēr vidēji riepas kalpo 2-4 sezonas.
     

Vai protektora dziļums ietekmē riepas funkcijas?

     
Protektora dziļums noteikti ietekmē riepas funkcijas, tādēļ mēs rekomendējam ikdienā pievērst uzmanību braukšanas kvalitātei.  Minimālais pieļaujamais protektora dziļums, ko nosaka Latvijas likumdošana, ir 4mm ziemas riepām un 1,6mm vasaras riepam.
     

Ar ko atšķiras virziena protektora zīmējums no simetriska un asimetriska? Kāds ir labāks?

     
Ir trīs protektora zīmējuma pamatveidi: simetrisks protektora zīmējums, asimetrisks protektora zīmējums, virziena tipa protektora zīmējums.
virziena simetriska asimetriska
Virziena - nodrošina labu saķeri ar ceļa segumu un nodrošina labāku bremzēšanu,tomēr šādas riepas ir jāmontē uz automašīnas tikai braukšanas kustības virzienā
      • Montējot jāievēro rotācijas virziens
      • Labi rādītāji daudzos parametros
      • Laba ūdens novadīšana
Simetriskais- vairāk orientēts uz ūdens aizvadīšanu no riepas un ceļa saķeres laukuma
      • Montējot nav svarīgi, kādā virzienā uzbortētas
      • Vidēji rādītāji daudzos parametros
Asimetriskais- katrai protektora zonai var piešķirt savu uzdevumu, krietni uzlabojot kopējo veiktspēju gan uz sausa, gan uz slapja ceļa
      • Montējot jāievēro iekšmala/ārmala
      • Labi rādītāji daudzos parametros
      • Laba ūdens novadīšana
      • Lielāki bloki ārmalā, kas nodrošina labāku stabilitāti pagriezienos
     

Vai riepu izvēle ietekmē degvielas patēriņu?

     
Jā, noteikti! Katrai riepai ir noteikta rites pretestība un, atkarībā no protektora, tā mainās. Jo lielāka pretestība, jo vairāk pieaug degvielas patēriņš. Uzzini, kā samazināt degvielas patēriņu
     

Kā riepu izvēle ietekmē bremzēšanas ceļu?

     
Bremzēšanas ceļu var ietekmēt vairāki faktori- gumijas sastāvs, tas vai riepa ir jauna vai lietota, būtiski ir arī izvēlēties pareizās riepas attiecīgajai sezonai. Piemēram, ja ziemas riepu bremzēšanas ceļš, ziemas apstākļos ir īsāks, tad vasarā šo pašu riepu bremzēšanas ceļš būs krietni garāks. Tādēļ ir būtiski izvērtēt riepu stāvokli un atbilstību sezonai. Visām, no 2012.gada 1.jūlija, ražotajām riepām, pamatojoties uz ES regulu, ir jābūt uzlīmei vai marķējumam, kas, ietver informāciju par katras riepas bremzēšanas ceļu un faktoriem, kas to ietekmē .Izvēloties riepas, salīdzini bremzēšanas ceļu
     

Vai var likt automašīnai dažāda izmēra riepas vai ar dažādiem protektora zīmējumiem uz dažādām automašīnas asīm?

     
Tas ir iespējams, taču ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka jums ir jābūt vienāda izmēra riepām uz vienas ass, tomēr jāatceras, ka ir gadījumi, kad uz dažādām asīm Jūs varat likt dažāda izmēra riepas, bet ar noteikumu, ka to paredzējis automašīnas ražotājs.
     

Kāds ir riepu maksimālais ātrums?

     
Riepu maksimālais ātrums (ātruma indekss) ir norādīts uz riepas sāniem, apzīmēts ar alfabēta burtu. Tomēr, izvēloties ātrumu, ir svarīgi izvertēt arī laikapstākļus. atruma indekss
     

Kas ir vissezonas riepa?

     
Vissezonas riepa tiek apzīmēta- „all season” (visas sezonas) „4S” (četras sezonas), "tous terrain" (visi segumi) vai “AW” (Any weather – jebkurš gadalaiks). Izvēloties vissezonas riepas, ir būtiski izsvērt vai šīs riepas ir atbilstošas mūsu klimatiskajiem apstākļiem. Pirms riepu iegādes, mēs rekomendējam konsultēties ar riepu speciālistu. Uzzini vairāk par vissezonas riepām
     

Kas ir homologācija?

     
Homologētas riepas ir riepas ar dažām konstruktīvām izmaiņām, ko pasūtījuši automašīnu ražotāji savu marku automašīnām. Uzzini vairāk par homologāciju
     

Vai ir taisnība, ka Latvijā var izmantot tikai riepas ar Eiropas sertifikātu?

     
Jā, Latvijā var izmantot tikai tās riepas, kam ir Eiropas sertifikāts. Uz tiem norāda Eiropas atzīme ar saīsinājumu "E"vai "e" uz riepas malas.
     

Vai apdrošināšanas kompānijas var atteikt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, gadījumā, ja riepas neatbilda līkuma prasībām?

     
Apdrošināšanas kompānijas var atteikt apdrošināšanas atlīdzības izmaksu, ja riepas neatbilst likuma prasībām-riepas nodilums pārsniedz noteikto minimālo protektora dziļumu (4mm ziemas riepām, 1,6mm vasaras riepām), nav M+S apzīmējuma, laika periodā no 1.maija līdz 30.septembrim tiek izmantotas riepas ar radzēm.
     

Kas ir M+S riepas?

     
Cilvēki mēdz kļūdaini domāt, ka apzīmējums M+S (mud and snow/dubļi un sniegs), garantē, ka riepa ir vissezonas. Tomēr ir būtiski minēt faktu, ka arī radžotas riepas tiek marķētas kā M+S, līdz ar to, tas nav rādītājs, ka ar tām var braukt visu gadu. M+S ir ziemas riepas, kuras var izmantot braukšanai visu gadu, izņemot radžotās. Tomēr ir svarīgi izvēlēties pareizās riepas attiecīgajiem laikapstākļiem, lai neapdraudētu savu drošību.
     

Vispārīga informācija par ziemas riepām un to priekšrocībām

           

Ar ko atšķiras ziemas riepas no vasaras un vissezonas riepām?

     
Mīkstāks ziemas riepu gumijas sastāvs, salīdzinājumā ar vasaras riepu gumijas sastāvu, uzrāda labākus veiktspējas rādītājus pie zemām temperatūrām. Ziemas riepām ir īpašas lameļu (protektora zīmējuma elementu) tehnoloģijas, kas nodrošina labu vadāmību ne tikai uz sniega un ledus, bet arī uz slapjiem ziemas ceļiem. Vasaras riepu protektora zīmējums nav pielāgots kontaktam ar sniegu un ledu, kā rezultātā pagarinās automašīnas bremzēšanas ceļš. Savukārt, vissezonas riepas ir paredzētas maigākiem klimatiskajiem apstākļiem.
     

Kad nepieciešams mainīt vasaras riepas pret ziemas riepām?

     
Likumdošana nosaka, ka no 1. decembra līdz 1. martam automašīnām, kas pārvietojas pa koplietošanas ceļiem, obligāti jābūt aprīkotām ar ziemas riepām.Tomēr, PKP riepu speciālisti rekomendē izvērtēt un ņemt vērā arī laikapstākļus.
     

Kā izvēlēties ziemas riepas?

     
Ziemas riepu izvēlei ir jāpievērš liela uzmanība un tās jāizvēlās, izvērtējot visus faktorus, vajadzības un vēlmes. Mēs rekomendējam konsultēties ar speciālistiem, kuri spēs ieteikt vislabākās riepas, ņemot verā Jūsu braukšanas intensitāti, pieredzi, automašīnas tipu un ceļa segumus, pa kuriem plānota pārvietošanās.
     

Kāds ir minimāli pieļaujamais protektora dziļums ziemas riepām?

     
Minimālais pieļaujamais protektora dziļums ziemas riepām, ko nosaka Latvijas likumdošana, ir 4 mm.
     

Vai, izmantojot ziemas riepas, ir nepieciešams braukt lēnāk?

     
Braukšanas ātrums jāizvēlās izvērtējot apstākļus, ceļa segumu un braukšanas prasmi. Noteikti jāietur lielāka distance kā vasaras laikā.
     

Vai ziemas riepas es varu izmantot braukšanai visu gadu?

     
Likumdošana pieļauj ziemas riepu izmantošanu visu gadu, izņemot riepas ar radzēm, tomēr, izsverot ziemas riepu lietošanu, no drošības viedokļa, tas noteikti netiek rekomendēts. Uzzini, kāpēc ziemas sezonā jaizvēlas ziemas riepas
     

Vai visas ziemas riepas ir vienādas?

     
Nē, ziemas riepas nav vienādās, tām ir dažādi protektoru zīmējumi, gumijas sastāvs, ir riepas ar radzēm un bez radzēm, tādēļ konkrētās ziemas riepas izvēli rūpīgi jaizvērtē, atbilstoši savām vajadzībām, kā arī vēlams konsultēties ar speciālistiem, lai atrastu sev vispiemērotākās ziemas riepas. Uzzini vairāk par ziemas riepām.
     

Kādas riepas labāk izvēlēties ziemā Latvijas apstākļos?

     
Izvēloties ziemas riepas, jāņem vērā braukšanas apstākļi, intensitāte, ceļa segums un braukšanas pieredze. Ja galvenā pārvietošanās paredzēta pilsētas apstākļos, vēlams izvelēties riepas bez radzēm.  Gadījumā, ja pārvietošanās paredzēta ārpus pilsētas, labāk būtu izvelēties riepas ar radzēm. Tomēr, vislabāko izvēli, izvērtējot visus braukšanas paradumus un īpatnības, Jums palīdzēs veikt profesionāli speciālisti. Uzzini vairāk par ziemas riepu izvēli
     

Vispārīga informācija par vasaras riepām un to priekšrocībām

           

Ar ko atšķiras ziemas un vasaras riepu protektors?

     
Ziemas riepām ir mīkstāks gumijas sastāvs, salīdzinājumā ar vasaras riepu gumijas sastāvu, un tās paredzētas lietošanai pie zemām temperatūrām. Ziemas riepām ir īpaši lameļu (protektora zīmējuma elementu) iegriezumi.  Vasaras riepām ir cietāks gumijas sastāvs,  protektors ir smalkāks un tām nav speciālo iegriezumu, kas paredzēti sniegam, ledum uz ziemas ceļiem.
     

Kad nepieciešams mainīt ziemas riepas pret vasaras riepām?

     
No 1.marta transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas, atļauts piedalīties satiksmē ar vasaras riepām, svarīgi ir atcerēties, ka riepas ar radzēm drīkst izmantot tikai līdz 1.maijam. Tomēr mēs autovadītajiem  rekomendējam vadīties pēc laikapstākļiem.
     

Vai vasaras riepas es varu izmantot braukšanai visu gadu?

     
Noteikti nē, jo vasaras riepas, atsķirībā no ziemas riepām, nav paredzētas ziemas laikapstākļiem un ceļu stāvoklim un, no drošības viedokļa, nav paredzētas, lai pārvietotos ziemas laikā. Uzzini piecus labus iemeslus, kādēļ vasarā jāizvēlas vasaras riepas.
     

Kāda ir atšķirība starp vasaras un vissezonas riepām?

     
Vasaras riepas un vissezonas riepas, vispirms, atšķiras pēc gumijas sastāva un protektora zīmējuma. Vissezonas riepu protektora rakstā ir vairāk šķēlumu un rievu, protektors ir sadrumstalots, lai tas pildītu savas funkcijas arī sniegota ceļa apstākļos. Savukārt, vasaras riepām ir cietāks sastāvs un protektoram ir mazāk rievu, lai riepa saglabātu savu stīvumu, kā arī saglabātu formu palielinātas slodzes gadījumos.
     

Riepu apkope

           

Vai riepām ir nepieciešama speciāla apkope?

     
Ir vēlams veikt riepu apkopi, izmantojot speciālas riepu putas, kas aizsargā pret UV stariem.
     

Kādos gadījumos drīkst remontēt bojātu riepu?

     
Riepu remontu, jebkurā gadījumā, labāk uzticēt riepu speciālistiem. Tomēr, ja bojājums atrodas riepas sānos, tās netiek remontētas.
     

Kas ir savērsums un kādēļ ir svarīgi to regulāri pārbaudīt un regulēt?

     
Savērsums ir rekomendējams savirzes pārbaudes pakalpojums, pēc katras riepu maiņas, kas nodrošina, lai netiktu bojātas uzstadītās riepas, nepareiza savērsuma rezultātā.  Pareizi noregulēts riteņu savērsuma – sagāzuma leņķis, nodrošinās jūsu auto stabilitāti uz ceļa, atvieglos vadāmību, ka arī pagarinās riepu kalpošanas laiku.
     

Vai, mainot riepas, obligāti jāizvēlas tāda paša izmēra riepas?

     
Tas nav obligāti. Automašīnas ražotājs paredz dažādu izmēru lietošanu un katrs izmērs būs vairāk paredzēts noteiktiem laika apstākļiem.
     

Vai var montēt dažāda platuma, bet vienāda augstuma riepas?

     
Jā, var, tomēr tikai tādos gadījumos, ja to paredz automašīnas ražotājs. Kā piemēram, Mercedes-Benz S (w221) klases automašīnām. Lai uzzinātu kādas riepas nepieciešamas Tavai automašīnai, izmanto PKP riepu kalkulatoru.
     

Kā rīkoties, jūtot vibrāciju?

     
Ja braukšanas laikā ir jūtama vibrācija, noteikti nepieciešams vērsties pie riepu speciālistiem. Vibrācijai var būt vairāki cēloņi,  tādēļ ir nepieciešams pārbaudīt ritošās daļas, stūres sistēmu, ka arī diska un riepas stāvokli, lai noteiktu precīzu vibrācijas iemeslu.
     

Kā ritošās daļas defekti ietekmē riepas?

     
Ritošās daļās defekti rada nevienmērīgu riepu nodilumu un tās tiek bojāta.
     

Cik bieži būtu vēlams veikt savirzes regulēšanu?

     
Savirzes regulēšanu ir jāveic vismaz vienu reizi gadā un būtu vēlams veikt arī pēc katras riepu maiņas.
     

Kādēļ ir nepieciešams riepas balansēt?

     
Katrai riepai un diskam ir savi smagākie punkti, kas rada disbalansu, tādejādi radot vibrāciju, apgrūtinot automašīnas vadīšanu un veicinot riepu priekšlaicīgu nodilšanu. Lai no tā izvairītos un nodrošinātu ilgstošu riepas kalpošanas laiku, kā arī komfortablu braukšanu, ir nepieciešams veikt balansēšanu.  Riepas ir obligāti jānobalansē katras sezonas sākuma, pirms to lietošanas.
     

Kā pārbaudīt vai riepām nav radušās, ar nodilumu saistītas, problēmas?

     
Vēlams, reizi menesī veikt vizuālu riepas apskati vai konsultēties ar speciālistiem.
     

Kāpēc ir svarīgi, lai riepām būtu pareizs spiediens?

     
Daudzos gadījumos, tieši riepu stāvoklis pasargā no nelaimes gadījuma. Auto ražotājs nosaka katram automašīnas modelim rekomendējamo spiedienu riepās. Rekomendētais spiediens, auto riepās, ir norādīts vai nu uz degvielas tvertnes vāciņa (iekšpusē) vai vadītāja durvju ailes iekšpusē. Spiediens riepās ietekmē riepu nolietošanās ātrumu, braukšanas drošību un komfortu , degvielas ekonomiju, un auto ritošās daļas nolietojumu. Uzzini vairāk, par pareizu riepu spiedienu. .
     

Vai mani braukšanas ieradumi var ietekmēt riepu nodilumu?

     
Jā, aktīvas, sportiskas braukšanas stils, noteikti samazina riepas mūžu, jo riepas ātrāk uzkarst un atrāk sāk dilt.
     

Kā noteikt, ka riepai zūd gaisa spiediens?

     
Spiediena zudumu var noteikt, regulāri veicot vizuālu apskati vai 1x mēnesī pārbaudot spiedienu. Spiedienu pārbauda aukstām jeb nebrauktām riepām, izmantojot manometru.
     

Kas izraisa riepu spiediena samazināšanos?

     
Spiediena samazināšanos var izraisīt vairāki faktori, piemēram, novecojis ventīlis, novecojusi gumija, krasas temperatūras izmaiņas, dīkstāve, disku stāvoklis, piemēram, rūsa, ielocīts vai sasists disks. Svarīgi atcerēties, ka pirms riepu montāžas, obligāti jāpārbauda riepu spiediens, turklāt, atkarībā no ražotāja, automašīnai, uz dažādām asīm, noteiktais spiediens var būt dažāds. 
     

Līdz kādam gaisa spiedienam ir jāuzpilda riepas?

     
Uz riepas sāna ir atrodama informācija par rūpnieciski noteikto vai maksimālo riepas spiedienu, kas nozīmē, ka spiediens nedrīkst pārsniegt norādīto.                   
     

Kāpēc riepas nodilst nevienmērīgi?

     
Visbiežāk sastopamie iemesli,riepu nevienmerīgai nodilšanai, ir sekojoši: nepareizs spiediens, pārāk liels svars, bojājumi ritošajā daļā.
     

Kādos gadījumos riepa var pārsprāgt un kā no tā izvairīties?

     
Pārslodze var rasties, ja:
      • tiek veikta braukšana ar pārak lielu svaru;
      • riepās ir pārak liels vai pārak mazs spiediens.
Lai izvairītos no riepas pārsprāgšanas, nepieciešams sekot līdzi riepu spiedienam un pieļaujamajai pilnai masai, ko noradījis automašīnas ražotājs.
     

Kā pareizi uzglabāt riepas?

     
Riepas ir jauzglabā tumšā, vēsā telpā, lai tās netiktu pakļautas tiešai saules staru ietekmei.
     

Vai ir viegli samontēt riepu un riteni? Vai varu veikt to pats?

     
Teorētiski tas ir iespējams, tomēr, lai nesabojātu riepu vai disku, iesakām riepu montāžu uzticēt speciālistiem, ar pieredzi un attiecīgo aprīkojumu. Speciālisti, uzreiz pēc montāžas, varēs veikt arī balansēšanu, kas ir obligāts noteikums, pie riepu maiņas.
     

Eiropas Savienības riepu marķējums

           

Kas ir ES riepu marķējums?

     
riepu markejumsSākot ar 2012. gada 1. novembri, visām no 2012.gada 1.jūlija ražotajām riepām, ir jābūt ar uzlīmi vai marķējumu, kuru, vēl pirms riepu iegādes, varēs aplūkot gala patērētājs. Marķējumam, saskaņā ar ES normām, ir jāsatur informācija par rites pretestību, saķeri ar slapju ceļu un trokšņu līmeni. Regula attiecas uz visām pasažieru automašīnu, vieglo kravas automašīnu un kravas automašīnu riepām (C1, C2 un C3). Riepu marķēšanas mērķis ir uzlabot ceļu transporta drošības līmeni, izvēloties degvielu ekonomējošas un drošas riepas ar zemu trokšņa līmeni. Uzzini vairāk par ES riepu marķējumu..
     

Uz kurām valstīm attiecas ES riepu marķējums?

     
Eiropas Savienības Padomes regula,  Nr 1222 / 2009 par ES riepu marķējumu, ir saistoša visām Eiropas Savienības dalībvalstīm.
     

Kas sertificē riepas?

     
Saskaņā ar noteiktiem kritērijiem, ES riepu marķējumam, riepu ražotāji paši sertificē riepas. Katrs riepu modelis un katrs izmērs tiek atsevišķi testēts, klasificēts un tad sertificēts.
     

Kur ir pieejama informācija par manu riepu marķējumu?

     
Riepu ražotājs, vieglo automašīnu, vieglo kravas automašīnu un smago automašīnu kategoriju klasifikāciju dokumentē savos prospektos, ka arī izvieto infomāciju internetā, līdz ar to, klients var iepazīties ar marķējumu, vēl pirms pirkuma veikšanas.
     

Kādas ir alternatīvas iespējas novērtēt riepas, izņemot ES marķējumu?

     
Riepu marķējums informē klientu par trim svarīgākajiem kritērijiem, tomēr pastāv arī citas svarīgas, ar drošību saistītas, ražojuma īpašības, kas jāņem vērā. Tās ir, piemēram- stabilitāte, izturība, bremzēšanas īpašības uz sausa un slapja ceļa, akvaplanēšanas īpašības, kā arī sniegums ziemas apstākļos. Ražotāji norāda, ka riepas marķējums nav paredzēts kā aizstājējs izsmeļošai informācijai, kas izriet, piemēram, no riepu testiem.
     

Kādus parametrus izvērtē ES riepu marķējums?

     
ES riepu marķējums sastāv no trīs kritērijiem: rites pretestba1. Rites pretestība (degvielas izlietojuma efektivitāte): Tas ir spēks, kas darbojas pretēji riepu ripošanas virzienam. Tā kā riepas ietekmē līdz pat 20% no kopējā degvielas patēriņa vieglajiem automobiļiem un līdz 35% kravas automobiļiem, svarīgi ir sasniegt zemus rites pretestības rādītājus. Noskaidrosim, kā tā darbojas: transportlīdzekļa svara ietekmē, riepas deformējas saskares punktā ar ceļa segumu un zaudē enerģiju degvielas veidā. Jo lielāka deformācija, jo lielāka rites pretestība, attiecīgi lielāks degvielas patēriņš un CO2 izmešu daudzums. Uz Eiropas Savienības riepu marķējumiem rites pretestības līmenis ir apzīmēts ar A (vislabākais rādītājs) līdz F rūpniecības automobiļiem un G vieglajiem automobiļiem (vissliktākais rādītājs). sakere uz slapja cela2. Saķere uz slapja ceļa Saķeres līmenis uz mitra ceļa seguma ir viens no vissvarīgākajiem riepu drošības rādītājiem. Teicama saķere uz mitra seguma nodrošina īsāku bremzēšanas ceļu, braucot mitros laika apstākļos. Pastāv arī citi svarīgi parametri, kas ir saistīti ar drošību, bet saķeres līmenis uz mitra seguma tika izvēlēts kā visnozīmīgākais parametrs dažādu riepu salīdzināšanai. Īsāks bremzēšanas ceļš, augstāka klase. Riepu etiķetes gradācija ir sadalīta klasēs "A" līdz "G", kur D un G netiek izmantotas. troksna limenis3. Trokšņa līmenis (noradīts decibelos) Transporta plūsmu radītais troksnis ir vērā ņemams apkārtējās vides parametrs, kas tiek noteikts pēc vairākiem faktoriem: plūsmas intensivitātes, transportlīdzekļu tipa, kā arī ceļu un riepu mijiedarbības. Indekss, kas norādīts uz marķējuma, nenorāda trokšņa līmeni automobiļa salonā, ko braucot dzird autovadītājs, bet gan ārējo troksni, kas rada trokšņu piesārņojumu. Uzzini vairāk, kā nolasīt riepu marķējumu..
     

Garantija

           

Vai manām riepām ir garantija? Kādos gadījumos tā darbojas?

     
PKP riepu centros, uz visām iegādātajām riepām, ir paredzēta garantija, kas attiecas uz rūpnieciski bojātu riepas karkasu un ārkartīgi lielu disbalansu. Garantijas laiks- 1 gads. Papildus standarta garantijai, PKP piedavā paplašinātās garantijas programmu Pirelli riepām- TYRElife.
     

Kas ir TYRElife?

     
TYRElife ir paplašinātā garantijas programma Pirelli riepām, kuru izmers ir ne mazāks kā 16", un tā ir papildus garantija jau esošajai standarta garantijai. Kļūstot par TYRElife programmas biedru, autovadītājs var veikt bezmaksas riepu apmaiņu mehānisku bojājumu gadījumā, ieskaitot arī riepu saduršanu, sagriešanu, sadedzināšanu, formas zaudēšanu un citus mehāniskus bojājumus, kas radušies riepu lietošanas rezultātā. Garantija darbojas 12 mēnešu laikā no riepu iegādes brīža. Programma TYRElife attiecas uz sekojošiem riepu mehāniskiem bojājumiem:
      • saduršana
      • pārsišana
      • sadegšana
Piesakies Pirelli TYRElife programmai! tyrelife
     

Kā man rīkoties, ja vēlos apmainīt bojāto riepu un riepai vēl darbojas garantijas nosacījumi?

     
Jums jaierodas riepu centrā, kurā riepas tika iegādātas, līdzi ņemot pirkumu apliecinošu dokumentu. Riepu centra speciālisti izvērtēs pretenzijas atbilstību, rūpnīcas garantijas nosacījumiem, un, ja bojājums būs rūpniecisks, veiks riepu maiņu.
     

Kas ir Pirelli Key Point

           

Kas ir Pireli Key Point (PKP)?

     
Pirelli Key Point LogoPirelli Key Point ir starptautisks projekts, kurā piedalās vairāk nekā 700 riepu autocentru visā Eiropā. Kopš 2001. gada Latvijā starptautisko tīklu Key Point pārstāv kompānija Latakko sadarbībā ar riepu koncernu Pirelli. Key Point riepu centri piedāvā visplašāko riepu klāstu, lietos diskus, akumulatorus un eļļas, kā arī jebkuru citu produkciju no lielākās noliktavas Baltijā. Uzzini vairāk par Pirelli Key Point..
     

Ar ko specializētie riepu centri atšķiras no pārējām vietām, kur var nopirkt/samontēt riepas?

     
Specializētajos riepu centros Jūs vienmēr saņemsiet profesionālas konsultācijas, apkalpošanu un augsta līmeņa servisa pakalpojumus. Jums būs pieejams visplašākais sortiments un patīkamas cenas.
     

Kādi pakalpojumi pieejami PKP riepu centros?

     
PKP riepu centros ir pieejams ļoti plašs pakalpojumu klāsts:
      • Riepu montāža
      • Balansēšana
      • Savirzes regulēšana
      • Eļļas maiņa
      • Disku remonts
      • Ritošās daļas pārbaude un remonts
      • Riepu glabāšana
      • Auto starteru un ģeneratoru pārbaude/remonts
      • Auto elektroiekārtu diagnostika/remonts
      • Signalizācijas uzstādīšana(pēc individuāla pasūtījuma)
      • Riteņu mazgāšana
      • Lukturu regulēšana
      • Kravu riepu servisa pakalpojumi
Tomēr, katrā PKP riepu centrā, ir pieejami dažādi pakalpojumi, tadēļ, lai atrastu sev nepieciešamo, lūdzam apskatīt piedavājumu, sev tuvākajā PKP riepu centrā.
     

Neatradi atbildi? Nosūtīt jautājumu



http://www.pkp.lv