01.2011 Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņotas trases Abu Dabi

Tuksnesis nešķiet loģiskākā vieta lietus riepu testēšanai, bet tieši to nolēma darīt Pirelli pirms savas atgriešanās Formula 1 nākamajā sezonā.

Itāļu kompānija, pārtraukusi izgatavot riepas F1 bolīdiem pirms divām desmitgadēm, tagad izmanto Jas-Marina trasi AAE, lai veiktu galīgos testus savām riepām pirms komandas sāks savus izmēģinājumus Valensijā 1.februārī. Pirelli tagad ir vienīgais riepu piegādātājs čempionātam, tāpēc itāļiem noteikti vajadzēja notestēt savas lietus riepas līdz sezonas sākumam, jo ne riepu kompānijai, ne komandām nav rīcībā nekādu sākotnējo datu par to, kā riepas uzvedīsies uz slapjas virsmas.

Lēmums testēt riepas Abu Dabi, pēc Pola Hemberi (Paul Hembery), Pirelli auto sporta direktora vārdiem, tika pieņemts tādēļ, ka šajā gada laikā tur ir relatīvi silts laiks. "Lietu" nodrošināja speciālas autocisternas, kuras uz 5,5 kilometru trasi izlēja apmēram 114,000 litrus ūdens. "To mēs darīsim naktī, – piemetināja Hemberi k-gs. – Jo tā mēs varēsim neraizēties par to, ka saule izžāvēs trases virsmu".

"Treku apgaismoja simtiem prožektoru, tāpēc nakts testi pilnībā atgādināja dienas, – paziņoja Pirelli oficiālais testu pilots un bijušais F1 sacīkšu braucējs Pedro de la Rosa. – Tā bija pirmā reize, kad es braucu pa slapju trasi naktī, bet tā nebija problēma".

Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņota treka Abu Dabi Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņota treka Abu Dabi Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņota treka Abu Dabi
Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņota treka Abu Dabi Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņota treka Abu Dabi Pirelli testē F1 riepas uz mākslīgi apūdeņota treka Abu Dabi

Video Pirelli F1 tests

De la Rosa pilotēja bolīdu Toyota TF109 – pēdējo, kuru Toyota tika uztaisījusi pirms savas aiziešanas no čempionāta 2009.gada beigās. Pēc katriem 5-10 apļiem spānis apstājās, lai parunātu ar Pirelli inženieriem un saņemtu jaunu riepu komplektu. Šie nakts testi tika izmantoti arī "starpposmu" klases riepu izmēģinājumiem.

Pēc katriem vairākiem desmitiem apļu kravas mašīnas atkal izbrauca trasē, lai atjaunotu ūdens kārtu.

Šis divu dienu tests Abu Dabi ir pēdējais deviņu slēgto testu sērijā, kurus Pirelli veikusi kopš tā laika, kā tika paziņojusi par savu atgriešanos F1 pagājušā gada augustā. Šai laikā testu piloti – bez de la Rosas par tādiem kļuva Niks Haidfelds (Nick Heidfeld) un Romens Grožans (Romain Grosjean) – nobrauca vairāk kā 11,000 km pa dažādām trasēm un atšķirīgos apstākļos.

2011.gadā Pirelli piegādās komandām riepas ar četriem dažādiem kompaundiem – Supersoft, Soft, Medium un Hard, kas tiks izmantotas uz sausas virsmas. Bez tam būs pieejamas vienas lietus un vienas "starpposma" riepas slapjiem un mainīgiem laika apstākļiem. Sezonas laikā, kā gaidāms, Pirelli piegādās komandām aptuveni 50,000 riepas, kas ražotas kompānijas rūpnīcā Izmitā (Turcija).

Kā paziņoja Hemberi k-gs, pat neskatoties uz to, ka Pirelli piedalījās šajā topa sacīkšu sērijā pirms 20 gadiem, atgriešanās laikā nenācās sākt no baltas lapas. "Mūsu kompānija ražo riepas jau 100 gadus, un mēs taisām ceļa riepas pasaules labākajiem automobiļiem. Mums ir visas nepieciešamās tehnoloģijas, un turklāt mēs izgatavojam riepas citiem čempionātiem".

Uz jautājumu par to, kāpēc pēc tik liela pārtraukuma Pirelli tomēr nolēma atgriezties F1, Hemberi k-gs atbildēja: "Mēs gribam, lai pasaule zinātu, kas ir Pirelli. Formula 1 sacīkstes notiek visā pasaulē un visās valstīs, kur grib piedalīties starptautiskās kompānijas.

Tostarp dalībai tādās sacīkstēs ir arī otra puse. "Kad pilots uzvar sacīkstēs, tas ir pilota nopelns, – saka Hemberi k-gs. – Bet, kad pilots zaudē, tad vienmēr vainīgas ir riepas".

Vairāk informācijas variet uzzināt Pirelli oficiālajā mājas lapā


http://www.pkp.lv