Jaunās Pirelli riepas 2012.gada sezonai ir kļuvušas mīkstākas un kantainākas, turklāt kompānija atjaunojusi marku Cinturato lietainam un mitram laikam. Jauno Pirelli riepu, ko kompānija izstrādājusi sadarbībā ar komandām, reaģējot uz sacensību reglamenta izmaiņām aerodinamikas jomā, galvenā atšķirība ir – to sastāvs kļuvis mīkstāks, uzlabota saķere un lielāks nodilums. Kā informē kompānija, jauno riepu izstrādes mērķis bija padarīt sacīkstes no starta līdz pat finišam aizraujošākas un neprognozējamākas, nodrošināt katrās sacīkstēs divus pitstopus un piešķirt stratēģijai svarīgāku lomu. Mainīts ari riepu krāsu marķējums – to nolemts paplašināt, lai skatītājiem būtu vieglāk atšķirt dažādus riepu veidu sacīkstes laikā. Bez tam, atgriežas riepu marka Cinturato – tā saucās riepas, kuras F1 piloti izmantoja piecdesmitajos gados. Sākot ar 2012.gadu ar nosaukumu Cinturato tiks ražotas riepas lietainam un mitram laikam. Jauno riepu prezentācija notika 25.janvārī starptautiskā preses konferencē, kurā piedalījās Pirelli ģenerāldirektors Marko Tronāeti Provera (Marco Tronchetti Provera), Pirelli autosporta nozares direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery), kā arī zinātniski pētnieciskās nodaļas vadītājs Mauricio Boioāelli (Maurizio Boiocchi). "Pēc pozitīvās sadarbības pieredzes pagājušajā sezonā komandas lūdza mūs turpināt piegādāt tādas riepas, kas padara sacīkstes aizraujošākas", paziņoja Tronāeti Provera kungs. Un tieši to mēs arī izdarījām – optimizējām riepu sastāvus un profilus, lai to īpašības kļūtu vēl labākas, bet riepas – stabilākas, un mēs arī nodrošinām tīši palielinātu riepu nodilumu, kas raksturoja Pirelli 2011. gada P Zero riepas. Mēs sagaidām jaunas, neprognozējamas sacīkstes ar plašu stratēģiju spektru un vairākiem pitstopiem, tas ir, tieši to, kas pagājušajā gadā tā iepaticies gan F1 dalībniekiem, gan skatītājiem. Darbs pie jaunu gumijas maisījumu izstrādes ilga 2011.gada sezonas laikā un tas kļuva iespējams, pateicoties mūsu inženieru, kas jau tagad ir gatavi pilnveidot nākošās sezonas riepas, iespaidīgajam zināšanu un pieredzes pieaugumam."
Tāpat kā pērnajā gadā Pirelli piegādās komandām sešu veidu riepas – četras sliku riepas – Supersoft, Soft, Medium un Hard, un divus riepu veidus mitram laikam. Visiem slikiem ir atšķirīgs, jauns profils, bet triju veidu riepām (Soft, Medium un Hard) ir arī jauns gumijas sastāvs. Jaunais sastāvs ir mīkstāks, tas ir – tam ir uzlabota saķere un vadāmība, turklāt tās arī ātri nodilst. Bez tam mainītas arī riepas lietainam laikam, kas tagad saucas Cinturato Blue; riepas mitram laikam – Cinturato Green – paliks tādas pašas kā pagājušajā sezonā. Pirelli atzīmē, ka nemainīgi paliek visi lielumi, kas raksturīgi visu veidu riepām – drošība, uzticamība, strukturālā integritāte, reakcijas ātrums, taču būtiski atšķiras nodilšanas ātrums. Izstrādes un testēšanas laikā Pirelli inženieri pastāvīgi uzturēja dialogu ar komandām, kas šādā veidā deva savu ieguldīju jauno P Zero un Cinturato riepu izstrādē. Trases testu rezultāti tika analizēti kopā ar datiem, kas iegūti ar stimulatora palīdzību, kas ļauj imitēt un prognozēt riepu reakciju uz visām 20 F1 sacensību kalendāra trasēm jebkuros laika apstākļos.
Jauno riepu izstrādes laikā tika ņemti vērā arī grozījumi čempionāta reglamentā, kas skar izplūdes sistēmas konfigurāciju. Jauno noteikumu dēļ tiks samazināts aerodinamiskais piespiedējspēks uz katru bolīda riepu, un šī iemesla dēļ nepieciešams padarīt platāku riepas kontaktvirsmu. Šī iemesla dēļ jaunajām Pirelli riepām ir mazāks sānu malas noapaļojums un salīdzinājumā ar pagājušā gadā riepām – mīkstāks sastāvs. Turklāt ir mainīta arī atšķirība starp dažādu veidu riepām – ja 2011.gadā starpība atšķirīga sastāva riepām apļa veikšanas laikā bija no 1,2 līdz 1,8 sekundēm, tad 2012.gadā šis rādītājs būs 0,6 – 0,8 sekundes. Jauno riepu prototipu pārbaude veikta praksē sešu pagājušas sezonas Grand Prix laikā – Malaizijā, Kanādā, Lielbritānija, Vācijā. AAE un Brazīlijā, kā arī jauno pilotu testu laikā Abudabi trasē. Visu pārbaužu laikā kopumā tika izlietoti seši tūkstoši riepu, kas kopā nobrauca ap 11 000 km. Turklāt papildus Pirelli veica piecus privātus testus Stambulā, Barselonā (divreiz), Heresā un Moncā.
Jauno riepu debija F1 notiks 7.februārī Heresā, kur notiks pirmie šīs sezonas oficiālie testa braucieni.
Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1