02.2012 Pirelli prezentēja jaunas Formula 1 riepas

Pirelli prezentēja jaunas Formula 1 riepasJaunās Pirelli riepas 2012.gada sezonai ir kļuvušas mīkstākas un kantainākas, turklāt kompānija atjaunojusi marku Cinturato lietainam un mitram laikam.  Jauno Pirelli riepu, ko kompānija izstrādājusi sadarbībā ar komandām, reaģējot uz sacensību reglamenta izmaiņām aerodinamikas jomā, galvenā atšķirība ir – to sastāvs kļuvis mīkstāks, uzlabota saķere un lielāks nodilums. Kā informē kompānija, jauno riepu izstrādes mērķis bija padarīt sacīkstes no starta līdz pat finišam aizraujošākas un neprognozējamākas, nodrošināt katrās sacīkstēs divus pitstopus un piešķirt stratēģijai svarīgāku lomu.   Mainīts ari riepu krāsu marķējums – to nolemts paplašināt, lai skatītājiem būtu vieglāk atšķirt dažādus riepu veidu sacīkstes laikā. Bez tam, atgriežas riepu marka Cinturato – tā saucās riepas, kuras F1 piloti izmantoja piecdesmitajos gados. Sākot ar 2012.gadu ar nosaukumu Cinturato tiks ražotas riepas lietainam un mitram laikam. Jauno riepu prezentācija notika 25.janvārī starptautiskā preses konferencē, kurā piedalījās Pirelli ģenerāldirektors Marko Tronāeti Provera (Marco Tronchetti Provera), Pirelli autosporta nozares direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery), kā arī zinātniski pētnieciskās nodaļas vadītājs Mauricio Boioāelli (Maurizio Boiocchi).   "Pēc pozitīvās sadarbības pieredzes pagājušajā sezonā komandas lūdza mūs turpināt piegādāt tādas riepas, kas padara sacīkstes aizraujošākas", paziņoja Tronāeti Provera kungs. Un tieši to mēs arī izdarījām – optimizējām riepu sastāvus un profilus, lai to īpašības kļūtu vēl labākas, bet riepas – stabilākas, un mēs arī nodrošinām tīši palielinātu riepu nodilumu, kas raksturoja Pirelli 2011. gada P Zero riepas. Mēs sagaidām jaunas, neprognozējamas sacīkstes ar plašu stratēģiju spektru un vairākiem pitstopiem, tas ir, tieši to, kas pagājušajā gadā tā iepaticies gan F1 dalībniekiem, gan skatītājiem. Darbs pie jaunu gumijas maisījumu izstrādes ilga 2011.gada sezonas laikā un tas kļuva iespējams, pateicoties mūsu inženieru, kas jau tagad ir gatavi pilnveidot nākošās sezonas riepas, iespaidīgajam zināšanu un pieredzes pieaugumam."

Pirelli prezentēja jaunas Formula 1 riepas

  Tāpat kā pērnajā gadā Pirelli piegādās komandām sešu veidu riepas – četras sliku riepas – Supersoft, Soft, Medium un Hard, un divus riepu veidus mitram laikam. Visiem slikiem ir atšķirīgs, jauns profils, bet triju veidu riepām (Soft, Medium un Hard) ir arī jauns gumijas sastāvs. Jaunais sastāvs ir mīkstāks, tas ir – tam ir uzlabota saķere un vadāmība, turklāt tās arī ātri nodilst. Bez tam mainītas arī riepas lietainam laikam, kas tagad saucas Cinturato Blue; riepas mitram laikam – Cinturato Green – paliks tādas pašas kā pagājušajā sezonā.   Pirelli atzīmē, ka nemainīgi paliek visi lielumi, kas raksturīgi visu veidu riepām – drošība, uzticamība, strukturālā integritāte, reakcijas ātrums, taču būtiski atšķiras nodilšanas ātrums. Izstrādes un testēšanas laikā Pirelli inženieri pastāvīgi uzturēja dialogu ar komandām, kas šādā veidā deva savu ieguldīju jauno P Zero un Cinturato riepu izstrādē. Trases testu rezultāti tika analizēti kopā ar datiem, kas iegūti ar stimulatora palīdzību, kas ļauj imitēt un prognozēt riepu reakciju uz visām 20 F1 sacensību kalendāra trasēm jebkuros laika apstākļos.

Pirelli prezentēja jaunas Formula 1 riepas

  Jauno riepu izstrādes laikā tika ņemti vērā arī grozījumi čempionāta reglamentā, kas skar izplūdes sistēmas konfigurāciju. Jauno noteikumu dēļ tiks samazināts aerodinamiskais piespiedējspēks uz katru bolīda riepu, un šī iemesla dēļ nepieciešams padarīt platāku riepas kontaktvirsmu. Šī iemesla dēļ jaunajām Pirelli riepām ir mazāks sānu malas noapaļojums un salīdzinājumā ar pagājušā gadā riepām – mīkstāks sastāvs. Turklāt ir mainīta arī atšķirība starp dažādu veidu riepām – ja 2011.gadā starpība atšķirīga sastāva riepām apļa veikšanas laikā bija no 1,2 līdz 1,8 sekundēm, tad 2012.gadā šis rādītājs būs 0,6 – 0,8 sekundes.  Jauno riepu prototipu pārbaude veikta praksē sešu pagājušas sezonas Grand Prix laikā – Malaizijā, Kanādā, Lielbritānija, Vācijā. AAE un Brazīlijā, kā arī jauno pilotu testu laikā Abudabi trasē. Visu pārbaužu laikā kopumā tika izlietoti seši tūkstoši riepu, kas kopā nobrauca ap 11 000 km. Turklāt papildus Pirelli veica piecus privātus testus Stambulā, Barselonā (divreiz), Heresā un Moncā.

Jauno riepu debija F1 notiks 7.februārī Heresā, kur notiks pirmie šīs sezonas oficiālie testa braucieni.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1


http://www.pkp.lv