03.2011 F1 Austrālijas Grand Prix

F1 Austrālijas Grand Prix  Melburna, 2011. gada 27. marts – Pirmās Pirelli sacīkstes no tā trīs gadu līguma par riepu piegādi Pirmās Formulas komandām bija ļoti intensīvas. Ar diviem līdz trim pitstopiem katrai formulai un kopējo sacensību ilgumu par trim minūtēm ātrāku nekā pagājušajā gadā, tādējādi uzsverot jauno PZero riepu sniegumu.

Šī gada PZero riepas ir veidotas tā, lai apvienotu tehnoloģijas ar izklaidi, kas Austrālijas posma skatītājiem sniedza dažus elpu aizraujošus dueļus un daudz apdzīšanas momentu.

Pirms sacīkstēm Pirelli paredzēja divus līdz trīs pitstopus ātrākajiem braucējiem, kas šoreiz tā arī izrādījās patiesi. Vienpadsmit no visiem sešpadsmit sacīkšu beidzējiem, ieskaitot sacīkšu uzvarētāju Sebastjanu Fetelu, izmantoja divas pitstopa reizes, pieci sacīkšu finišētāji izmantoja trīs pitstopa reizes, un viens braucējs – 21 gadu vecais jaunpienācējs Serhio Peress, iebraucot tikai vienu reizi pitstopā, finišēja septītajā vietā.

Visi godalgotie braucēji, katrs no savas komandas, izmantoja divas pitstopa reizes. Visi trīs laureāti uzsāka sacīkstes ar mīkstākām riepām, bet pabeidza tās ar cietākām, tādējādi izmantojot pirmās divas riepu izvēles iespējas. Šī taktika izrādījās visefektīvākā Albert Park trasē, kurai ir unikālas īpašības, jo tā ir tikai daļēji pastāvīgā trase.

F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix Australia_Grand_Prix_F1Pirelli_(8).jpg
F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix
F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix F1 Austrālijas Grand Prix

Red Bull pilotam, pasaules čempionam Sebastjanam Fetelam, kas uzsāka sacīkstes no pirmās pozīcijas pēc kvalifikācijā ātrākā apļa rekorda uzstādīšanas Melburnā, tās bija pirmās pabeigtās sacīkstes Austrālijā, pēc kurām viņš sacīja: "Mums ir jāizsaka komplimenti Pirelli."

Pirelli motosporta direktors Pols Hemberijs sacīja: "Kas par sacīkstēm! Austrālijai bija viss: ātrākais jebkad redzētais kvalifikācijas aplis Melburnā, daudz cīņas trasē, cieša konkurence un daži saviļņojoši apdzīšanas manevri. Beigās mums ir trīs dažādu komandu braucēji uz goda pjedestāla, un viņi visi bija izcili. Es domāju, ka to pašu mēs varam teikt arī par mūsu riepām: ar tām mums nebija nekādu problēmu, un to nodiluma pakāpe bija zemāka nekā mēs plānojām, jo lielākā daļa braucēju – ieskaitot arī pirmos trīs – izvēlējās divu maiņu stratēģiju, tieši tā, kā bijām plānojuši. Mēs arī redzējām dažādas stratēģijas, no vienas maiņas līdz trim, kas sniedza komandām iespēju radoši izvēlēties savu brauciena stratēģiju. Es vēlos pateikties visām komandām un braucējiem par atbalstu mūsu debijas sacīkstēs pirmajā formulā un ceram, ka šodienas sacīkstes ir attaisnojušas viņu uzticību mums. Es vēlos pateikties arī visai Pirelli komandai: šis aizraujošais sākums ir bijis iespējams tikai ar viņu nepārtraukto smago darbu jau kopš mūsu līguma noslēgšanas tikai pirms deviņiem mēnešiem jūnijā. Tomēr mēs tagad vēl nevaram dusēt uz lauriem: mēs jau domājam par nākamo posmu Malaizijā, kas mums būs jauns un citādāks izaicinājums."

 

Spilgtākie mirkļi no Austrālijas Grand Prix video:

Vairāk informācijas par Pirelli F1 lasiet oficiālajā mājas lapā www.pirelli.com


http://www.pkp.lv