"Red Bull" pilots Sebastians Fetels (Sebastian Vettel) otrajās sacīkstēs pēc kārtas ar Pirelli riepām ir panācis, ka viņam piešķirtā augstākā starta pozīcija rezultējas ar uzvaru. Šajās sacīkstēs riepu stratēģija izrādījās izšķiroša – tie braucēji, kas Malaizijas mokošajos apstākļos vislabāk rūpējās par savām riepām, tika atalgoti ar augstākajām vietām. Tieši tāpat, kā gada atklāšanas Grand Prix Austrālijā, "McLaren" bija otrais un "Lotus Renault" bija trešais, bet šoreiz tas notika pateicoties Džensonam Batonam (Jenson Button) un Nikam Haidfeldam (Nick Heidfeld), kuri mazāk kā sešu mēnešu laikā no Pirelli testa braucienu veikšanas nonāca līdz sacīkšu podijam.
Pirms sacīkstēm, kuras sākās pie trases temperatūras 35 grādu pēc Celsija un gaisa temperatūras 29 grādu pēc Celsija, Batons prognozēja: "Es domāju, ka ar tām riepām, kas mums ir, šīs būs ļoti aizraujošas sacīkstes."
Anglim izrādījās taisnība, jo otrās sacīkstes Pirelli trīs gadu Formula 1 līguma ietvaros sniedza pārpārēm spriedzes un apsteigšanas no sākuma līdz beigām. Līdz pat pēdējam aplim nebija skaidrs, kas kāps uz podija, un Fetels uzvarēja tikai ar nedaudz vairāk kā trīs sekunžu pārsvaru, kamēr Haidfeldam tikko izdevās aiz sevis noturēt Marku Veberu (Mark Webber), kurš ierindojās ceturtajā vietā.
Pirmo trīs vietu ieguvēji visi izvēlējās līdzīgu stratēģiju ar trīs pieturēšanas reizēm, pirmos divus posmus braucot ar mīkstajām riepām un uz pēdējo posmu tās nomainot uz cietajām riepām. Batons maksimāli efektīvi saudzēja savu riepu gumiju – pēc savas pēdējās pieturēšanas reizes 38. aplī viņš līdz pat sacīkšu beigām brauca ar cietajām riepām.
Haidfelds arī spēja parādīt savas riepu pārvaldīšanas prasmes, izmantojot cietās riepas, kas bija nobraukušas 18 apļus, lai atvairītu "Red Bull" Marku Veberu, kurš pieturēja četras reizes. Rezultātā Haidfelds pirmo reizi kopš 2009. gada Malaizijas Grand Prix atradās uz podija.
"Sauber" pilots Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi) bija tas, kurš ieguva visaugstāko vietu pabeidzot sacīkstes ar tikai divām pieturēšanas reizēm. Viņš lika cietajām riepām izturēt 20 apļus pēc tam, kad 36. aplī bija pret tām nomainījis mīkstās riepas. Japāņu pilots finišēja kā astotais un ieguva savu pirmo gada punktu.
Visi piloti sacīkstes uzsāka ar mīkstajām riepām. Neskatoties uz pāris retām lietus lāsēm, ceļa apstākļi saglabājās sausi, ļaujot "PZero" riepām demonstrēt savu sniegumu.
Tāpāt kā līdzvērtīgs finišs, sacīkstēm bija raksturīga arī apsteigšanas pārpilnība, tajā skaitā dažas iespaidīgas cīņas starp Fernando Alonso un Džensonu Batonu 17. aplī, Sebastianu Fetelu un Felipi Masu (Felipe Massa) 27. aplī un Lūisu Hamiltonu (Lewis Hamilton) un Fernando Alonso 45. aplī.
"Pirelli" Autosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery) teica: "Ja mēs domājām, ka Austrālijas Grand Prix bija labs, tad Malaizija bija kas neparasts! Par laimi laiks turējās sauss, kas nozīmē, ka mēs varējām redzēt, kā mūsu riepas darbojas bez lietus faktora. Malaizijas Grand Prix no starta līdz finišam bija stratēģijas un drosmes cīņa, kur pareizo riepu izvēle pareizajā brīdī bija absolūti izšķiroša. Tiklīdz bija pieņemti šie svarīgie lēmumi, galvenais jautājums bija, kā vislabāk rūpēties par riepām, lai izdarītā izvēle tiešām būtu nozīmīga šajos ļoti bargajos ceļa apstākļos. Visi trīs piloti, kuri šodien atradās uz podija, spēja izcelt savu neparasto talantu šajā jomā, kur riepas spēlēja būtisku lomu nosakot vairāku cīņu sēriju, kas risinājās līdz pat pēdējam aplim. Es jo īpaši vēlos apsveikt Niku Haidfeldu, kurš bija mūsu pirmais testa pilots, kad mūsu Formula 1 riepas pirmo reizi izbrauca trasē pagājušā gada augustā. Taču pēc šādām elpu aizraujošām sacīkstēm patiesībā nav laika atvilkt elpu, jo tagad mēs uzreiz dodamies uz Ķīnu, lai stātos pretī vēl vienam jaunam izaicinājumam, un, cerams, mūs sagaida tikpat aizraujošas sacensības."
Vairāk informācijas par Pirelli F1 lasiet oficiālajā mājas lapā www.pirelli.com