04.2011 F1 Malaizijas Grand Prix

F1 Malaizijas Grand Prix  "Red Bull" pilots Sebastians Fetels (Sebastian Vettel) otrajās sacīkstēs pēc kārtas ar Pirelli riepām ir panācis, ka viņam piešķirtā augstākā starta pozīcija rezultējas ar uzvaru. Šajās sacīkstēs riepu stratēģija izrādījās izšķiroša – tie braucēji, kas Malaizijas mokošajos apstākļos vislabāk rūpējās par savām riepām, tika atalgoti ar augstākajām vietām. Tieši tāpat, kā gada atklāšanas Grand Prix Austrālijā, "McLaren" bija otrais un "Lotus Renault" bija trešais, bet šoreiz tas notika pateicoties Džensonam Batonam (Jenson Button) un Nikam Haidfeldam (Nick Heidfeld), kuri mazāk kā sešu mēnešu laikā no Pirelli testa braucienu veikšanas nonāca līdz sacīkšu podijam.

Pirms sacīkstēm, kuras sākās pie trases temperatūras 35 grādu pēc Celsija un gaisa temperatūras 29 grādu pēc Celsija, Batons prognozēja: "Es domāju, ka ar tām riepām, kas mums ir, šīs būs ļoti aizraujošas sacīkstes."

Anglim izrādījās taisnība, jo otrās sacīkstes Pirelli trīs gadu Formula 1 līguma ietvaros sniedza pārpārēm spriedzes un apsteigšanas no sākuma līdz beigām.  Līdz pat pēdējam aplim nebija skaidrs, kas kāps uz podija, un Fetels uzvarēja tikai ar nedaudz vairāk kā trīs sekunžu pārsvaru, kamēr Haidfeldam tikko izdevās aiz sevis noturēt Marku Veberu (Mark Webber), kurš ierindojās ceturtajā vietā.

F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix
F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix
F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix F1 Malaizijas Grand Prix

Pirmo trīs vietu ieguvēji visi izvēlējās līdzīgu stratēģiju ar trīs pieturēšanas reizēm, pirmos divus posmus braucot ar mīkstajām riepām un uz pēdējo posmu tās nomainot uz cietajām riepām. Batons maksimāli efektīvi saudzēja savu riepu gumiju – pēc savas pēdējās pieturēšanas reizes 38. aplī viņš līdz pat sacīkšu beigām brauca ar cietajām riepām.

Haidfelds arī spēja parādīt savas riepu pārvaldīšanas prasmes, izmantojot cietās riepas, kas bija nobraukušas 18 apļus, lai atvairītu "Red Bull" Marku Veberu, kurš pieturēja četras reizes. Rezultātā Haidfelds pirmo reizi kopš 2009. gada Malaizijas Grand Prix atradās uz podija.

"Sauber" pilots Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi) bija tas, kurš ieguva visaugstāko vietu pabeidzot sacīkstes ar tikai divām pieturēšanas reizēm. Viņš lika cietajām riepām izturēt 20 apļus pēc tam, kad 36. aplī bija pret tām nomainījis mīkstās riepas. Japāņu pilots finišēja kā astotais un ieguva savu pirmo gada punktu.

Visi piloti sacīkstes uzsāka ar mīkstajām riepām. Neskatoties uz pāris retām lietus lāsēm, ceļa apstākļi saglabājās sausi, ļaujot "PZero" riepām demonstrēt savu sniegumu.

Tāpāt kā līdzvērtīgs finišs, sacīkstēm bija raksturīga arī apsteigšanas pārpilnība, tajā skaitā dažas iespaidīgas cīņas starp Fernando Alonso un Džensonu Batonu 17. aplī, Sebastianu Fetelu un Felipi Masu (Felipe Massa) 27. aplī un Lūisu Hamiltonu (Lewis Hamilton) un Fernando Alonso 45. aplī.

"Pirelli" Autosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery) teica: "Ja mēs domājām, ka Austrālijas Grand Prix bija labs, tad Malaizija bija kas neparasts! Par laimi laiks turējās sauss, kas nozīmē, ka mēs varējām redzēt, kā mūsu riepas darbojas bez lietus faktora. Malaizijas Grand Prix no starta līdz finišam bija stratēģijas un drosmes cīņa, kur pareizo riepu izvēle pareizajā brīdī bija absolūti izšķiroša. Tiklīdz bija pieņemti šie svarīgie lēmumi, galvenais jautājums bija, kā vislabāk rūpēties par riepām, lai izdarītā izvēle tiešām būtu nozīmīga šajos ļoti bargajos ceļa apstākļos. Visi trīs piloti, kuri šodien atradās uz podija, spēja izcelt savu neparasto talantu šajā jomā, kur riepas spēlēja būtisku lomu nosakot vairāku cīņu sēriju, kas risinājās līdz pat pēdējam aplim. Es jo īpaši vēlos apsveikt Niku Haidfeldu, kurš bija mūsu pirmais testa pilots, kad mūsu Formula 1 riepas pirmo reizi izbrauca trasē pagājušā gada augustā. Taču pēc šādām elpu aizraujošām sacīkstēm patiesībā nav laika atvilkt elpu, jo tagad mēs uzreiz dodamies uz Ķīnu, lai stātos pretī vēl vienam jaunam izaicinājumam, un, cerams, mūs sagaida tikpat aizraujošas sacensības."

 

Vairāk informācijas par Pirelli F1 lasiet oficiālajā mājas lapā www.pirelli.com


http://www.pkp.lv