05.2011 F1 Monako Grand Prix

F1 Monako Grand Prix  Monako, 2011. gada 29. maijs – Riepu stratēģija bija noteicošā Monako Grand Prix, kurā norisinājās trīskārša cīņa starp Sebastianu Fetelu ("Red Bull Racing"), Fernando Alonso ("Ferrari") un Džensonu Batonu ("McLaren"), kurus 15 apļus pirms finiša šķīra mazāk par 1 sekundi. Vadošās trijotnes temps bija tāds, ka viņi atrāvās no 4. pozīcijas braucēja gandrīz par minūti.

Visa līderu trijotne izmantoja pilnīgi atšķirīgas sacensību stratēģijas: Fetels iebrauca boksos vienu reizi, 16. aplī nomainot PZero Red supermīkstās riepas ar PZero Yellow mīkstajām riepām un ar šo riepu komplektu veica pēdējos 56 apļus. Alonso izvēlējās divu pitstopu stratēģiju, sākot braukt ar supermīkstajām riepām un pēc tam izmantojot divus mīksto riepu komplektus, pēdējo boksu apmeklējumu veicot 34. aplī. Tikmēr Batons pielietoja sprinta stratēģiju, iebraucot boksos trīs reizes. Kaut arī bija liela stratēģiju atšķirība, līderu trijnieks turējās cieši cits aiz cita sacensībās, kurās debitēja Pirelli supermīkstās riepas.

Sacensībām ieejot pēdējo 10 apļu posmā, vadošā trijotne joprojām brauca cieši kopā aizraujošajā cīņā par pārākumu, kad 6 apļus pirms finiša notika avārija un trasē devās drošības mašīna un tika izlikts sarkanais karogs. Tā kā noteikumi ļauj komandām darboties ap mašīnām, kamēr sacīkstes ir apturētas, braucējiem bija ļauts nomainīt riepas pirms atsākās sacensības pēdējā izrāvienā uz finišu.

Visi vadošie braucēji izvēlējās Pirelli PZero Red supermīkstās riepas ceļā uz karogu, kas beidzās ar Fetela pirmo uzvaru Monako. IŠī bija pirmā Pirelli uzvara Monako kopš 1957. gada sacensībām, kurās uzvarēja Huans Manuels Fanhio ( Juan Manuel Fangio) un "Maserati".

F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix
F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix
F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix F1 Monako Grand Prix

Pirelli Motorsport direktors Pauls Hemberijs sacīja: "Mums bija privilēģija redzēt vienu no kompaktākajām cīņām par uzvaru, kādas jebkad notikušas Monako – visprestižākajās gada sacīkstēs. Vadošais trijnieks izmantoja pavisam atšķirīgas riepu stratēģijas, bet turējās vairāk vai mazāk kopā, kas ir tieši tas, uz ko mēs cerējām gada sākumā. Ir lieliski redzēt, kā riepu stratēģija veido tik ievērojamu rīcības daļu, sniedzot mums aizraujošu cīņu par līdera pozīciju, kurā katrs no vadošajiem trim braucējiem būtu pelnījis kļūt par uzvarētāju. Es esmu pārliecināts – ja nebūtu sarkanā karoga beigu apļos, viņu cīņa turpinātos visu brauciena laiku līdz pašām beigām. Bija lieliski redzēt arī dažus citus punktus ieguvušos braucējus, kā, piemēram, Kobajaši, Zutilu Buemī un Barikello. Ņemot vērā vakardienas ātrāko apli, kāds jebkad veikts Monako un dažus braucējus, kuri šodien nobrauca vairāk kā 50 apļus ar PZero Yellow riepām, Pirelli ar šī gada F 1 riepām ir nodrošinājis gan veiktspēju, gan piemērošanās iespējas."

Turpmākie F1 posmi:

7. posms

Kanādas Grand Prix

12.Jūn

8. posms

Eiropas Grand Prix

26.Jūn

9. posms

Lielbritānijas Grand Prix

10.Jūl

10. posms

Vācijas Grand Prix

24.Jūl

11. posms

Ungārijas Grand Prix

31.Jūl

12. posms

Beļģijas Grand Prix

28.Aug

13. posms

Itālijas Grand Prix

11.Sep

14. posms

Singapūras Grand Prix

25.Sep

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv