05.2011 F1 Spānijas Grand Prix

F1 Spānijas Grand Prix  Barselona, 2011. gada 22. maijs – "Red Bull" pilots Sebastians Fetels uzvarēja saspringt⁠ātr⁠duelī Barselonā, pārspējot "McLaren" Luisu Hamiltonu drudžain⁠sacensīb⁠par rūtaino karogu, kad no starta līdz finišam abus šķīra tikai dažas sekundes.

Izmantojot gan Pirelli jaunās PZero Silver ciet⁠sastāva, gan PZero Yellow riepas, viņu temps bija tāds, ka pie atlikušajiem 20 apļiem tie jau bija apdzinuši visus līdz sestajai vietai atopaliekot vienam no otra par 1,5 sekundēm. Pēc pēdēj⁠boksu apmeklējuma, kad bija atlikuši 16 apļi, viņus šķīra mazāk par divām sekundēm.

"McLaren" braucējs, kurš tāpat k⁠Fetels iebrauca boksos četras reizes, izmantojot jaunās PZero Silver ciet⁠sastāva riepas, uzstādīja lielāko apļa ātrumu, konkurējot ar savu "Red Bull" sāncensi vis⁠ceļ⁠uz finišu, un beidza 307,104 kilometru garo sacīkšu posmu, atpaliekot tikai par 0,6 sekundēm. Šis pāris pēdējos 10 apļus cīnījās, saglabājot atstatumu, kas bija mazāks nek⁠auto garums, un parādot vienu no visneaizmirstamākajiem Grand Prix finišiem šaj⁠sezonā, kop⁠laužoties uz uzvaru.

Taj⁠tieši taj⁠pašā laik⁠vienlīdz spraiga cīņa noritēja par vietu uz pjedestāla starp viņu komandas biedriem Džensonu Batonu un Marku Vēberu. Beigās trešo vietu ieguva Batons, pateicoties trīs boksu apmeklējumu stratēģijai.

Vēbers sāka sacensības no 2. pozīcijas, izmantojot PZero Yellow riepas, bet jaunās ciet⁠sastāva PZero Silver riepas nonāca līdz kondīcijai sacīkšu beigās. Visi vadošie braucēji, k⁠tas bija plānots, izvēlējās izmantot jaunās ciet⁠sastāva riepas sacensību beigās veiktspējas atšķirību dēļ, salīdzinot ar ātrajām mīkstajām riepām. Tomēr tas tomēr nodrošināja palielinātu nobraukumu, salīdzinot ar ciet⁠sastāva riepu iepriekšējo versiju, jo ar jaunajām riepām potenciāli iespējams nobraukt līdz 25 apļiem.

F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix
F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix
F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix F1 Spānijas Grand Prix

Īpašu izturību demonstrēja Niks Haidfelds no "Lotus Renault", kurš bija spiests sākt no pēdējās pozīcijas pēc tam, kad nebija varējis kvalificēties. Haidfelds sāka sacensības ar jaunajām PZero Silver riepām, 21. aplī pārgāja uz mīkstākajām PZero Yellow riepām, izmantojot trīs pitstopu stratēģiju, kas ļāva no pēdējās pozīcijas pacelties uz astoto punktus iegūstošo vietu.

Tieši aiz viņa, arī "Sauber" komanda pielietoja no citiem atšķirīgu stratēģiju, izmantojot ciet⁠sastāva PZero Sudraba riepas brauciena vidū un finišējot sacensības ar mīkstajām riepām. Šī taktika arī izrādījās veiksmīga, jo nodrošināja punktus abām mašīnām. Uzsverot stratēģijas nozīmi, šī bija pirm⁠reize, kad Spānijas Grand Prix nebija gūta uzvara no "pole position" kopš 2000. gada, kad uzvarēja Mika Hakkinens, bet Mihaels Šūmahers sāka no 2. pozīcijas.

Pirelli Motorsport direktors Pols Hemberijs sacīja: "Tas katr⁠ziņ⁠bija dramatisks sacīkšu finišs ar cīņu starp Fetelu un Hamiltonu, kurš atkal tika uzveikts pēdēj⁠aplī, izmantojot mūsu jaunās PZero Silver riepas. Viņi abi brauca lieliski, sniedzot mums visiem fantastisku izrādi. Bija aizraujoši vērot tik pārsteidzošu Fernando Alonso Ferrari startu. Arī vēlāk trasē mēs redzējām vairākas citas interesantas stratēģijas, īpaši no "Lotus Renault" un "Sauber" puses. Lai gan šīs bija lieliskas sacīkstes, mēs joprojām neesam apmierināti ar ideju par četriem boksu apmeklējumiem, jo mūsu mērķis ir trīs pitstopi. Veiktspējas atšķirības starp cietajām un mīkstajām riepām pamudināja komandas izvēlēties izrāviena stratēģiju, k⁠to var redzēt no milzīgajiem tempiem šaj⁠GP posm⁠– tomēr interesanti ir atzīmēt, ka faktiski ātrākais aplis tika uzrādīts ar jaunajām ciet⁠sastāva riepām. Mēs to vēlreiz pārskatīsim vēlāk, bet tagad mēs esam iedvesmoti mesties pilnīgi atšķirīg⁠pārbaudījumā, Monako un Kanādas ielu apļos piesakot mūsu jaunās PZero Red supermīkstās riepas."

Turpmākie F1 posmi:

 

6. posms

Monako Grand Prix

29.Mai

7. posms

Kanādas Grand Prix

12.Jūn

8. posms

Eiropas Grand Prix

26.Jūn

9. posms

Lielbritānijas Grand Prix

10.Jūl

10. posms

Vācijas Grand Prix

24.Jūl

11. posms

Ungārijas Grand Prix

31.Jūl

12. posms

Beļģijas Grand Prix

28.Aug

13. posms

Itālijas Grand Prix

11.Sep

14. posms

Singapūras Grand Prix

25.Sep

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv