06.2011 F1 Eiropas Grand Prix

F1 Eiropas Grand Prix  Valensijā riepas Pzero nodemonstrēja gan ātrumu, gan nodilumizturību. Izšķirošs faktors Eiropas Grand Prix izrādījās riepu lietošanas stratēģija: sākumā pjedestālu ieņēmušie sacīkšu braucēji izmantoja sākotnēji lielu ātrumu, ko attīstīja ar mīkstajām riepām PZero Yellow (ar dzeltenu marķējumu), bet pēc tam pārgāja uz riepām PZero White (ar baltu marķējumu), kā priekšrocību izmantojot jaunā gumijas maisījuma nodilumizturību.

Ielas trasē Valensijā Pasaules čempionāta līderis Sebastjans Fetels (Sebastian Vettel) startēja no "pole position" un ieguva sesto uzvaru astoņās kārtējās sezonas sacīkstēs. Otrais finišēja Ferrari sacīkšu braucējs Fernando Alonso (Fernando Alonso): kārtējā sezonā šis pjedestāls viņam bija otrais pēc Grand Prix Monako. Šī sacīkšu nedēļas nogale Fetelam izdevās vienkārši lieliska – viņš izcīnīja "pole position", noturēja uzvaru sacīkstēs un nobrauca ātrāko apli, nostiprinot savas līdera pozīcijas čempionātā.

20 apļus pirms sacīkšu beigām trīs pjedestālu ieņēmušie sacīkšu braucēji brauca tikai trīs sekunžu robežās viens no otra – visu izšķirt vajadzēja pitstopu stratēģijai. Pēc tam, kad 22. aplī Alonso no Ferrari uzvarēja Marku Vēberu (Mark Webber) cīņā par otro vietu, Red Bull sacīkšu braucējs iebrauca boksos agrāk par savu sāncensi, lai uzstādītu priekšpēdējo riepu komplektu, un atgūtu sev otro vietu, pateicoties pitstopam. Kārtējā sezonā tāds taktisks lēmums ir ieguvis nosaukumu – "apgriešana".

Bet 10 apļus pirms sacīkšu beigām Alonso izdevās apdzīt Vēberu pitstopā, kad viņš devās pēc riepu PZero White komplekta pēdējam sacīkšu posmam. Visi pirmie septiņi sacīkšu braucēji izvēlējās vienādu trīs pitstopu stratēģiju, izmantojot riepas PZero White pēdējā sacīkšu posmā.

 

F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand PrixF1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand PrixF1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix F1 Eiropas Grand Prix

 

Sacīkšu braucējs Toro Rosso Haime Algersuari protokolā izrādījās augstāk par visiem pilotiem, kas izvēlējās divu pitstopu stratēģiju: vidējo 23 apļus garo sacīkšu posmu viņš veica ar otro riepu PZero Yellow komplektu, bet 42.aplī pārgāja uz riepām PZero White.

Pretstatā tam Serhio Peres no Sauber sacīkstes aizvadīja ar vienu pitstopu, pārejot no vidējas cietības riepām PZero White uz mīkstajām PZero Yellow 25.aplī. Ar šo riepu komplektu viņš nobrauca 32 apļus līdz pat finišam 57.aplī.

Pēc divu sacīkšu izlaišanas avārijas iemesla dēļ kvalifikācijā uz Grand Prix Monako, lai saņemtu čempiona titulu, meksikānim pietrūka tikai sešas sekundes.

Neskatoties uz ārkārtīgi komplicētajiem apstākļiem – gaisa temperatūra bija 28°, bet asfalta temperatūra sasniedza 47° – izstāšanos nebija, un abi riepu PZero tipi nodemonstrēja salīdzinoši nelielu nodiluma pakāpi.

Pirelli autosporta direktora Pola Hemberi komentārs: "Noritējušās sacīkstes, protams, neizdevās izcilas kā, piemēram, pašreizējās sezonas sacīkstes Kanādā, Monako un Ķīnā. Bet mēs atkal redzējām interesantu stratēģiju kombināciju, lai gan bija acīmredzams, ka optimāli bija trīs pitstopi: izveidojušajos apstākļos ātrākie bolīdi varēja maksimāli efektīvi izmantot mīksto riepu PZero Yellow priekšrocības, Tālāk mūs gaida Silverstouna, atgriešanās stacionārajā ātrgaitas trasē, kurai jādāvā mums daudz notikumu vadošo sacīkšu braucēju cīņā".

 

Turpmākie F1 posmi:

 

9. posms

Lielbritānijas Grand Prix

10.Jūl

10. posms

Vācijas Grand Prix

24.Jūl

11. posms

Ungārijas Grand Prix

31.Jūl

12. posms

Beļģijas Grand Prix

28.Aug

13. posms

Itālijas Grand Prix

11.Sep

14. posms

Singapūras Grand Prix

25.Sep

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv