07.2011 F1 Lielbritānijas Grand Prix

F1 Lielbritānijas Grand Prix

Ferrari pilots Fernando Alonso pieteicis savas tiesības uz pirmo uzvaru ar Pirelli riepām un savu pirmo sezonas uzvaru, pārvarot dažādus trases apstākļus un milzīgu spiedienu no viņa pretinieku puses, pretendējot uz 27. uzvaru savā karjerā un pirmo, sākot no Grand Prix Korejā pagājušajā gadā.

Sacīkstes sākās slapjos apstākļos un 20 grādu temperatūrā pēc Celsija skalas, visas sacīkstes laikā tika izmantotas vidējas cietības riepas P Zero Blue. Tas nozīmēja, ka saskaņā ar noteikumiem vadītājiem sacensību laikā nebija obligāti jāizmanto cietās riepas P Zero Silver P un mīkstās riepas P Zero Yellow.

Komandas Red Bull sacīkšu braucējs Sebastians Fettels (Sebastian Vettel) apsteidza savu komandas biedru Marku Vēberu (Mark Webber), kurš startēja no apļa iekšpuses, tais pat laikā Alonso startēja no trešās pozīcijas. Kad trese nožuva, vadītājiem bija jādomā par vidējas cietības riepu saglabāšanu spraigai cīņai par otro vietu starp Vēberu un Alonso, un par ceturto vietu starp Ferrari Felipi Masu (Felipe Massa) un McLaren Luisu Hemiltonu (Lewis Hamilton).

 Mercedes vadītājs Mihaels Šūmahers (Michael Schumacher) bija pirmais sacīkšu braucējs, kurš iebrauca pitstopā ar gludām riepām mīksto riepu P Zero Yellow komplektā un pēc jauna priekšējā plūsmvirža pēc sadursmes ar Zaubera (Sauber) Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi). Viņš uzreiz sāka apļu sēriju ar minimālu laiku, atzīmējot, ka krustpunktu var veikt ātrāk ar gludajām riepām. Fettels (Vettel) iebrauca pitstopa 13. aplī, lai uzliktu riepas P Zero Yellows, un turpināja sacīkstes, nezaudējot vadību.

F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix
F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix
F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix F1 Lielbritānijas Grand Prix

Bet 27. aplī vācietim bija problēmas pitstopā ar aizmugurējo domkratu viņa otrās apstāšanās laikā, kā rezultātā viņš nokļuva trešajā pozīcijā, tai pat laikā Alonso guva pārsvaru. Ferrari vadītājs izmantoja trīs apstāšanos stratēģiju, lai uzvarētu sacīkstes, to izmantoja arī līderu piecinieks. Apstājoties divreiz, Mercedes vadītāji Niko Rosbergs (Nico Rosberg) ieguva sesto vietu, tai pat laikā Pols di Resta (Paul di Resta) bija 15. pēc problēmas pitstopā – bija vienīgais vadītājs, kurš sacīkstes laikā izmantoja cietās riepas P Zero Silver. Zaubera vadītājs Serhio Peress (Sergio Perez) parādīja labāko rezultātu savā karjerā, finišējot septītais un ieņemot 12.pozīciju kvalifikācijā Silverstounā (Silverstone), kur šogad svinīgi tika atklāts pilnīgi jauns pitstops un iežogojumu komplekss, un tajā ir visīsākais gada soda pitstops, jo pitstops noteikts tikai 14, nevis 18 sekundes un vairāk, kā tas ir citās trasēs.

Teorētiski tas veicina stratēģiju "sprints", lai saglabātu svaigas gumijas pēc iespējas ilgāk. Alonso nobrauca 13 apļus ar pēdējo riepu komplektu P Zero Yellow un 12 apļus ar pirmo vidējas cietības riepu P  Zero Blue komplektu. Kompānijas Pirelli autosporta direktors Pols Hemberi (Paul Hembery) komentēja: "Apsveicu Ferrari un Fernando Alonso ar fantastiskām sacīkstēm 60 gadus pēc mūsu pirmās uzvaras Ferrari Silverstounā. Nēs redzējām neticamu braucienu un skaistus manevrus. Sacīkšu starta sākumā vidējas cietības riepas P Zero Blue pierādīja savu konkurētspēju un slapjas un sausas trases 12 apļu garumā, kas bija iespaidīgs skats. Mēs redzējām divu vai trīs pitstopu kombināciju vienai mašīnai, kas attaisnoja mūsu cerības, un pirmās vietas nebija noteiktas līdz pēdējam aplim".

  Pirms sacīkstes Fernando Alonso veica dažus demonstrācijas apļus pie Ferrari 375 stūres, kas saņēma British Grand Prix par Pirelli riepām ar Froilanu Gonzalesu (Froilan Gonzalez) pirms 60 gadiem. Pašreiz šīs mašīnas īpašnieks ir Bērnijs Eklstouns (Bernie Ecclestone), Formulas 1 prezidents un valdes priekšsēdētājs.

Turpmākie F1 posmi:

10. posms

Vācijas Grand Prix

24.Jūl

11. posms

Ungārijas Grand Prix

31.Jūl

12. posms

Beļģijas Grand Prix

28.Aug

13. posms

Itālijas Grand Prix

11.Sep

14. posms

Singapūras Grand Prix

25.Sep

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv