07.2011 F1 Vācijas Grand Prix

F1 Vācijas Grand Prix  Grand Prix Vācij⁠McLaren pilots Luiss Hemiltons ieguva savu 2. uzvaru 2011.gada sezon⁠un 16.karjerā. Pirmoreiz leģendāraj⁠trasē Nirnberg⁠viņš finišēja punktu zon⁠pēc aizraujošām sacīkstēm 60 apļu garumā, kur⁠bija vairāki saspringti cīniņi par līderpozīcijām. Fernando Alonso no Ferrari ieņēma podesta otro pakāpienu, bet Red Bull Racing pilots Marks Vēbers (Mark Webber), kurš startēja no puspozīcijām, ieņēma trešo vietu.

  Visi piloti uz starta režģa izbrauca ar mīkstajām riepām P Zero Yellow (ar dzeltenu marķējumu), un start⁠Hemiltons apdzina Vēberu. Vēbers atguva sev līderpozīcijas, agri dodoties uz boksiem pēc cita mīksto riepu komplekta 14.aplī, lai apsteigtu Hemiltonu un Alonso, kuri brauca tuvu viens otram.

  Red Bull komandas pilots pirmais no vadošā trijnieka nomainīja riepas otro reizi 30.aplī, bet, veicot pitstopu vēlāk, Hemiltons izbrauca trasē uzreiz pirms austrālieša un as⁠cīņ⁠saglabāja līderpozīciju pirmaj⁠pagriezienā. Alonso pamēģināja analogu taktisko risinājumu 32.aplī un arī izbrauca trasē, nonākot cīņas par līderpozīcijām grupā, bet Hemiltons atkal bija sacīkstes vadībā.

 

F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix
F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix
F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix F1 Vācijas Grand Prix

Pirmās trīs vietas ieņēmušie piloti rezultāt⁠veica pa trīs pitstopiem un izmantoja vienādu stratēģiju: pirmos trīs sacīkstes posmus viņi nobrauca ar mīkstajām riepām, bet pēdējo – ar vidējas cietības riepām P Zero White (ar baltu marķējumu). Apstākļos, kad pie ne pārāk augstas gaisa temperatūras 13° mīkstās riepas ļāva nobraukt apli vairāk k⁠par sekundi ātrāk nek⁠vidējas cietības riepas, un pastāvēja pastāvīga lietus iespējamība, piloti centās pēc iespējas ilgāk palikt ar mīkstajām riepām P Zero Yellow, sniedzot iespēju taktikai spēlēt galveno lomu.

Hamiltons pirmais veica savu fināla pitstopu – deviņus apļus pirms sacīkstes beigām viņa bolīdam uzlika vidējas cietības riepas. Alonso boksos iebrauca divus apļus vēlāk un izbrauca trasē pēc Hemiltona, kurš ātri sasniedza sacīkšu ātrumu ar riepām P Zero White. Adrians Sutils P Zero White protokol⁠nokļuva augstāk par visiem sacīkšu braucējiem, kuri izmantoja divu pitstopu stratēģiju, – savās mājas Grand Prix viņš kārtēj⁠sezon⁠ieņēma priekš sevis rekorda 6.vietu.

Pirelli autosporta nodaļas direktora Pola Hemberi (Paul Hembery) komentārs: "Visa sacīkste veidojās ap riepu izmantošanas stratēģiju, un mēs redzējām, k⁠Hemiltons, Alonso un Vēbers ar pitstopiem centās iegūt pārsvaru. Lai gan daži domāja, ka ātruma starpība ar mīkstajām riepām un vidējas cietības riepām būs liela, Luiss Hemiltons stilīgi uzvarēja sacīkstes, pirmais no vadošajiem pilotiem izmantojot riepas P Zero White. Un atkal mēs redzējām daudzas dažādas stratēģijas, bet divi piloti pat atlika pēdējo pitstopu uz sacīkšu pēdējo apli. Zem⁠temperatūra un gludais asfalts ļāva riepām izturēt ilgus braucienus, kas ļoti interesanti kontrastē ar dažu cilvēku izteicieniem gada sākum⁠par to, ka mūsu riepām nepiemīt pietiekama izturība! Tas uzsver ne tikai to, cik ātri F1 komandas un piloti ir piemērojušies jaunajam aprīkojumam, bet arī to, cik sarežģīts ir mūsu k⁠riepu piegādātāja uzdevums. Neskatoties uz to, mēs redzējām pa trīs pitstopiem uz bolīdu, proti, tieši to, uz ko mēs arī tiecāmies".

Turpmākie F1 posmi:

11. posms

Ungārijas Grand Prix

31.Jūl

12. posms

Beļģijas Grand Prix

28.Aug

13. posms

Itālijas Grand Prix

11.Sep

14. posms

Singapūras Grand Prix

25.Sep

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv