McLaren pilots Džensons Batons izcīnījis otro uzvaru mainīgos apstākļos Hungaroringas trasē pēc tās gūšanas līdzīgos apstākļos Kanādas Grand Prix šogad. Anglis varēja jau būt pārliecināts par savu uzvaru Ungārijas Grand Prix pēc tam, kad sacīkšu noslēdzošajā etapā viņa komandas pārinieks Luiss Hemiltons uzstādīja starpposma riepas P Zero Blue (ar zili marķējumu), bet drīz vien izrādījās, ka trase nav pietiekami slapja, tāpēc viņam nācās doties pēc slika riepām uz savu piekto pitstopu. Batons un Hemiltons cieši līdzās cīnījās par uzvaru, ceļā uz kuru noteicošais elements bija riepu izmantošanas stratēģija, un kvalifikācijas gaitā Hemiltons prata ieekonomēt supermīksto riepu P Zero Red (ar sarkanu marķējumu) papildus komplektu sacīkstēm. Sebastians Fettels no Red Bull komandas izcīnīja poul pozīciju ar supermīkstām riepām P Zero Red, apsteidzot Hemiltonu. Piloti startēja slapjā laikā ar periodisku lietu un asfalta temperatūru 18°, un uz visiem bolīdiem bija uzstādītas starpposma riepas P Zero Blue. Saskaņā ar spēkā esošo reglamentu tādos apstākļos pilotiem jau bija jāizmanto abu tipu slika riepas, kas pieteiktas sacīkstēs: mīkstās riepas P Zero Yellow (ar dzeltenu marķējumu) un supermīkstās riepas P Zero Red (ar sarkanu marķējumu). Pilots Viljams Pastors Maldonaldo bija vienīgais no visiem, kurš izmantoja tikai starpposma un supermīkstās riepas.
Uz slidena asfalta abi McLaren piloti, izmantojot pilnīgi dažādas riepu lietošanas stratēģijas, apdzina Fettelu agrīnā sacīkšu posmā. Batons boksos apstājās trīs reizes, pēdējo 28. apļa braucienu nobraucot ar mīkstajām riepām P Zero Yellow, neskatoties uz lietu, kas sāka līt sacīkšu pēdējā etapā.
46.aplī, kad atkal sākās neliels lietus, Hemiltona bolīdu trasē sagrieza, un priekšā izvirzījās viņa komandas pārinieks. Bet lietus, kas turpinājās, apstākļos supermīkstās riepas ļāva Hemiltonam atrast papildus saķeri un atgūt savu pārsvaru pēc tam, kad četru apļu laikā līderis bija nomainījies četras reizes. Tomēr, kad lietus nedaudz pastiprinājās, Hemiltons riskēja, un 50.aplī pārgāja uz starpposma riepām P Zero Blue. To pašu izdarīja Marks Vēbers no Red Bull un Niko Rosbergs no Mercedes, bet šis lēmums izrādījās nepareizs.
Cīņa, kuru pēc atgriešanās uz mīkstajām riepām P Zero Yellow veica Hemiltons uz mitra asfalta, lai pakāptos līdz ceturtajai vietai, kļuva par sacīkšu odziņu arī neskatoties uz to, ka tika sodīts ar braucienu pa pit-line, proti, viņam nācās pabūt boksos sešas reizes. Tāpat kā Batons, Sebastians Fettels veica trīs pitstopus un pēdējo 29. apļa posmu nobrauca ar mīkstajām riepām, rezultātā ieņemot otro vietu trīs ar pusi sekundes aiz uzvarētāja. Fernando Alonso no Ferrari boksos iebrauca četras reizes un pakāpās uz pjedestāla trešā pakāpiena.
Spilgtākie mirkļi no Ungārijas Grand Prix video:
Pirelli autosporta nodaļas direktora Pola Hemberi (Paul Hembery) komentārs: "Tās bija vēl vienas lieliskas sacīkstes, kuras noritēja mainīgos apstākļos, kas ļāva Džensonam Batonam parādīt savas pilotēšanas iemaņas , mainoties laika apstākļiem, kā arī atklāja mūsu riepu P Zero īpašības, kuras visā Grand Prix sacīkšu garumā demonstrēja savus raksturlielumus un nodilumizturību. Sacīkšu gaitā visas komandas izmantoja daudzas dažādas stratēģijas. Piloti, kuri ieņēma galarezultātu protokola pirmās piecas rindiņas, izmantoja četras dažādas stratēģijas, bet galu galā viss reducējās katra pilota spējā maksimāli efektīvi izmantot slika riepas uz slidena asfalta. McLaren komandas piloti bija viens otra cienīgi: Luiss Hemiltons arī aizvadīja spīdošas sacīkstes, un viņa izrāviens priekšā sacīkstes beigās pēc sešām iebraukšanas reizēm boksos bija fantastisks. Man īpaši patika tas, ka Hungaroringa ir trase, kas iepriekš ne vienmēr izcēlās ar apdzīšanu, bet šodien mēs tās redzējām pietiekami sacīkstēs, kas bija piepildītas ar izmaiņām un pagriezieniem lielākā mērā nekā pati trase!"
Šī uzvara, kuru Batons izcīnīja viņa 200. Grand Prix gaitā, kļuva par 11.viņa karjerā. Savu pirmo uzvaru Batons guva Hungaroringā 2006.gadā, kad sacīkstes arī noritēja lietainā laikā.
Turpmākie F1 posmi:
12. posms |
Beļģijas Grand Prix |
28.Aug |
13. posms |
Itālijas Grand Prix |
11.Sep |
14. posms |
Singapūras Grand Prix |
25.Sep |
15. posms |
Japānas Grand Prix |
09.Okt |
16. posms |
Korejas Grand Prix |
16.Okt |
17. posms |
Indijas Grand Prix |
30.Okt |
18. posms |
Abū Dabī Grand Prix |
13.Nov |
19. posms |
Brazīlijas Grand Prix |
27.Nov |