08.2011 F1 Ungārijas Grand Prix

F1 Ungārijas Grand Prix McLaren pilots Džensons Batons izcīnījis otro uzvaru mainīgos apstākļos Hungaroringas trasē pēc tās gūšanas līdzīgos apstākļos Kanādas Grand Prix šogad. Anglis varēja jau būt pārliecināts par savu uzvaru Ungārijas Grand Prix pēc tam, kad sacīkšu noslēdzošaj⁠etap⁠viņa komandas pārinieks Luiss Hemiltons uzstādīja starpposma riepas P Zero Blue (ar zili marķējumu), bet drīz vien izrādījās, ka trase nav pietiekami slapja, tāpēc viņam nācās doties pēc slika riepām uz savu piekto pitstopu.   Batons un Hemiltons cieši līdzās cīnījās par uzvaru, ceļ⁠uz kuru noteicošais elements bija riepu izmantošanas stratēģija, un kvalifikācijas gait⁠Hemiltons prata ieekonomēt supermīksto riepu P Zero Red (ar sarkanu marķējumu) papildus komplektu sacīkstēm.   Sebastians Fettels no Red Bull komandas izcīnīja poul pozīciju ar supermīkstām riepām P Zero Red, apsteidzot Hemiltonu. Piloti startēja slapj⁠laik⁠ar periodisku lietu un asfalta temperatūru 18°, un uz visiem bolīdiem bija uzstādītas starpposma riepas P Zero Blue.  Saskaņ⁠ar spēk⁠esošo reglamentu tādos apstākļos pilotiem jau bija jāizmanto abu tipu slika riepas, kas pieteiktas sacīkstēs: mīkstās riepas P Zero Yellow (ar dzeltenu marķējumu) un supermīkstās riepas P Zero Red (ar sarkanu marķējumu). Pilots Viljams Pastors Maldonaldo bija vienīgais no visiem, kurš izmantoja tikai starpposma un supermīkstās riepas.

Uz slidena asfalta abi McLaren piloti, izmantojot pilnīgi dažādas riepu lietošanas stratēģijas, apdzina Fettelu agrīn⁠sacīkšu posmā. Batons boksos apstājās trīs reizes, pēdējo 28. apļa braucienu nobraucot ar mīkstajām riepām P Zero Yellow, neskatoties uz lietu, kas sāka līt sacīkšu pēdēj⁠etapā.

 

F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand PrixF1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand PrixF1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix F1 Ungārijas Grand Prix

 

46.aplī, kad atkal sākās neliels lietus, Hemiltona bolīdu trasē sagrieza, un priekšā izvirzījās viņa komandas pārinieks. Bet lietus, kas turpinājās, apstākļos supermīkstās riepas ļāva Hemiltonam atrast papildus saķeri un atgūt savu pārsvaru pēc tam, kad četru apļu laik⁠līderis bija nomainījies četras reizes. Tomēr, kad lietus nedaudz pastiprinājās, Hemiltons riskēja, un 50.aplī pārgāja uz starpposma riepām P Zero Blue. To pašu izdarīja Marks Vēbers no Red Bull un Niko Rosbergs no Mercedes, bet šis lēmums izrādījās nepareizs.

Cīņa, kuru pēc atgriešanās uz mīkstajām riepām P Zero Yellow veica Hemiltons uz mitra asfalta, lai pakāptos līdz ceturtajai vietai, kļuva par sacīkšu odziņu arī neskatoties uz to, ka tika sodīts ar braucienu pa pit-line, proti, viņam nācās pabūt boksos sešas reizes. Tāpat k⁠Batons, Sebastians Fettels veica trīs pitstopus un pēdējo 29. apļa posmu nobrauca ar mīkstajām riepām, rezultāt⁠ieņemot otro vietu trīs ar pusi sekundes aiz uzvarētāja. Fernando Alonso no Ferrari boksos iebrauca četras reizes un pakāpās uz pjedestāla trešā pakāpiena.

 

Spilgtākie mirkļi no Ungārijas Grand Prix video:  

 

Pirelli autosporta nodaļas direktora Pola Hemberi (Paul Hembery) komentārs: "Tās bija vēl vienas lieliskas sacīkstes, kuras noritēja mainīgos apstākļos, kas ļāva Džensonam Batonam parādīt savas pilotēšanas iemaņas , mainoties laika apstākļiem, k⁠arī atklāja mūsu riepu P Zero īpašības, kuras vis⁠Grand Prix sacīkšu garum⁠demonstrēja savus raksturlielumus un nodilumizturību. Sacīkšu gait⁠visas komandas izmantoja daudzas dažādas stratēģijas. Piloti, kuri ieņēma galarezultātu protokola pirmās piecas rindiņas, izmantoja četras dažādas stratēģijas, bet galu gal⁠viss reducējās katra pilota spēj⁠maksimāli efektīvi izmantot slika riepas uz slidena asfalta. McLaren komandas piloti bija viens otra cienīgi: Luiss Hemiltons arī aizvadīja spīdošas sacīkstes, un viņa izrāviens priekšā sacīkstes beigās pēc sešām iebraukšanas reizēm boksos bija fantastisks. Man īpaši patika tas, ka Hungaroringa ir trase, kas iepriekš ne vienmēr izcēlās ar apdzīšanu, bet šodien mēs tās redzējām pietiekami sacīkstēs, kas bija piepildītas ar izmaiņām un pagriezieniem lielāk⁠mēr⁠nek⁠pati trase!"

  Šī uzvara, kuru Batons izcīnīja viņa 200. Grand Prix gaitā, kļuva par 11.viņa karjerā. Savu pirmo uzvaru Batons guva Hungaroring⁠2006.gadā, kad sacīkstes arī noritēja lietain⁠laikā.

 

Turpmākie F1 posmi:

 

12. posms

Beļģijas Grand Prix

28.Aug

13. posms

Itālijas Grand Prix

11.Sep

14. posms

Singapūras Grand Prix

25.Sep

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv