08.2011 Pirelli turpina dominēt pasaules “motoriepu” sacīkšu sērijās

Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Katru gadu kompānija Pirelli turpina pilnveidot savas ielas, "slik" un lietus riepas pasaules galvenajām motociklu sacīkšu sērijām. Pavisam nesen Pirelli pagarināja kontraktu par riepu piegādi Pasaules superbaiku čempionātam (WSBK), noslēdzot jaunu vienošanos ar Infront Motor Sports. Tagad Pirelli piegādā riepas WSBK jau astoto gadu, un saskaņā ar jaunās vienošanās nosacījumiem paliks sērijas oficiālais riepu piegādātājs līdz 2015.gadam. Tehniskā sadarbība tika uzsākta 2004.gadā, lai izveidotu visiem ražotājiem, kuri piedalās, vienādus apstākļus, kā arī samazinātu čempionāta norises izmaksas.

Riepu piegādātāja loma prasīja no Pirelli nopietnu tehnisko darbu, un 2008.-2010.gada sezonās kompānija komandām kopumā piegādāja 212 633 sacīkšu riepas. Pirelli saņēma arī profesionāļu atsauksmes par slikiem Pirelli Diablo Superbike, kas čempionātā nobrauca vairāk kā 750 000 km. Laika apstākļi un ekstremālas temperatūras riepu izstrādātājiem sagādā vislielākās grūtības, bet Pirelli varēja piedāvāt riepas, kas tika galā ar sacīkstēm jebkādos trases apstākļos – zemākā temperatūra (+5,5 °) tika fiksēta Doningtonā 2011.gadā, bet augstākā (+57,8 °) – Mizano 2008.

Pateicoties savai dalībai WSBK, kompānija patentēja 30 jaunas tehnoloģijas, no EPT (Enhanced Contact Patch), kas līdz maksimumam palielina saskares laukumu, līdz protektora zīmējuma izveidošanas metodikām un pat jauniem gumijas sajaukšanas procesiem. Daudzi no nesen piedāvātajiem modeļiem, tādi, kā Pirelli Diablo Rosso Corsa un Pirelli Diablo Rosso II, tiek ražoti, izmantojot šo tehnoloģiju elementus, un tādējādi Pirelli piedāvā vienas no vislabākajām motoriepām pasaulē, kas derīgas izmantošanai gan trasē, gan uz parastajiem ceļiem.

Pirelli sacīkšu riepu līnija 2010 – 2011.gadā pārcietusi 23 izmaiņas, kas skar pilnveidotus gumijas sastāvus, karkasa materiālus un izmērus. Jaunie izmēri ietver 180/60ZR17 (Diablo Supercorsa), 200/55ZR17 (Diablo Supercorsa) un 200/60R17 (Diablo Superbike Slick).

Pirelli kā vienīgā riepu piegādātāja darba modelis ir unikāls, bet tas ir viens no tik ilgstošas sadarbības iemesliem. Kā atzīmē kompānija, ja riepas tiek pilnveidotas ātros tempos, piloti, komandas un ražotāji arī pieliek lielas pūles, kas tos nostāda vienādā stāvoklī un ļauj visiem pieaudzēt savu potenciālu.

Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās
Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās Pirelli turpina dominēt pasaules "motoriepu" sacīkšu sērijās

"Pirelli interesēs nepavisam nav piegādāt riepas, kas dos priekšrocības kādam vienam ražotājam, jo daudz labāk ir izveidot produktu, kas visus nostādīs vienādos apstākļos, – saka Kriss Volls (Chris Wall), Pirelli motoriepu Ziemeļamerikas nodaļas mārketinga direktors. – Tādējādi mēs varam būt pārliecināti, ka tirgum piegādājam riepas, kas atbilst visu vadītāju, kuri izmanto dažādu marku motociklus, prasībām".

MotoGP nesen tika piedāvātas tikai divas riepas, kas tika uzskatītas par ļoti cietām, bet Pirelli piedāvā izvēli no 3-4 riepām ar tendenci palielinātas saķeres virzienā. "SBK labāk, jo vieglāk izmantot riepas, kuras nodilst beigās, nekā ātri sākt sacīkstes ar supercietām riepām", – paziņoja Kels Kratālous (Cal Crutchlow), pilots ar pieredzi gan SBK, gan MotoGP.

Piedalīšanās SBK ļauj Pirelli ne tikai virzīt savu brendu, bet arī palielināt savu ielas riepu pārdošanu. Papildus tam pilotu, komandu un ražotāju atsauksmes palīdz pilnveidot riepas, kas izmantojamas gan ielās, gan sacīkšu trekā. Piemēram, sliki SC2 (priekšējie) un SC1 (aizmugurējie), kurus izmantoja Karlos Čeka (Carlos Checa) visas sacīkstes laikā trasē Miller Motorsports Park, ne ar ko neatšķiras no riepām, kuras Pirelli dīleri pārdod Ziemeļamerikā.


http://www.pkp.lv