09.2011 F1 Singapūras Grand Prix

F1 Singapūras Grand Prix  Red Bull Racing pilots Sebastjāns Fetels (Sebastian Vettel) guva šajā sezonā devīto uzvaru ar Pirelli palīdzību, taču McLaren komandas pilota Džensona Batona (Jenson Button) gūtā otrā vieta padara Fetelu tikai par potenciālu čempionāta uzvarētāju un pārnes titula izlemšanas likteni uz nākošo posmu Japānā.

Singapūras lielās balvas sacīkstes, kas notika nakts laikā, kad gaisa temperatūra pārsniedza 30° un mitrums bija gandrīz 80%, šajā sezonā bija vienas no sarežģītākajām: sacīkstes prasa vairāk laika, bet tvertnēs ir jāiepilda lielāks degvielas daudzums, salīdzinot ar jebkurām citām kalendārā iekļautajām sacīkstēm. Līdz ar to riepas tiek pakļautas augstai slodzei, it īpaši triecienu iedarbībai, uzbraucot apmalēm 23 trases pagriezienos, kur riepas nodrošina maksimālo saķeri.

Pirmie 10 piloti kvalificējās ar supermīkstajām Pirelli P Zero Red riepām (ar sarkano marķējumu), bet Force India pilots Pols di Resta (Paul di Resta) nolēma startēt ar mīkstajām Pirelli P Zero Yellow riepām (ar dzeltenu marķējumu) no starta tīkla 10. vietas, gūstot tiesības uz to pēc atteikšanās no piedalīšanās sestdienas kvalifikācijas fināla daļā. Šādas stratēģijas dēļ di Resta varēja nobraukt distances pirmo 19 apļu iecirkni ar mīkstajām riepām un pilnām degvielas tvertnēm. Pēc tam viņš pārgāja uz supermīkstajām riepām, bet sacīkstes beidza ar mīkstajām riepām. Viņš finišēja sestajā vietā, panākot savu labāko rezultātu ne tikai šajā sezonā, bet arī savā karjerā, kā arī visu to pilotu vidū, kas piedalījās sacīkstēs un izvēlējās divu remonta punktu apmeklēšanas stratēģiju. Turklāt, ar mīkstajām Pirelli P Zero Yellow riepām viņš varēja nobraukt distances pēdējos 33 apļus.

Fetels guva uzvaru, izmantojot trīs remonta punktu apmeklēšanas stratēģiju: pēc starta ar supermīkstajām riepām uz viņa spēkrata tika uzstādītas mīkstās riepas, ar kuru palīdzību viņš nobrauca ievērojamākus attālumus sacīkšu vidusdaļā. Vācietis, kurš var kļūt par visjaunāko divkāršo pasaules čempionu Formula 1 vēsturē, finišēja ar supermīkstajām riepām, izvēloties optimālu stratēģiju, lai būtu līderis no sacīkšu starta līdz pat finišam.

Pēc avārijas distances vidū uz trases parādījās drošības automašīna, kas, starp citu, izbrauca arī visās citās Singapūras lielās balvas sacīkstēs. Tas nonivelēja Fetela 22 sekunžu atrāvienu, kas radīja papildus elementu riepu izmantošanas stratēģijā, jo šajā brīdī vadošie sacīkšu braucēji brauca pēc svaiga riepu komplekta. Vēl viens faktors, kas ietekmēja stratēģiju, kļuva vairāk laika, kas patērēts Singapūras remonta punkta apmeklēšanai, kas izskaidrojams ar 404 metrus garo remonta punktu apmeklēšanas piebraucamo ceļu un mazāku ātrumu, ar kādu atļauts pārvietojoties pa šo piebraucamo ceļu. Līdz ar to iebraukšanai boksos un riepu nomaiņai bija nepieciešamas vairāk nekā 30 sekundes, kaut gan pašas riepas parasti tiek nomainītas 3-4 sekundēs.
 

F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix
F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix
F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix F1 Singapūras Grand Prix

 

Apļa nobraukšanas ātruma starpība ar mīkstajām un supermīkstajām riepām tikai nedaudz pārsniedza sekundi, kas radīja no starta līdz finišam daudzas ļoti iespaidīgas apdzīšanas iespējas. McLaren pilots Luijs Hamiltons (Lewis Hamilton) izstājās no cīņas vadošo sacīkšu braucēju grupā pēc sadursmes ar Felipes Masas (Felipe Massa) formulu, taču neskatoties uz bojājumu, kā arī izciesto sodu, izbraucot cauri boksiem un piecām apstāšanās reizēm remonta punktā, Hamiltons izmantoja ātrumu, ko panāca gan ar mīkstajām, gan ar supermīkstajām riepām, lai finišētu piektajā vietā.

Pirelli motosporta direktora Pola Hemberija (Paul Hembery) komentārs: "Singapūras mākslīgā apgaismojuma trasē mēs redzējām tik tiešām izcilas sacīkstes, kur galvenā loma bija riepu izmantošanas stratēģijai. Karstums, mitrums un sacīkšu distance pakļāva mūsu riepas smagai pārbaudei, taču divu stundu laikā abi riepu tipi nodemonstrēja nevainojamas īpašības. Īpašas problēmas neradās, bet nodiluma pakāpe bija pieņemamā līmenī, ja ņem vērā šo sacīkšu īpatnības. No stratēģijas viedokļa noritējušās sacīkstes izrādījās vienas no sezonā sarežģītākajām, un mēs varējām vērot ļoti daudzas un dažādas taktikas, kuras izmantoja visas komandas. Mēs vēlreiz guvām baudījumu no burvīgā finiša, kad Džensons Batons vajāja Sebastjānu Fetelu līdz pat rūtainā karoga vēzienam. Organizatori padarīja izcilu darbu, kam pateicoties Singapūras sacīkstes ir viens no spilgtākajiem notikumiem Formula 1 sezonā".

Turpmākie F1 posmi:

15. posms

Japānas Grand Prix

09.Okt

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv