Sebastjans Fetels no komandas Red Bull Racing pievienojies izcilajiem sacīkšu braucējiem, kuri ir izcīnījuši pasaules čempiona titulu Formula 1 klasē ar riepu Pirelli palīdzību. Vācietis kļuvis arī par visjaunāko divkārtējo čempionu F1 vēsturē un par devīto pilotu, kurš izcīnījis čempiona titulu divās sezonās pēc kārtas. Japānas lielās balvas izcīņas laikā Sudzukas trasē, kur pēdējos 24 gadus tika noteikti jau 11 pasaules čempioni, uzvarēja McLaren pilots Džensons Batons (Jenson Button). Šī uzvara bija jau trešā šajā sezonā ar Pirelli riepām un devītā komandai McLaren Sudzukas trasē. Britu komanda apstiprināja savu stāvokli kā visveiksmīgākais konstruktors šajā trasē, bet Batons ar izcīnītajiem punktiem nostiprināja savu otro vietu šīs sezonas personiskajā kontā. Lai izcīnītu otro čempiona titulu Fetelam pietika iegūt tikai vienu punktu. Viņš kvalificējās pirmajā starta pozīcijā un sacīkstēs finišēja trešais, līdz ar to turpinot Red Bull Racing komandas šīs sezonas tradīciju, kad kaut vai viens no komandas pilotiem kāpj uz apbalvošanas pjedestāla katrās sacīkstēs. Ferrari pilots Fernando Alonso (Fernando Alonso) ieņēma otro vietu. Japānā izšķirošais faktors izrādījās riepu nodilums, kas izskaidrojams ar šīs trases plūdeno konfigurāciju un augstajām šķērsslodzēm, tāpēc pirmās trīs vietas izcīnījušie piloti iebrauca boksos pa trim reizēm. Savus pirmos sacīkstes posmus viņi pārvarēja ar mīkstajām riepām P Zero Yellow (ar dzelteno marķējumu), bet pēdējo – visgarāko – ar vidējas cietības riepām P Zero White (ar balto marķējumu), izlietojot šajā gadījumā cietākā sastāva riepu paaugstināto nodilumizturību apstākļos, kad tvertnēs bija mazāks degvielas daudzums.
Batons izmantoja otro boksu apmeklēšanas vilni, lai atkarotu sacīkšu līdera pozīciju no Fetela, kas iebrauca boksos 19. aplī. Fetels pirmais pārgāja pie vidējas cietības riepām pēdējā boksu apmeklēšanas reizē 33. aplī un nobrauca ar tām 20 apļus līdz sacīkšu finišam. Četrus apļus pēc Fetela boksos iebrauca arī Ferrari pilots Fernando Alonso, lai uzstādītu vidējas cietības riepas, un izbrauca trasē pirms nākamā čempiona, atkarojot sev otro vietu. Piecus apļus pirms sacīkšu beigām četri priekšā braucošie sacīkšu braucēji brauca mazāk nekā sešu sekunžu laika intervālā, nodrošinot izcilu finišu: pirmajā vietā – Batons, aiz viņa – Alonso. Šis pāris finišēja tikai ar 1,1 s starpību, un abām formulām bija uzliktas vidējas cietības riepas. Izņemot Batonu un Fetelu, Japānas lielās balvas izcīņā tikai vēl ievērojams panākums bija uz komandas Mercedes pilota Niko Rozberga (Nico Rosberg) rēķina. Problēmas ar hidrauliku kvalifikācijas laikā piespieda viņu startēt starta izvietojuma pēdējā vietā, taču, sākot sacīkstes ar vidējas cietības riepām un pēc tam nobraucot trīs posmus ar mīkstajām riepām, viņš pavirzījās uz priekšu par 14 vietām un finišēja 10. vietā, tādejādi izcīnot vienu punktu. Visaugstāk beigu protokolā no tiem pilotiem, kas pielietoja stratēģiju divas reizes iebraucot boksos, nokļuva Serhio Peress (Sergio Perez) komandas Sauber pilots un komandas Lotus Renault pilots Vitālijs Petrovs. Startējot ar vidējas cietības riepām, viņi atbilstoši ieņēma astoto un devīto vietu. Autosporta Pirelli struktūrvienības direktora Pola Hemberija (Paul Hembery) komentārs: "Vispirms man gribētos apsveikt Sebastjanu Fetelu ar to, ka viņš kļuva par pirmo pasaules čempionu ar Pirelli riepu palīdzību pēc mūsu atgriešanās F1. Viņš bija neapturams kopš paša sezonas sākuma, tāpēc otrā čempiona titula izcīnīšana nekļuva par pārsteigumu. Tāpat mēs apsveicam Džensonu Batonu ar viņa pelnīto uzvaru ļoti spēcīgā konkurencē. Šodienas fantastiskās sacīkstes ir visu pilotu nopelns, un, kas attiecas uz mums, tad mēs esam priecīgi par to, kā mūsu riepas izturēja šīs trases ekstremālos apstākļus – kā mēs jau gaidījām, piloti 2-3 reizes iebrauca boksos, bet nodilums nepārsniedza parasto līmeni". Ar Pirelli riepu palīdzību par F1 čempioniem kļuva tādi izcili sacīkšu braucēji kā Džuzepe Farina (1950. g.), Alberto Askari (1952. un 1953. g.) un Huans Manuels Fanhio (1951., 1954. un 1957. g.).
Turpmākie F1 posmi:
16. posms |
Korejas Grand Prix |
16.Okt |
17. posms |
Indijas Grand Prix |
30.Okt |
18. posms |
Abū Dabī Grand Prix |
13.Nov |
19. posms |
Brazīlijas Grand Prix |
27.Nov |