10.2011 F1 Japānas Grand Prix

F1 Japānas Grand Prix  Sebastjans Fetels no komandas Red Bull Racing pievienojies izcilajiem sacīkšu braucējiem, kuri ir izcīnījuši pasaules čempiona titulu Formula 1 klasē ar riepu Pirelli palīdzību. Vācietis kļuvis arī par visjaunāko divkārtējo čempionu F1 vēsturē un par devīto pilotu, kurš izcīnījis čempiona titulu divās sezonās pēc kārtas.  Japānas lielās balvas izcīņas laik⁠Sudzukas trasē, kur pēdējos 24 gadus tika noteikti jau 11 pasaules čempioni, uzvarēja McLaren pilots Džensons Batons (Jenson Button). Šī uzvara bija jau trešā šaj⁠sezon⁠ar Pirelli riepām un devīt⁠komandai McLaren Sudzukas trasē. Britu komanda apstiprināja savu stāvokli k⁠visveiksmīgākais konstruktors šaj⁠trasē, bet Batons ar izcīnītajiem punktiem nostiprināja savu otro vietu šīs sezonas personiskaj⁠kontā.  Lai izcīnītu otro čempiona titulu Fetelam pietika iegūt tikai vienu punktu. Viņš kvalificējās pirmaj⁠starta pozīcij⁠un sacīkstēs finišēja trešais, līdz ar to turpinot Red Bull Racing komandas šīs sezonas tradīciju, kad kaut vai viens no komandas pilotiem kāpj uz apbalvošanas pjedestāla katrās sacīkstēs. Ferrari pilots Fernando Alonso (Fernando Alonso) ieņēma otro vietu.  Japān⁠izšķirošais faktors izrādījās riepu nodilums, kas izskaidrojams ar šīs trases plūdeno konfigurāciju un augstajām šķērsslodzēm, tāpēc pirmās trīs vietas izcīnījušie piloti iebrauca boksos pa trim reizēm. Savus pirmos sacīkstes posmus viņi pārvarēja ar mīkstajām riepām P Zero Yellow (ar dzelteno marķējumu), bet pēdējo – visgarāko – ar vidējas cietības riepām P Zero White (ar balto marķējumu), izlietojot šaj⁠gadījum⁠cietāk⁠sastāva riepu paaugstināto nodilumizturību apstākļos, kad tvertnēs bija mazāks degvielas daudzums.

F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix
F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix
F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix F1 Japānas Grand Prix

Batons izmantoja otro boksu apmeklēšanas vilni, lai atkarotu sacīkšu līdera pozīciju no Fetela, kas iebrauca boksos 19. aplī. Fetels pirmais pārgāja pie vidējas cietības riepām pēdēj⁠boksu apmeklēšanas reizē 33. aplī un nobrauca ar tām 20 apļus līdz sacīkšu finišam. Četrus apļus pēc Fetela boksos iebrauca arī Ferrari pilots Fernando Alonso, lai uzstādītu vidējas cietības riepas, un izbrauca trasē pirms nākam⁠čempiona, atkarojot sev otro vietu.  Piecus apļus pirms sacīkšu beigām četri priekšā braucošie sacīkšu braucēji brauca mazāk nek⁠sešu sekunžu laika intervālā, nodrošinot izcilu finišu: pirmaj⁠viet⁠– Batons, aiz viņa – Alonso. Šis pāris finišēja tikai ar 1,1 s starpību, un abām formulām bija uzliktas vidējas cietības riepas.  Izņemot Batonu un Fetelu, Japānas lielās balvas izcīņ⁠tikai vēl ievērojams panākums bija uz komandas Mercedes pilota Niko Rozberga (Nico Rosberg) rēķina. Problēmas ar hidrauliku kvalifikācijas laik⁠piespieda viņu startēt starta izvietojuma pēdēj⁠vietā, taču, sākot sacīkstes ar vidējas cietības riepām un pēc tam nobraucot trīs posmus ar mīkstajām riepām, viņš pavirzījās uz priekšu par 14 vietām un finišēja 10. vietā, tādejādi izcīnot vienu punktu. Visaugstāk beigu protokol⁠no tiem pilotiem, kas pielietoja stratēģiju divas reizes iebraucot boksos, nokļuva Serhio Peress (Sergio Perez) komandas Sauber pilots un komandas Lotus Renault pilots Vitālijs Petrovs. Startējot ar vidējas cietības riepām, viņi atbilstoši ieņēma astoto un devīto vietu.  Autosporta Pirelli struktūrvienības direktora Pola Hemberija (Paul Hembery) komentārs: "Vispirms man gribētos apsveikt Sebastjanu Fetelu ar to, ka viņš kļuva par pirmo pasaules čempionu ar Pirelli riepu palīdzību pēc mūsu atgriešanās F1. Viņš bija neapturams kopš paša sezonas sākuma, tāpēc otr⁠čempiona titula izcīnīšana nekļuva par pārsteigumu. Tāpat mēs apsveicam Džensonu Batonu ar viņa pelnīto uzvaru ļoti spēcīg⁠konkurencē. Šodienas fantastiskās sacīkstes ir visu pilotu nopelns, un, kas attiecas uz mums, tad mēs esam priecīgi par to, k⁠mūsu riepas izturēja šīs trases ekstremālos apstākļus – k⁠mēs jau gaidījām, piloti 2-3 reizes iebrauca boksos, bet nodilums nepārsniedza parasto līmeni".  Ar Pirelli riepu palīdzību par F1 čempioniem kļuva tādi izcili sacīkšu braucēji k⁠Džuzepe Farina (1950. g.), Alberto Askari (1952. un 1953. g.) un Huans Manuels Fanhio (1951., 1954. un 1957. g.).

 

Turpmākie F1 posmi:

16. posms

Korejas Grand Prix

16.Okt

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv