10.2011 F1 Korejas Grand Prix

F1 Korejas Grand PrixJaunais pasaules čempions Sebastiāns Feteļs (Sebastian Vettel) izcīnīja šajā sezonā jau desmito "Grand Prix", izraujoties līderos pirmajā aplī pēc starta no otrās vietas režģī un izmantojot pareizu pitstopu stratēģiju, lai saglabātu iekarotu pārsvaru.

Pašlaik vācietim ir izredzes atkārtot Mihaela Šūmahera (Michael Schumacher) rekordu, kas izcīnīja 13 uzvaras vienas sezonas laikā. Fetela šīsdienas uzvara komandai Red Bull Racing ir divdesmit piektā, bet viņa pārinieka Marka Vebera (Mark Webber) trešā vieta garantēja komandai Konstruktoru kausu otro gadu pēc kārtas.

Sacīkšu vīkends sākās ar lietainu piektdienu, un komandu rīcībā bija tikai viena stunda brīviem braucieniem sestdienas rītā, lai uz sausas trases novērtētu sliku riepu Pirelli P Zero raksturojumus, izmantojot dažādu degvielas daudzumu tvertnēs pirms kvalifikācijas un sacīkstēm. Atbildes uz daudziem jautājumiem tā arī netika atrastas, bet piloti sakārtojās Korejas "Grand Prix" starta režģī, un pirmajām sacīkstēm bija pirmoreiz jāstartē sausos laika apstākļos – pagājušogad pirmās oficiālās F1 sacīkstes sākās aiz drošības automobiļa.

Red Bull Racing piloti Sebastiāns Fetels un Marks Vebers kvalifikācijā pielietoja neparastu stratēģiju: visās kvalifikācijas sesijās viņi izmantoja supermīkstās riepas P Zero Red (ar sarkanu marķējumu), lai mīkstās riepas P Zero Yellow (ar dzeltenu marķējumu) pataupītu sacīkstēm. Savukārt, McLaren un Ferrari piloti izvēlējās pēc iespējas lielāku supermīksto riepu P Zero Red ietaupīšanu. Visi piloti, kuri finišēja sacīkstēs, boksos apstājās divas reizes. Izņēmums bija Sauberpilots Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi) un Serhio Peress (Sergio Perez), kā arī Vitantonio Lucci (Vitantonio Liuzzi) no HRT komandas, kuri boksus apmeklēja trīs reizes.

F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix
F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix
F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix F1 Korejas Grand Prix

Pirmajiem diviem sacīkšu posmiem Feteļs izvēlējās supermīsktās riepas, un tikai trešo posmu viņš nobrauca uz mīkstajām riepām, t.i., lai sacīkstēs uzvarētu ar 12 sekunžu atrāvumu, visas iedalītās riepas viņam nebija vajadzīgas. Vebers finišēja trešais, un visu sacīkšu laiku viņam bija jācīnās ar McLaren pilotu Lūisu Hamiltonu (Lewis Hamilton), kas šajā sezonā kvalificējās pole pozīcijā un sacīkstes pabeidza otrajā vietā: šī viņa uzkāpšana podijā ir pirmā pēc šī gada Vācijas "Grand Prix" uzvaras. No otrās līdz piektajai vietai piloti finišēja tikai 4 sekunžu robežās, bet Toro Rosso pilots Haime Algesuari (Jaime Algersuari) ieņēma savā karjerā labāko – septīto – vietu. Pirmos divus sacīkšu posmus spānietis nobrauca uz supermīkstajām riepām, bet trešajam izvēlējās mīksto komplektu: Šī stratēģija bija analoga ar Fetela izvēli.
         

Lūk, Pirelli autosporta departamenta direktora Pola Hemberi (Paul Hembery) komentārs: "Kaut gan mēs ar nodomu tik drosmīgi izvēlējāmies riepas šīm sacīkstēm un piektdien komandas saņēma ļoti maz informācijas laika apstākļu dēļ, mēs konstatējām, ka supermīkstās riepas izturēja vairāk kā 10 apļus sacīkšu sākumā ar pilnām degvielas tvertnēm, bet mīkstās riepas nobrauca vairāk kā 20 apļus. Bija pilnīgi skaidrs, ka saķere ar trasi būtiski palielinājās īsā laika intervālā, un pēc pirmā pitstopu viļņa mēs bijām sapratuši, ka tika izvēlēta divu pitstopu stratēģija, un to mēs vispār negaidījām. Sacīkstēs izmantoja vairākas riepu izmantošanas stratēģijas, bet galu galā piloti varēja uzturēt labu tempu, braucot uz abiem riepu tipiem – Fetels visātrāko pēdējo apli nobrauca uz mīkstajām riepām, kaut gan "Grand Prix" priekšvakarā daži pareģoja ne mazāk kā četrus pitstopus un būtisku riepu nodilumu. Nobeigumā es gribētu apsveikt Red Bull Racing komandu ar izcīnīto Konstruktoru kausu šajā, viņiem tik lieliskajā sezonā." 

Korejas "Grand Prix" ir pēdējās sacīkstes šajā sezonā, kurās izmantoja supermīkstās Pirelli P Zero Red riepas – tās tika pieteiktas arī sacīkstēm Monako, Kanādā, Ungārijā un Singapūrā. Trijām atlikušām sacīkstēm izvēlējas mīksto un vidēji cieto P Zero riepu kombinējumu.

 

Turpmākie F1 posmi:

 

17. posms

Indijas Grand Prix

30.Okt

18. posms

Abū Dabī Grand Prix

13.Nov

19. posms

Brazīlijas Grand Prix

27.Nov


http://www.pkp.lv