11.2010 12 F1 komandas pirmo reizi izmēģinās nākamā gada Pirelli riepas

12 F1 komandas pirmo reizi izmēģinās nākamā gada Pirelli riepas  Testēšana Apvienotajos Arābu Emirātos atzīmē Pirelli atgriešanos pie F1 pēc 19 gadus ilgas prombūtnes. Itāļu riepu uzņēmums savai debijai uz Abū Dabī ir atvedis 384 riepas un 30 cilvēkus.

  Pēc astoņiem privātiem testiem un 7000 kilometriem sarežģītu trašu visā Eiropā, Pirelli Formula 1 komanda pašlaik ir noslēgusi pirmo testēšanas fāzi.

  Pols Hemberijs, Pirelli autosporta direktors: "œUz šiem testiem mēs ierodamies pārliecības pilni un apmierināti ar līdz šim paveikto darbu. Eiropā veiktie testi ir snieguši mums visus nepieciešamos datus pašreizējai attīstības fāzei. Rīt tiks uzsākta ortrā fāze"¦"

  Abū Dabī (Apvienotie Arābu Emirāti), 18. novembris 2010.g.-  5.5 kilometri no Yas Marina trases Abū Dabī rīt sagaidīs Pirelli kā oficiālā Formula 1 riepu piegādātāja debiju, kad Itālijas uzņēmums pēc 19 gadus ilgas prombūtnes atgriezīsies autosporta virsotnē. 12 komandas, kas tikko noslēgušas Formula 1 Pasaules čempionātu Yas Marina trasē, pirmo reizi testēs Pirelli riepas, dodot zaļo gaismu jaunajai sezonai un apstiprinot trīs gadus ilgo riepu piegādes vienošanos ar leģendāro Itālijas uzņēmumu.

F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas
F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas F1 komandas izmēģina jaunās Pirelli riepas

Saule, viegls vējš un aptuveni 34 grādu gaisa temperatūra, kas nozīmē trases temperatūru ap 48 grādiem, būs dienas kārtībā šīs nedēļas nogales darbībā.

Visu komandu pirmā iespēja izmēģināt jaunās riepas seko pēc astoņu privātu testu programmas, ko sākot no 19. augusta, kad riepas tika palaistas trasē pirmo reizi, veicis Pirelli. Kopš tā laika "Toyota TF 109", kas tika izvēlēta kā izstrādes automašīna, sakrājusi apmēram 7000 kilometrus ar Niku Haidfeldu, Romēnu Grožānu un Pedro de la Rosu pie stūres, visādos laikapstākļos un dažādās Eiropas trasēs.

Pirelli inženieri autosporta direktora Pola Hemberija vadībā ir bijuši Mugello, Moncā, Barselonā, Valensijā, Heresā un Le Castellet, lai izmēģinātu visus dažādos riepu veidus, kas, saskaņā ar FIA noteikumiem, nākamajā gadā tiks piegādāti komandām: četras gludās riepas (sākot no ļoti mīkstām līdz cietām), vienas vidējas riepas, un vienas riepas slapjam laikam.

"Uz šiem testiem mēs ierodamies pārliecības pilni un apmierināti ar līdz šim paveikto darbu," teica Hemberijs. "œEiropā veiktie testi ir snieguši mums visus nepieciešamos datus pašreizējai attīstības fāzei. Sākot ar rītdienu, braucēji un inženieri no katras komandas sniegs mums savus viedokļus un atsauksmes, kas ir būtiski svarīgi otrajai testēšanas fāzei: izaicinājums, kam mēs jau esam labi sagatavoti."

Abū Dabī testus veic komandas, kas noteikušas programmu un parametrus, ko tās vēlētos pārbaudīt turpmāko divu dienu laikā. Tiks izmantotas gan vidējā sastāva gludās riepas, gan mīkstā sastāva gludās riepas, ko atšķirs krāsaina svītra uz riepas sāniem. Katra komanda izmantos tikai vienu automašīnu. Katrai komandai būs pieejami astoņi riepu komplekti – četri pirmajai dienai un āerti otrajai dienai -, kas sastāda kopējo Pirelli piegādi 384 riepu apjomā.

Testa laikā komandas pilnībā atbalstīs Pirelli inženieri un tehniķi. Īpaši jāņem vērā, ka katrai komandai visa testa laikā būs norīkots savs inženieris, kā arī tā varēs paļauties uz visas grupas atbalstu, kuras sastāvā uz vietas Abū Dabī ir 30 cilvēki.

Pirelli inženieri un tehniķi tiksies ar visām komandām vispārējai instruktāžai, kuras laikā tiks apspriestas gaidāmā testa programmas detaļas. Katras testēšanas dienas beigās būs papildus tikšanās starp visām komandām un Pirelli, lai salīdzinātu informāciju.

Pēc Abū Dabī Pirelli decembra sākumā dosies tālāk uz Bahreinu privātākai testēšanai, lai sagatavotos pirmajiem oficiālajiem testiem ar visām komandām nākamgad, ko uzsāk janvārī.

Pirelli F1 komandai, kuru sastāda dažāds starptautisks personāls, bāzes vieta ir Milānā, Pirelli Riepu pētniecības un izstrādes centrā. Šī iestāde ir Pirelli grupas riepu tehnoloģijas sirds, kas nodarbina 1000 pētniekus piecos centros visā pasaulē. Autosports ir tā laboratorija, kurā Pirelli tradicionāli ir radījis dažus no svarīgākajiem jaunievedumiem riepu jomā, tāpēc tas ir izšķiroši svarīgs.

2011. gada gaitā Pirelli Formula 1 Pasaules čempionātam piegādās 50,000 riepas. Riepas pasaules vadošajai autosporta divīzijai tiks ražotas Pirelli Izmitas rūpnīcā, Turcijā, kas ir viena no modernākajām šāda veida rūpnīcām, veltīta sacīkšu riepu ražošanai. Pirelli tehniķi ir izvedojuši iekārtas un ražošanas procesus, kas ir ideāli piemēroti šādu novatorisku riepu ražošanai.

Vienošanās piegādāt riepas Formulai 1, pasvītro Pirelli veltīšanos autosportam, kurā Itālijas uzņēmums ir bijis iesaistīts kopš uzvaras iespaidīgajās 1907. gada Parīze-Pekina ceļu sacīkstes. Pirelli pašlaik ir iesaistīts dažās no svarīgākajām starptautiskajām motorsporta sacensībām pasaulē uz diviem un četriem riteņiem, tādās kā GP3, WRC, "Rolex Sports Car Series" Ziemeļamerikā un "Superbike" pasaules čempionātā.

Papildus šīm, Pirelli atbalsta vairāk kā 70 nacionālas un straptautiskas meistarsacīkstes. Pēdējā reize, kad Pirelli piedalījās Formulā 1, bija 1991. gada Austrālijas Grand Prix, un pēdējā Pirelli uzvara bija tajā pašā gadā Kanādā, kā "Benetton" komandas partnerim.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā mājas lapā


http://www.pkp.lv