F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012

F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012Raikonens apstājas tikai vienreiz un nodrošina sev uzvaru ar Pirelli

Lotus pilots Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen) izcīnījis pirmo uzvaru pēc atgriešanās Pirmajā formulā ar Pirelli: tā ir 19. uzvara viņa karjerā. Soms pielietoja viena pitstopa stratēģiju, iebraucot boksos 31. aplī un nomainot P Zero Yellow mīkstā sastāva riepas pret P Zero White vidējā sastāva riepām. Raikonens, kurš startēja no ceturtās pozīcijas, izvirzījās vadībā 19. aplī, kad no cīņas izstājās McLaren pilots Lūiss Hamiltons (Lewis Hamilton), un saglabāja līderpozīciju līdz pašam finišam. Otrajā vietā ierindojās Ferrari pilots Fernando Alonso (Fernando Alonso), kurš pielietoja tādu pašu stratēģiju kā Raikonens, apstājoties trīs apļus agrāk par somu pilotu – līdz ar to spānis no kopvērtējuma līdera atpaliek vairs tikai par 10 punktiem, sēžot Lotus pilotam „astē” līdz pat rūtainajam karogam.

Lielākā daļa no 24 sacensības dalībniekiem braucienu uzsāka ar mīkstā sastāva riepām – vienīgie izņēmumi bija Mercedes pilots Mihaels Šūmahers, Williams braucējs Bruno Senna un Red Bull pārstāvis Sebastians Vettels, kurš startēja no pitstopa celiņa pēc diskvalifikācijas.

Red Bull pilots izmantoja citu stratēģiju, lai paceltos uz augšu līdz trešajai vietai finišā. Par spīti priekšējā antispārna bojājumiem, Vettels 7. aplī aiz drošības mašīnas sasniedza 13. pozīciju un mainīja riepu stratēģiju. Toro Rosso pilots Žans-Ēriks Verns (Jean-Eric Vergne), Force India pilots Pauls Di Resta un Lotus pilots Romēns Grosdžens (Romain Grosjean) bija vienīgie, kuri mainīja riepas brīdī, kad trasē atradās drošības mašīna. Verns un Di Resta uzlika vidējā sastāva riepas, savukārt Grosdžens – mīkstā sastāva riepas (viņš pirmajā pitstopā devās jau pirmajā aplī uzreiz pēc incidenta starta brīdī, mīkstā sastāva riepas nomainot pret vidējā sastāva riepām). Arī Vettels 13. aplī, drošības mašīnai esot trasē devās boksu apmeklējumā, lai nomainītu sava bolīda priekšgalu un uzliktu mīkstā sastāva riepas. Pēc tam Vettels sasniedza lielisku ātrumu, uzlabojot rādītājus par pussekundi aplī un izvirzoties otrajā vietā. Savā pēdējā pitstopā viņš devās 37. aplī un uzlika mīkstā sastāva riepas. Trasē viņš atgriezās ceturtajā pozīcijā tieši pirms pēdējā trīs apļu drošības mašīnas perioda.

F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012
F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012
F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012 F1 Abu Dhabi Grand Prix 2012

 

Alonso bija pirmais vadošā sešinieka pilots, kurš devās plānotajā pitstopā 28. aplī, nomainot mīkstā sastāva riepas pret vidējā sastāva riepām – viņa piemēram nākošajā aplī sekoja McLaren pilots Džensons Batons un Williams pilots Pastors Maldonado. Pēdējais pilots, kurš izmantoja viena pitstopa stratēģiju, bija Bruno Senna no Williams, viņš 32. aplī pārgāja no vidējā sastāva riepām uz mīkstā sastāva riepām un finišēja 8. pozīcijā. 

Brauciens sākās pie 30 grādu temperatūras pēc Celsija skalas. Sacīkšu laikā temperatūra nedaudz kritās, un tādēļ samazinājās riepu nodilums. Arī Abu Dabi trases gludā virsma bija saudzējoša, un komandas varēja izmantot gada laikā izstrādātos Pirelli riepu komplektus. Lielākā daļa pilotu varēja izmantot viena pitstopa stratēģiju, savukārt no pilotiem, kas boksos devās divas reizes, augstāko vietu sasniedza Vettels – viņš finišēja trešais.

Pirelli motosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery) komentēja: “Apsveicu Kimi, kurš kļuva par astoto pilotu, kurš šogad uzvarējis kādā no F1 posmiem, apsveicu arī Lotus un Ēriku Buljēru (Eric Boullier) ar viņa pirmo uzvaru komandas vadītāja postenī. Šī uzvara tika izcīnīta vienā no saistošākajām Grand Prix izcīņām ar diviem drošības mašīnas periodiem. Pirmās drošības mašīnas hronometrāža visiem pilotiem lika mainīt sacensību stratēģiju, dodot ar mīkstā sastāva riepām aprīkoto bolīdu pilotiem iespēju noturēties trasē ilgāk, kamēr divi piloti pārgāja uz vidējā sastāva riepām, bet Sebastians Vettels uzlika mīkstā sastāva riepas un uzsāka savu šokējošo izrāvienu. Tas arī nozīmēja, ka viena pitstopa stratēģija nepārprotami bija labākā izvēlē lielākajai sacensību dalībnieku daļai, jo pieci apļi aiz drošības mašīnas ļāva samazināt riepu nodilumu visā brauciena laikā. Tas ļāva pitstopā agrāk devušos pilotus nobraukt gandrīz 30 apļus ar vidējā sastāva riepām un tā apsteigt pilotus, kas boksos devās vēlāk. Šis noteikti bija jaukta tipa brauciens, kurā tika pielietotas vairākas atšķirīgas stratēģijas, un līdzjutējiem tas kopsummā kļuva par lielisku šovu – no starta līdz pat finišam.”

 

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

 

 

 

 


http://www.pkp.lv