F1 Bahreinas Grand Prix 2012

F1 Bahreinas Grand Prix 2012Sebastjans Fetels (Sebastian Vettel), izmantojot trīs pitstopu stratēģiju Grand Prix sacensībās Bahreinā, izcīnīja 22 uzvaru savas karjeras laikā. Sezonas pirmajās četrās sacensībās uz visaugstākā pjedestāla pakāpiena kāpa četru dažādu komandu piloti, un Fetels kļuva par ceturto čempionāta kopvērtējuma līderi.

Vācu pilots uzsāka sacensības ar Pirelli PZero Yellow mīkstākā sastāva riepām (ar dzelteno marķējumu), pēc 11 apļiem pārgāja uz Pirelli PZero White vidējā sastāva riepām (ar balto marķējumu), savukārt priekšpēdējam sacensību posmam izvēlējās mīkstākas riepas ar vidēju cietību.

Bahreinas trase ir viena no sezonas sarežģītākajām trasēm riepu nodiluma ziņā, kas izskaidrojams ar to, ka trase bieži ir netīra un tajā ir vairāki lēni un vidēja ātruma pagriezieni, kas vilkmes pastiprināšanai izvirza augstas prasības aizmugurējām riepām.

Tādējādi prasme kontrolēt riepas un mazināt to nodilumu temperatūras paaugstināšanās rezultātā, bija vissvarīgākais 57 sacensību apļos, kaut arī tā sākās vēsos laika apstākļos ar brāzmainu vēju un asfalta temperatūru apmēram +32 °

Vairums pilotu izvēlējās trīs pitstopu stratēģiju, bet Force India pilots Pauls di Resta (Paul di Resta) izlēma boksos apstāties divas reizes. Ar beidzamo vidējā sastāva riepu komplektu viņš nobrauca 24 apļus: lai taupītu riepas, startējis no 10.vietas, skots, nepabeidzis ieskaites kvalifikāciju trešajā daļā, finišēja sestais. Di Resta šķērsoja finiša līniju tūlīt aiz Mercedes pilota Niko Rosberga (Nico Rosberg), kurš trešās kvalifikācijas sesijā nobrauca tikai vienu ieskaites apli, lai ieekonomētu papildus mīkstākā sastāva riepu komplektu.

F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012

F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012

F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012 F1 Bahreinas Grand Prix 2012

Neiekļuvis kvalifikācijas trešajā daļā, komandas Lotus GP pilots un bijušais Pasaules čempions Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen) startēja no 11. vietas, bet tas ļāva viņam sacensībās ieekonomēt dažus jaunus riepu komplektus. Soms lieliski tās izmantoja un pat cīnījās ar Fetelu par līderību sacensību vidusdaļā, kad brauca ar vidējā sastāva riepām, bet Fetels ar mīkstākā sastāva riepu komplektu. Beidzamo boksu apmeklējumu viņi veica vienā aplī un izvēlējās beidzamajam sacensību posmam vidējā sastāva riepas. Uzsildījis riepas līdz darba temperatūrai, Fetels spēja atrauties no Lotus pilota, bet Raikonens beidzamajos apļos tomēr viņam pietuvojās, jo bija taupījis savas riepas, uzsākot beidzamo sacensību posmu.

Mercedes pilots Mihaels Šūmahers (Michael Schumacher) arī realizēja trīs pitstopu stratēģiju, lai izrautos priekšā: pateicoties sodam par transmisijas maiņu viņš startēja no 22.vietas, taču spēja finišēt punktu zonā.

"Bez šaubām, sacensības trasē, kurā mēs nekad neesam strādājuši sacīkšu apstākļos, tehniski sanāca ļoti sarežģītas", komentēja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberi (Paul Hembery), "Neskatoties uz to mēs nolēmām šurp atvest mīkstākā un vidējā sastāva riepu komplektus, lai komandām būtu iespējams izstrādāt vairāku veidu stratēģijas. Lai arī riepu nodilumam sacensībās bija būtiska loma, kas kļuva acīmredzams jau pēc taktiskā lēmuma sacensību kvalifikācijā, riepas lieliski izturēja slodzi. Sacensību beigās piloti centās darīt visu iespējamo, lai saglabātu to maksimālo veiktspēju – un tas viņiem visiem lieliski izdevās. Tas, ka četrās sezonas sacīkstēs uzvaru izcīnīja četri dažādi piloti ir izskaidrojams ar to, ka mēs esam samazinājuši dažādu tipu riepu veiktspējas atšķirības. Lotus komandai sacensības izdevās īpaši labas – uz pjedestāla kāpa uzreiz divi tās piloti. Bez tam, pirmo reizi uz pjedestāla kāpa mūsu bijušais testa pilots Romēns Grožāns (Romain Grosjean), kurš testēja mūsu riepas Bahreinā 2010.gadā: acīmredzot, šī pieredze izrādījās ļoti noderīga. Bet Kimi, šķiet, lieliski izdevās pāreja no mūsu rallija riepām uz Pirelli P Zero sacensību riepām.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

 

5. posms Spānijas Grand Prix 13.mai.
6. posms Monako Grand Prix 27.mai.
7. posms Kanādas Grand Prix 10.jūn.
8. posms Eiropas Grand Prix 24.jūn.
9. posms Lielbritānijas Grand Prix 08.jūl.
10. posms Vācijas Grand Prix 22.jūl.
11. posms Ungārijas Grand Prix 29.jūl.
12. posms Beļģijas Grand Prix 02.sep.
13. posms Itālijas Grand Prix 09.sep.
14. posms Singapūras Grand Prix 23.sep.
15. posms Japānas Grand Prix 07.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

http://www.pkp.lv