F1 Brazīlijas Grand Prix 2012

F1 Brazīlijas Grand Prix 2012

Par spīti četriem pitstopiem Brazīlijas Grand Prix Sebastians Fetels kļuva par čempionu.

Pēc neticami dramatiska fināletapa trasē «Interlagos» Sebastians Fetels trešo reizi kļuva par F1 pasaules čempionu.

Pēc Brazīlijas Grand Prix Fetels kļuva par visjaunāko trīskārtējo pasaules čempionu, bet šī uzvara viņam nebija viegla – Red Bull pilots devās boksos četras reizes un finišēja sestajā pozīcijā, pirmajā sacīkšu aplī saduroties ar cita pilota bolīdu, tādejādi zaudējot laiku sagriežot un bojājot savu bolīdu. Sacīkšu brīvdienās tika pieteiktas cietās Pirelli PZero Silver riepas (ar sudraba marķējumu), kā arī Pirelli PZero White vidējas cietības riepas (ar baltu marķējumu). Tomēr pilotiem nācās izmantot starpsastāva riepas Pirelli Cinturato Green (ar zaļu marķējumu) un Pirelli Cinturato Blue lietus riepas (ar zilu marķējumu).

Lielākā daļa pilotu startēja ar vidējas cietības riepām, tikai Mihaels Šūmahers (Michael Schumacher) (Mercedes), Kami kobajasi (Kamui Kobayashi) (Sauber) un Romans Grožans (Romain Grosjean) (Lotus) sacīkstes sāka ar cietajām riepām. Starta brīdī gaisa temperatūra bija 19ºС, smidzināja sīks lietus, bet pirmo desmit apļu laikā lietus intensitāte pieauga. Lotus pilots Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen) pirmais 5. aplī devās boksos, lai savam bolīdam uzliktu starpsastāva riepas Pirelli Cinturato Green, un viņa piemēram sekoja daudzi citi piloti.

Džensons Batons (Jenson Button), kurš braucienu sāka no otrās starta vietas un jau brauciena sākumā izvirzījās līderpozīcijā, pēc lietus intensitātes pastiprināšanās nolēma nemainīt savas vidējās cietības riepas, un, pateicoties šim lēmumam, viņš un Niko Halkenbergs (Nico Huelkenberg) „aizbēga” no pārējiem pilotiem.

Kad trasē iebrauca drošības auto (lai no trases aizvāktu sadursmju laikā radušos lūžņus), Batons un Halkenbergs 23. aplī devās boksos, lai uzmontētu cietās riepas. Trase tobrīd vēl arvien bija mitra, bet lietus jau sāka rimties. Pēdējos apļos lietus atkal pieņēmās spēkā: turpināt braucienu ar slikiem vairs nebija iespējams, tāpēc visiem nācās mainīt riepas.

 
50. aplī Mercedes pilots Niko Rosbergs (Nico Rosberg) pārgāja uz mīkstajām riepām, bet Fetels 52. aplī devās boksos pēc vidējā sastāva riepām. Tiesa, pēc diviem apļiem viņš atgriezās, lai uzliktu mīkstā sastāva riepas, jo lietus kļuva stiprāks. 57. aplī Batons otro un pēdējo reizi iebrauca pitstopā: viņa bolīdam komanda uzlika mīkstā sastāva riepas, un viņš atgriezās trasē, nezaudējis līderpozīciju. Toro Rosso pilots Daniels Rikjardo (Daniel Ricciardo) un Heiki Kovalainens sacīkstes noslēdza ar Pirelli Cinturato Blue lietus riepām.

F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012
F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012
F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012 F1 Brazīlijas Grand Prix 2012

Fetela stratēģija galu galā bija sekojoša: starts ar vidēā sastāva riepām, pēc tam pāreja uz starpsastāva riepām, cietā sastāva riepas, vidējā sastāva riepas un noslēgumā starpsastāva riepas. Viņa galvenais pretinieks cīņā par čempiona titulu Fernando Alonso (Fernando Alonso), kuram, lai to izcīnītu, bija nepieciešams finišēt ne zemāk par trešo pozīciju (pieņemot, ka Fetels finišē zemāk par 10. pozīciju), riskēja un izmantoja par vienu pitstopu mazāk kā Fetels: Alonso startēja ar vidēji cietām riepām, pēc tam pārgāja uz starpsastāva riepām tad vidējā sastāva riepām, bet finišēja ar starpsastāva riepām.

Saskaņā ar reglamentu, pilotiem brauciena laikā jāizmanto abu tipu sliki, bet šis punkts zaudē spēku, ja viņiem nākas izmantot starpsastāva vai lietus riepas. No visiem finišējušajiem pilotiem tikai Batons iebrauca boksos divas reizes: pārējie izmantoja vismaz par vienu pitstopu vairāk. Tieši Batons galu galā uzvarēja šīs sezonās finālbraucienu. Krievijas pārstāvis Vitālijs Petrovs ierindojās 11. vietā, uzrādot labāko sezonas rezultātu

«Tai pašā dienā pirms 11 gadiem mēs sadarbībā ar Ričardu Bērnsu (Richard Burns) uzvarējām pasaules čempionātā autorallijā, tāpēc ir visai simboliski, ka tieši šodien «Interlagos» trasē, dramatiskā cīņā izšķīrās vēl viena čempiona titula liktenis – paziņoja Pirelli autosporta nodaļas direktors Pols Hembrijs (Paul Hembery). – Ļoti liela loma bija laika apstākļiem – komandām brauciena laikā nācās mainīt stratēģijas un ātri reaģēt uz mainīgajiem apstākļiem. Komandām bija jārisina ļoti sarežģītas problēmas, jo brīvo un kvalifikācijas braucienu laikā klimatiskie apstākļi bija citādi – laiks bija siltāks un sausāks. Tāpēc šodien viņi sastapās ar nezināmo. Tieši šo neprognozējamo laika apstākļu dēļ vairākas komandas izvēlējās stratēģiju, kad viens pilots brauc ar slikiem, cits – ar starpsastāva riepām. Tā viņi varēja saņemt relatīvos rādītājus par trases stāvokli un sasniedzamajiem ātrumiem katram riepas tipam.

Vēl viens mainīgais, kas ietekmēja riepu izmantošanas stratēģiju, bija ilgais laiks, ko brauciena pirmajā daļā trasē pavadīja drošības mašīna – tas samazināja riepu nodilumu laikā, kad bolīdu bākās bija daudz degvielas. Pat tad, kad brauciena sākumā sāka stipri līt, vidēji cietās riepas labi uzsila un nodrošināja pietiekami labu saķeri, un šis aspekts ļāva Džensonam Batonam saglabāt līderpozīciju bez pārejas uz starpsastāva riepām.

Apsveicam Red Bull komandu un Sebastianu Fetelu, kuri lieliski spēja pieskaņot savu stratēģiju mainīgajiem laika apstākļiem, kā arī apsveicam Fernando Alonso un Ferrari, kuri cīnījās līdz galam. Tāpat vēlamies apsveikt Džensonu Batonu, kurš pilnībā izmantoja gan mīksto, gan starpsastāva riepu potenciālu, kā arī, izmantojot iespēju, atdodam godu Mihaelam Šūmaheram, lielajam čempionam un aktīvajam šā sporta veida vēstnesim, kurš noslēdzis savu pēdējo Grand Prix punktu zonā».

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

2012. gada F1 čempionāta kopvērtējums

Vieta

Pilots

Komanda

Punkti

1.

Sebastian Vettel

Red Bull

281

2.

Fernando Alonso

Ferrari

278

3.

Kimi Räikkönen

Lotus

207

4.

Lewis Hamilton

McLaren

190

5.

Jenson Button

McLaren

188

6.

Mark Webber

Red Bull

179

7.

Felipe Massa

Ferrari

122

8.

Romain Grosjean

Lotus

96

9.

Nico Rosberg

Mercedes AMG

93

10.

Sergio Perez

Sauber

66

11.

Nico Hulkenberg

Force India

63

12.

Kamui Kobayashi

Sauber

60

13.

Michael Schumacher

Mercedes AMG

49

14.

Paul di Resta

Force India

46

15.

Pastor Maldonado

Williams

45

16.

Bruno Senna

Williams

31

17.

Jean-Eric Vergne

Toro Rosso

16

18.

Daniel Ricciardo

Toro Rosso

10

19.

Vitaly Petrov

Caterham

0

20.

Timo Glock

Marussia

0

21.

Charles Pic

Marussia

0

22.

Heikki Kovalainen

Caterham

0

23.

Jerome D'Ambrosio

Lotus

0

24.

Narain Karthikeyan

HRT

0

25.

Pedro de la Rosa

HRT

0

 

2012. gada konstruktoru kausa kopvērtējums 

Vieta

Komanda

Punkti

Uzvaras

1.

Red Bull

460

7

2.

Ferrari

400

3

3.

McLaren

378

7

4.

Lotus

303

1

5.

Mercedes AMG

142

1

6.

Sauber

126

7.

Force India

109

8.

Williams

76

1

9.

Toro Rosso

26

10.

Caterham

0

11.

Marussia

0

12.

HRT

0

 


http://www.pkp.lv