F1 Indijas Grand Prix 2012

F1 Indijas Grand Prix 2012Pirelli: mūsu riepas Indijas Grand Prix sacensībās pierādīja, ka ir ātras un nodilumizturīgas.

Red Bull pilots Sebastjāns Fetels spēra nākamo soli ceļā uz vēl vienu pasaules čempionāta titulu Formulas 1 līmeņa sacīkstēs, realizējot viena pitstopa stratēģiju Indijas Grand Prix sacensībās.

Fetels, kurš bija priekšgalā visu brīvo braucienu protokolos, startēja no pol-pozīcijas un uzvarēja sacīkstēs, būdams līderis no paša starta līdz pat finišam. Pirmo reizi savas karjeras laikā jaunais vācu sacīkšu braucējs uzvarēja ceturto reizi pēc kārtas, kas pašlaik individuālajā vērtējumā ļauj viņam būt līderos ar 13 punktu pārsvaru. Ir jāatzīmē, ka Fetels bija tikpat lielisks Indijas Grand Prix sacensībās arī pagājušajā gadā, šīs sacensības bija pirmās pēc Pirelli atgriešanās Formulas 1 klasē.

Fetels, tāpat kā pārējie no sacensībām kvalificētajiem pirmā desmitnieka dalībniekiem, startēja ar mīkstajām Pirelli PZero Yellow riepām, bet pēc tam 33. aplī pārgāja uz cietajām Pirelli PZero Silver riepām, realizējot viena pitstopa stratēģiju, nezaudējot savas līderpozīcijas. Neskatoties uz sarežģīto indiešu trases konfigurāciju un gaisa temperatūru +30˚C, šī stratēģija izrādījās vispopulārākā. Ferrari pilots Fernando Alonso izvēlējās tieši tādu pašu stratēģiju, taču iebrauca boksos par četriem apļiem ātrāk nekā uzvarētājs. Viņš atguva otro vietu desmit apļus līdz sacīkšu beigām un rezultātā arī noturējās šajā pozīcijā. Trešais finišēja Marks Vēbers (Mark Webber) no Red Bull komandas, piekāpjoties Alonso par četrām sekundēm.

F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012
F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012
F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012 F1 Indijas Grand Prix 2012

Lotuss pilots Romēns Grožāns (Romain Grosjean) starta režģī, starp pilotiem, kuri sacensības sāka ar cietajām Pirelli PZero Silver riepām, izrādījās visaugstāk (11. vieta). Viņš nomainīja tās pret mīkstākām 36. aplī, un šāds lēmums attaisnojās, jo Grožāns izcīnīja divas vietas un finišēja kā devītais. Stratēģiski tāpat izlēma rīkoties Mercedes pilots Mihaels Šūmahers (Michael Schumacher), Toro Rosso komandas pilots Daniels Rikjardo (Daniel Ricciardo) un Kamui Kobajasi (Kamui Kobayashi) no Sauber.

Cits Sauber pilots Serhio Peress (Sergio Perez) boksos iebrauca divas reizes, taču bija spiests noiet no distances dēļ kontakta ar Toro Rosso bolīdu. Šīs sadursmes rezultātā tika caursista Peresa bolīda riepa. Tas pats – kontakts ar konkurenta bolīdu un riepu sānu daļu pārgriešana ar priekšējā antispārna apmales plāksni – notika arī ar Šūmaheru pirmajā sacīkšu aplī un ar Pastoru Maldonado (Pastor Maldonado) no Williams 31. aplī. Serhio Peress ātri veica otro pitstopu, plānodams ar pēdējo cieto riepu komplektu nobraukt gandrīz 40 apļus. Taču nedaudz vēlāk viņam nācās priekšlaicīgi pabeigt sacensības.

McLaren pilots Džensons Batons (Jenson Button) nobrauca ar cietajām riepām visgarāko noslēguma posmu – 35 apļus – un finišēja piektais. Savukārt Grožāns un Kobajasi ar šī paša veida riepām nobrauca visgarāko sākumposmu – 36 apļus. Pilots no Japānas ar mīkstajām riepām finišēja 14., starta režģi būdams 17.

„Kā cietās, tā arī mīkstās riepas Indijā nodemonstrēja ārkārtīgi augstu nodilumizturību, bet nebūtiska to raksturlielumu pazemināšana ļāva pilotiem uz šīs fantastiskās trases braukt ar maksimālu atdevi no paša starta līdz pat finišam, – tā notikušo komentēja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery). – Sebastjāns Fetels un Red Bull komanda parādīja mums riepu izmantošanas un sacīkšu stratēģijas realizēšanas meistarklasi, ideāli izpildot visus punktus no starta līdz pat finišam. Grožāns un Kobajasi izvēlējās pilnīgi citu stratēģiju ar pirmo posmu uz cietajām riepām, un arī šī stratēģija izrādījās gana laba, vienlaicīgi parādot, cik svarīga ir riepu izmantošanas stratēģija kā tāda tiem pilotiem, kuri startē ārpus pirmā desmitnieka. Pagājušajā gadā lielākā daļa vadībā esošo pilotu iebrauca boksos divreiz: šoreiz viņiem pietika ar vienu pitstopu, neskatoties uz to, ka mūsu riepas ir kļuvušas mīkstākas. Tāpat es vēlētos apsveikt Ferrari komandu un Fernando Alonso, kurš sacensībās parādīja lielisku tempu un ātrumu taisnā ceļa nogrieznī, kas palīdzēja viņam no piektās starta pozīcijas pakāpties līdz otrajai finišējot, un tas savukārt sola mums interesantu čempionāta noslēgumu. Tagad mēs dodamies uz Abu Dabī trasi, kura liks mums risināt pavisam citus uzdevumus.”
 

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

 

 

 

 

 

 

http://www.pkp.lv