F1 Indijas Grand Prix 2013

F1 Indijas Grand Prix 2013Sesto reizi pēc kārtas, pārliecinoši satriecot savus konkurentus, Sebastians Fetels nokāpa no goda pjedestāla Ņūdeli kā četrkārtējs pasaules čempions. Red Bull Racing, neskatoties uz Marka Vēbera izstāšanos, izcīnīja Konstruktoru kausu.

Fetels, startējot no pirmās vietas, jau pēc diviem apļiem devās boksos, un atlikušo distanci brauca ar cietākajām Medium riepām. Vēberam, kas izmantoja citu taktiku, bija iespēja pacīnīties ar pārinieku, taču drīz pēc distances vidus viņš pēc komandas rīkojuma apturēja mašīnu ātrumkārbas problēmu dēļ.

Agrīnais pitstops atsvieda Sebastianu uz 18.vietu, bet viņš ļoti ātri pacēlās uz piekto vietu, un Vēbera boksu apmeklējuma brīdī divdesmit astotajā aplī pāriniekam jau zaudēja tikai 11 no 60 sekundēm. Fetels trasē apdzina Romānu Grožānu, Danielu Rikardo un Serhio Peresu, un kad Marks devās mainīt riepas – atkal kļuva par līderi.

Pēc Red Bull Racing abu pilotu pēdējā pitstopa Sebastians bija priekšā par 11 sekundēm, un lai gan pēc komandas padoma viņš nedaudz samazināja ātrumu, lai saudzētu riepas, Vēberam neizdevās samazināt savu atpalikšanas attālumu. Un drīzumā viņš vispār izstājās no cīņas.

Visi citi Indijā cīnījās par otro vietu; rezultātā Sebastians bija saviem sekotājiem priekšā par pus minūti. Rezultātā „sudrabu” ieguva Niko Rosbergs. Mercedes pilots izmantoja to pašu taktiku, ko uzvarētājs, tikai pirmo apstāšanos veica nedaudz vēlāk.

F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013
F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013
F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013 F1 Indijas Grand Prix 2013

Neilgi pirms finiša vācietis panāca Kimi Raikonenu, kas mēģināja ar cietajām riepām sasniegt finišu ar vienu apstāšanos un ļoti garu posmu 52 apļu garumā. Astoņus apļus pirms finiša Niko ceturtajā līkumā apdzina sāncensi.

Tuvojoties finišam, Kimi galīgi zaudēja ātrumu nodilušo riepu dēļ, un palaida garām vēl vairākus sāncenšus, bet pēc tam vispār devās uz boksiem. Raikonenu pirmais apdzina otrs Lotus pilots Romāns Grožāns. Uz starta francūzis bija septiņpadsmitais, bet, iebraucot boksos tikai vienreiz, noslēgumā kāpa uz pjedestāla. Viņam ar Medium sastāva riepām izdevās pievārēt 46 beigu apļus.

Jāatzīmē, ka komanda pa radio lūdza Kimi palaist garām pārinieku, bet viņš atteicās. Rezultātā francūzim nācās uzbrukt, un pēc pirmā apdzīšanas mēģinājuma, kad viņš izbrauca aiz trases robežām, Grožāns bija spiests atdot Raikonenam pozīciju – taču drīzumā viņam tomēr izdevās izvirzīties priekšā. Gandrīz uzreiz somu apsteidza arī Felipe Masa.

Ferrari pilots lieliski startēja un sākumā apsteidza abus Mercedes pilotus, trešajā aplī kļūstot par sacīkšu līderi. Taču tad otrā boksu apmeklējuma laikā viņš piekāpās Rosbergam, bet vēlāk, iebraucot boksos par reizi vairāk, nevarēja pretoties arī Grožānam. Brazīlietis finišēja ceturtais.

Serhio Peress, kļūdams piektais, uzrādīja sezonas labāko rezultātu. Meksikānis arī startēja ar Medium riepām, taču izmantoja divus pitstopus, un finišā spēja apdzīt Luisu Hamiltonu. Cits McLaren pilots Džensons Batons ar cietajām riepām veica tikai astoņus apļus pēc starta, atpaliekot tālu aizmugurē.

Tāpat agrie pitstopi sabojāja sacīkstes Fernando Alonso – viņš cieta pēcstarta drūzmā, kad pēc vairākiem nelieliem kontaktiem ar Vēberu un Batonu sabojāja priekšējo spārnu. Estebanu Gutjeresu par pāragru startu sodīja ar došanos boksos. Žans Ēriks Verns un Pols DiResta arī ļoti agri devās uz boksiem – vēl pirms pirmā apļa beigām, taču tas bija taktisks gājiens.

Rezultātā Raikonens finišēja septītais, uzrādot finišā labāko apļa laiku.

Niko Hjulkenbergs sākumā šķita pretendējam uz labu rezultātu, ieņemot vietu līderu sešiniekā. Tomēr Sauber izvēlējās ne pašu veiksmīgāko taktiku, kas atsvieda braucēju atpakaļ. Rezultātā pilots izstājās no sacīkstēm četrus apļus pirms rūtainā karoga.

Tāpat vietas desmitniekā Indijas sacīkstes finišā ieņēma Pols DiResta, Adrians Sutils, kas nobrauca 18 apļus ar Soft riepām, un Daniels Rikardo. Fernando Alonso ieņēmā tikai 11.vietu. Džensons Batons pēdējā aplī vispār iebrauca boksos. Pirmie no sacīkstēm izstājās Caterham piloti, turklāt Gido van der Garde kļuva par sadursmes upuri jau pirmajos līkumos.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

17. posms Abū Dabī Grand Prix 3.nov.
18. posms ASV Grand Prix 17.nov.
19. posms Brazīlijas Grand Prix 24.nov.

http://www.pkp.lv