F1 Itālijas Grand Prix 2012


F1 Itālijas Grand Prix 2012

Pirelli: PZero riepas pierādīja savu ātrumu un noturību pret nodilumu Itālijas Grand Prix. Luis Hamiltons realizēja vienu pitstop stratēģiju un kāpa uz pjedestāla augstākā pakāpiena, izcīnot komandai trešo uzvaru pēc kārtas.

Vienu pakāpienu zemāk atradās Sauber komandas pilots Serhio Peres (Sergio Perez), kurš sacīkstes uzsāka no 12.pozīcijas un arī boksos devās vienu reizi, taču izmantoja atšķirīgu sacīkšu stratēģiju.

 

Sacīkšu brīvdienās Moncā Pirelli pieteica cietā sastāva riepas Pirelli P Zero Silver (ar sudrabkrāsas marķējumu), kā arī vidējā sastāva riepas Pirelli P Zero (ar balto marķējumu). Hamiltons izcīnīja uzvaru, nobraucot beidzamos 30 sacīkšu apļus ar cietā sastāva riepām, bet ātrums, kādu demonstrēja vidējā sastāva riepas bija tāds, ka Peres, kurš sacīkšu beidzamos 24 apļus brauca ar tām, atsevišķos brīžos varēja veikt apli pat par vairāk kā divām sekundēm ātrāk nekā tuvākie sekotāji.

 

Sacīkstes sākās sausos un siltos laika apstākļos: asfalta temperatūra 39ºС, bet gaiss iesilis līdz 27ºС. Tādejādi, bija nedaudz karstāks, nekā piektdien un sestdien. Kvalifikācijā izcīnīto pirmo desmit vietu ieguvēji izmantoja vidējā sastāva riepas, bet Peres izcīnīja pašu augstāko pozīciju – 12-to – starp tiem, kuri brauca ar cietā sastāva riepām. Lotus komandas pilots Žeroms di Ambriozi (Jerome d’Ambrosio), Williams komandas pilots Pastors Maldonado (Pastor Maldonado) un Force India pilots Niko Huelkenbergs (Nico Huelkenberg), kurš startēja no pēdējās pozīcijas, bija vieni no nedaudzajiem, kuri 53 apļus garo Moncas posmu uzsāka ar sudrabkrāsā marķētajām riepām.

 

Līdz 18.aplim Peres bija pacēlies uz 6-to vietu, bet 25.aplī viņš jau kļuva par līderi un saglabāja savu pozīciju līdz 29.aplim, kad devās boksos, lai uzstādītu vidējā sastāva riepas. 45.aplī viņš cīņā par otro vietu apdzina Fernando Alonso (Fernando Alonso) un rezultātā atkārtoja savu karjeras labāko sasniegumu, kuru pirmo reizi izcīnīja Malaizijā, kur iepriekšējā reizē (sezonas sākumā) norisinājās sacīkstes, kurās tika izmantotas cietā sastāva un vidējā sastāva Pirelli P Zero riepas.

 

F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012
F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012
F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012 F1 Itālijas Grand Prix 2012

 

Hamiltons, kurš uzvarēja sacīkstēs ar 4 sekunžu pārsvaru pār tuvākā sekotāja, apmeklēja boksus 23.aplī, lai nomainītu savas vidējā sastāva riepas uz cietā sastāva riepām. Tā rezultātā, līderpozīcijā nonāca Peres, taču viņš atguva savu vietu, tiklīdz Peres devās savā boksu apmeklējumā. Arī Ferarri komanda veiksmīgi realizēja viena pitstop stratēģiju: Alonso nobrauca 33 apļus garu beidzamo sacīkšu posmu ar cietā sastāva riepām un finišu sasniedza trešais, lai arī sacīkstes uzsāka no 10.vietas.

 

Augstāko vietu no pilotiem, kuri boksos devās divas reizes izcīnīja Mihaels Šūmahers (Michael Schumacher), kurš finišu sasniedza sestais tieši pirms sava Mercedes komandas biedra Noko Rosberga (Nico Rosberg), kurš arī izmantoja līdzīgu sacensību stratēģiju (pirmais sacīkšu posms tika nobraukts ar vidējā sastāva riepām, bet tad divus posmus aizvadīja ar cietā sastāva riepām). Jāatzīmē, ka Rosbergs uzstādīja labāko apļa laiku braucot ar cietā sastāva riepām.

 

„Šodien mēs kļuvām par lieciniekiem tam, cik ātras un noturīgas pret nodilumu ir abu tipu PZero riepas: vidējā sastāva riepu ātruma īpašības nodemonstrēja Sauber komandas pilots Serhio Peres ar savu sprādzienam līdzīgo braucienu, bet cieto sastāva riepu noturību pret nodilumu nodemonstrēja vadošie piloti, no kuriem pieci šīs sezonas ātrākajā trasē veica tikai vienu boksa apmeklējumu, – pavēstīja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberi (Paul Hembery). – Pirms sacīkšu sākuma, komandām bija jābūt ļoti elastīgām izstrādājot savu stratēģiju un izvēloties vienu vai divas apstāšanās. Lai arī riepu nodiluma pakāpe Moncas trasē ir salīdzinoši zema, tajā ir atsevišķi posmi, piemēram, Parabolica līkums, kurā riepām, īpaši priekšējām, ir liela slodze. Kārtējo reizi McLaren komanda lieliski izpildīja savu uzdevumu, taču mēs redzējām cik labi savu riepu nodilumu kontrolēja arī Fererri komanda (Alonso atcīnīja 8 pozīcijas) un Peres , kurš nodemonstrēja cik meistarīgi Sauber komanda spēj panākt maksimumu no savām riepām. Mēs vēlamies pateikties visiem Itālijas līdzjutējiem, kuru kaisle un entuziasms padarīja šīs sacīkstes tik īpašas. Mēs augsti vērtējam izrādīto atbalstu un laipnību un patiesi lepojamies, ka varam nosaukt šo posmu par mājas sacīkstēm”.

 

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

 

Turpmākie F1 posmi:

 

 

14. posms Singapūras Grand Prix 23.sep.
15. posms Japānas Grand Prix 07.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

http://www.pkp.lv