F1 Japānas Grand Prix 2012

F1 Japānas Grand Prix 2012Riepu taktika sajauc kārtis čempionāta atklāšanā Suzukā.
 
Suzuka, 2012. gada 7. oktobrī – Red Bull pilots Sebastians Vetels (Sebastian Vettel) Japānas posmu noslēdzis ar četru punktu pārsvaru pēc piecām sacīkstēm, un šo rezultātu viņam sasniegt palīdzēja divu pitstopu stratēģija. Pašreizējais pasaules čempions Vetels, kurš savu titulu pagājušajā gadā izcīnīja tieši Suzukas trasē, startēja ar Pirelli P Zero Yellow mīkstajām riepām, bet turpinājumā izmantoja P Zero Silver cietās riepas: šāds salikums tika nominēts Japānas Grand Prix. Cietās riepas Vetels izmantoja arī ātrākā apļa laika sasniegšanai priekšpēdējā tūrē.
 
Vienīgie piloti, kuri startēja Grand Prix ar vēl cietākiem riepu komplektiem, bija Žans-Eriks Verns (Jean-Eric Vergne) (Toro Rosso), Čārlzs Piks (Charles Pic) (Marussia) un Mihaels Šūmahers (Michael Schumacher) (Mercedes). Viņi startēja attiecīgi no 19., 21. un 23. pozīcijas. Tomēr negadījums pirmajā aplī, kad trasē nācās doties drošības automašīnai, lika Red Bull pilotam Markam Vēberam (Mark Webber) mainīt stratēģiju un arī uzlikt cietākas riepas. Viņš trasē atgriezās 19. vietā. Austrālietis ar cietajām riepām otrajā pitstopā devās 26. aplī no 10. pozīcijas un finišēja devītais.
 
Pirmais no līderiem pitstopā devās McLaren pilots Džensons Batons (Jenson Button) un Lotus pilots Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen) – abi 13. aplī uzlika cietās riepas. Sauber braucējs Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi), kurš mājās nodemonstrēja iespaidīgu startu, ieņemdams otro vietu kopvērtējumā, uz cietajām riepām pārgāja apli vēlāk. Sacensību līderis Vetels devās pitstopā un uz cietajām riepām pārgāja 17. aplī un spēja atgūt līderpozīcijas, pateicoties savas komandas tehniķu ātrajam darbam. Pēdējais pilots, kurš no mīkstajām uz cietajām riepām pārgāja pirmajā pitstopu sērijā, bija Timo Gloks (Timo Glock) no Marussia komandas. Viņš pirmos 20 apļus nobrauca ar dzeltenajām riepām, startējot ar pilnu bāku.
 
Pēdējā pitstopā Vetels devās 37. aplī un uzlika jaunu cieto riepu komplektu. Arī pēc šīs apstāšanās viņš atguva līderpozīcijas. Ferrari pilots Felipe Massa pēc došanās boksos 36. aplī brauca otrajā pozīcijā – visas sacīkstes laikā viņam izdevās pacelties par astoņām pozīcijām, jo startēja viņš kā desmitais. Visiespaidīgāk savu pozīciju uzlaboja Šūmahers – viņš pacēlās par 12 vietām, finišējot 11. pozīcijā. Šūmahers izmantoja stratēģiju, kuras rezultātā viņš braucienu pabeidza ar mīkstajām riepām un gandrīz tukšu bāku.
 
F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012
F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012
F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012 F1 Japānas Grand Prix 2012
 
Williams pilots Pastors Maldonaldo (Pastor Maldonado) arī izmantoja citu stratēģiju, līdz pēdējam 20 apļu posmam priekšroku dodot (līdzīgi kā Toro Rosso pārstāvis Daniels Ričardo (Daniel Ricciardo) un HRT pilots Pedro de la Rosa (Pedro De La Rosa)) mīkstajām riepām, bet pēc tam pārejot uz cietajām riepām. Šī stratēģija ļāva viņam brauciena laikā pacelties no 12 (starta) pozīcijas uz astoto.
 
Lai gan Japāna ir slavena ar saviem mainīgajiem laika apstākļiem, sacensība sākās pie trases temperatūras 30 grādu pēc Celsija: šis aspekts savukārt izvirzīja lielākas prasības riepām, jo trasē ir daudz ātro līkumu sēriju.
 
Pirelli sporta departamenta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery) komentēja: “Gada sākumā mums bija blīvākais sezonas starts visā 1. Formulas vēsturē – septiņi uzvarētāji septiņās pirmajās sacīkstēs. Patlaban šķiet, ka mēs pēc Japānas Grand Prix atkal varam sasniegt līdzīgu rezultātu, jo Red Bull un Sebastians Vetels (Sebastian Vettel) adoptēja divu pitstopu stratēģiju, uzvarēja sacīkstēs un mainīja čempionāta gaitu. Pagājušajā gadā piloti deva priekšroku trīs pitstopu stratēģijai, bet šogad lielākā daļa sportistu pieturējās diviem pitstopiem. Šis apstāklis pasvītro P Zero riepu izturību un veiktspēju gada grūtākajā trasē, ja runājam par sānslīdēm un laterālajām enerģijām, ņemot vērā, ka kopumā šosezon trases ir mīkstākas, un laika apstākļi Japānā bija daudz siltāki nekā 2011. gadā. Mēs kļuvām par lieciniekiem sīvai cīņai, kas pēdējos apļos izvērtās starp Kobajaši un Batonu, kad viņi cīnījās par trešo vietu. Cīņas pamatā bija riepu stratēģija – Batons centās panākt uzvaru, uzliekot svaigu cieto riepu komplektu. Mēs vēlamies apsveikt Kamui ar viņa pirmo pjedestālu karjerā, kuru sasniegt viņam izdevās tieši savās mājās. Tāpat apsveicam arī Felipi ar lielisko sacīksti un pirmo slavas pjedestālu šajā gadā.”
 

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

 

Turpmākie F1 posmi:

16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

 

 

 

http://www.pkp.lv