F1 Ķīnas Grand Prix 2012

F1 Ķīnas Grand Prix 2012 Pirelli: Riepu izmantošanas stratēģija nospēlēja būtisku lomu notikumu piesātinātajā Ķīnas Grand-Prix.

Niko Rosbergs pielika punktu šajās, Mercedes komandai veiksmīgajās brīvdienu sacensībās. Gan vācu pilots, gan "Sudraba bultas" komanda lieliski izmantoja tai atvēlētās Pirelli P Zero White vidējā sastāva riepas un Pirelli P Zero Yellow mīkstākā sastāva riepas.

Izcīnot "polposition" ar pārliecinošu pussekundes pārsvaru un izmantojot 2 pitstopu stratēģiju, Niko Rosbergs (Nico Rosberg) izcīnīja savu pirmo Grand-Prix uzvaru un pirmo uzvaru Mercedes komandai kopš 1955.gada Itālijas posma. Sacīkšu sākumā uzņemtais temps ļāva Rosbergam pabeigt pirmo pitstopa apmeklējumu, nezaudējot līderpozīciju, un turpmāk jau pilots varēja kontrolēt sacīkstes, lai noslēgtu posmu kā uzvarētājs, šķērsojot finiša taisni ar vidējā sastāva riepām.

Atšķirīga riepu izvēle un pitstopa stratēģijas kļuva par iemeslu tam, ka pašās sacīkšu beigās izveidojās sīva cīņa, kad McLaren pilots Džensons Batons (Jenson Button) ar svaigu vidējā sastāva riepu komplektu centās panākt līderi ar daudz nonēsātākām vidēja sastāva riepām. Un, lai arī Batons, kurš boksus apmeklēja trīs reizes, mehāniķu sajukuma dēļ beidzamā pitstopa apmeklējuma laikā zaudēja dārgo laiku, viņš bija viens no daudzajiem, kurš radīja lielisku izrādi šanhajas Grand-Prix noslēdzošajā sacīkšu posmā. Četrus apļus pirms sacīkšu beigām Batons apdzina Red Bull pilotu Sebastjanu Fetelu (Sebastian Vettel) un finišu sasniedza kā otrais.

Fetels palika pie divu pitstopu apmeklējumu stratēģijas, taču viņam bija jāuzmanās no McLaren pilota Luisa Hamiltona (Lewis Hamilton), kurš sacīkstes priekšpēdējā aplī tomēr izcīnīja beidzamo brīvo vietu uz postamenta, neskatoties uz to, ka veica par vienu pitstopa apmeklējumu vairāk nekā patreizējais pasaules čempions. Rezultātā Hamiltons pilotu kopvērtējumā izcīnīja pirmo vietu, bet McLaren komanda, atšķirībā no vairums pārējām, izmantoja lielisku sacīkšu stratēģiju. Angļu braucējs bija viens no nedaudzajiem pilotiem, kurš otrajā sacīkšu daļā izvēlējās braukt ar mīkstākā sastāva riepām, tajā laikā, kad lielākā daļa pārējo dalībnieku pirmā pitstopa apmeklējuma laikā uzstādīja cietāka sastāva riepas.

 

F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012
F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012
F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012 F1 Ķīnas Grand Prix 2012

     

Piloti izmantoja lielu skaitu dažādu stratēģiju, bet daži pat centās izdarīt neiespējamo. Lotus komandas pilots Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen) savu sacīkšu beidzamo 28 apļus garo posmu veica ar Pirelli P Zero White vidējā sastāva riepām. Tāds lēmums viņam sākumā ļāva izrauties līdz otrajai vietai, taču tiklīdz riepas zaudēja savas veiktspējas īpašības, viņš zaudēja ļoti daudz pozīcijas. Cīņa bija tik sīva, ka Ferrari pilots Fernando Alonso (Fernando Alonso) un Sauber komandas pilots Kamui Kobajaši (Kamui Kobayashi), kuri finišēja attiecīgi devītais un desmitais, sacīkšu beigās uzrādīja identiskus apļa laikus, lai gan abi izmantoja atšķirīgu sacīkšu stratēģijas.

Cits Sauber komandas pilots Serhijo Peres (Sergio Perez), kurš pateicoties riepu izmantošanas stratēģijai Malaizijas posmā cīnījās par uzvaru, bija tas, kurš sacīkšu sākumā veica visvairāk apļus ar mīkstākā sastāva riepām, pārejot uz cietāka sastāva riepām tikai 16 aplī. Visgarākais sacīkšu pirmais posms – 18 apļi – izrādījās Ferrari pilotam Felipem Massa (Felipe Massa), kurš bija viens no četriem pilotiem (kopā ar diviem Torro Rosso komandas pilotiem un Williams komandas pilotu Bruno Senna (Bruno Senna)), kuri sacīkstes uzsāka ar vidējā sastāva riepām.

"Apsveicam Niko un visu Mercedes komandu ar šo neapstrīdamo uzvaru, kuras izcīnīšanai viņi nodemonstrēja lielisku sapratni par to, kādā veidā ir jāizmanto abu tipu riepu potenciāls sarežģītos apstākļos tā, lai tās saglabātu optimālu veiktspēju, sacīkšu rezultātus komentēja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberi (Paul Hembery). ,,Kā jau bija gaidāms, Ķīnas trases skarbie apstākļi riepām radīja lielu nodilumu, bet īpaši lielai slodzei bija pakļauta priekšējā kreisā riepa. Tas ļāva komandām izmēģināt lielu daudzumu dažādu sacīkšu stratēģiju, kas posmu padarīja aizraujošu un ar sīvām cīņām pārbagātu, kas bija pat nokaitētākas nekā pagājušā gada Ķīnas lielās balvas izcīņa. Vēl es vēlētos apsveikt arī Romeinu Grosjenu (Romain Grosjean), kurš šajās sacīkstēs izcīnīja savu labāko rezultātu un ierindojās sestajā vietā".

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

 

4. posms Bahreinas Grand Prix 22.apr.
5. posms Spānijas Grand Prix 13.mai.
6. posms Monako Grand Prix 27.mai.
7. posms Kanādas Grand Prix 10.jūn.
8. posms Eiropas Grand Prix 24.jūn.
9. posms Lielbritānijas Grand Prix 08.jūl.
10. posms Vācijas Grand Prix 22.jūl.
11. posms Ungārijas Grand Prix 29.jūl.
12. posms Beļģijas Grand Prix 02.sep.
13. posms Itālijas Grand Prix 09.sep.
14. posms Singapūras Grand Prix 23.sep.
15. posms Japānas Grand Prix 07.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

http://www.pkp.lv