F1 Ķīnas Grand Prix 2013

F1 Ķīnas Grand Prix 2013

ALONSO UZVAR ĶĪNAS “GRAND PRIX” POSMĀ, IZMANTOJOT TRĪS PITSTOPU STRATĒĢIJU

Fernando Alonso ieguva pirmo uzvaru šajā gadā Ķīnā ar trīs pitstopu stratēģiju. „Ferrari” komandas pilots uzsāka sacīkstes no trešās pozīcijas ar P Zero Yellow mīkstā sastāva riepām, un tad veica trīs posmus ar P Zero White vidējā sastāva riepām, uzvarot sacensībās un apsteidzot Lotus komandas braucēju Kimu Raikonenu par 10 sekundēm.

Alonso kopējais sacīkstes laiks, 1 stunda 36 minūtes 26.945 sekundes, bija gandrīz identisks iepriekšējā gada uzvaras laikam: 1 stunda 36 minūtes 26.929 sekundes, kad sacīkstēs uzvarēja Niko Rosbergs. Taču visātrākais sacīkšu apļa laiks, 1 minūte 36.808 sekundes, ko uzstādīja Sebastjans Fetels ar mīkstā sastāva riepām, bija par vairāk nekā trīs sekundēm ātrāks nekā aizvadītā gada visātrākais aplis Ķīnā (Kamui Kobajaši, 1 minūte 39.960 sekundes), izceļot sevišķo 2013.gada Pirelli riepu sniegumu.

Piloti uzsāka sacīkstes, izmantojot daudz dažādas stratēģijas; daudzas komandas izvēlējās jauktu taktiku starp abiem saviem pilotiem. Džensons Batons (McLaren), Sebastjans Fetels (Red Bull), Niko Hulkenbergs (Sauber), Pols di Resta (Force India), Serdžio Peress (McLaren), Žans-Ēriks Verņē (Toro Rosso) un Valteri Botas (Williams) sāka ar vidējā sastāva riepām: pārējie – ar mīkstā sastāva riepām.

Visi četri piloti, kas finišēja pirmie, izmantoja trīs pitstopu stratēģiju, bet ātrākais no tiem, kuri veica divus boksa apmeklējumus, bija McLaren komandas pilots Džensons Batons, kurš finišēja piektais. Batons visilgāk nobrauca ar vidējā sastāva riepām sacīkšu sākumā, nobraucot ar tām 23 apļus.

F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013
F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013
F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013 F1 Ķīnas Grand Prix 2013

Pirelli motosporta direktors Pols Hemberijs sacīja: „Šodienas sacīkstēs galvenā loma bija stratēģijai un vidējā sastāva riepām, kuras izrādījās īpaši efektīvas posma sākumā, braucot ar pilnu degvielas tvertni. Sākotnēji ieguvēji bija piloti, kuri sacīkstes uzsāka ar vidējā sastāva riepām, un tas nozīmēja arī to, ka tie, kuri sacīkstes uzsāka ar mīkstā sastāva riepām, nobrauca visīsāko posmu, lai pēc iespējas ātrāk pārietu uz vidējā sastāva riepām. Tādējādi mēs redzējām pietiekoši daudz apdzīšanas gadījumu; daudzu stratēģiju pamatā bija paļaušanās, ka pilots apdzīs pēc iespējas vairāk mašīnu, lai iegūtu vietu trasē pirms nākamā pitstopa. Stratēģiju galvenokārt noteica riepu kopējais nolietojums, nevis protektora nodilums, taču mēs joprojām redzējām pastāvīgus apļu laikus ar vidējā sastāva riepām, braucot pat 15 apļus un vairāk. Tāpat mēs redzējām arī ļoti lielu sacīkšu stratēģiju daudzveidību; Batons un Fetels izvēlējās sacīkšu beigās braukt ar mīkstā sastāva riepām. Tas nodrošināja mums aizraujošu finālu ar cīņu par vietu uz pjedestāla starp Lūisu Hamiltonu un Sebastjanu Fetelu, kas ilga līdz pat rūtotā karoga pacelšanai. Tas ir trešais uzvarētājs no līdz šim aizvadītajām šīs sezonas trīs sacīkstēm; ar pieciem pasaules čempioniem pirmajās piecās vietās šodien …”

Izšķirošā trīs pitstopu stratēģija pilnībā atbilda mūsu inženieru vakardienas prognozei. Mēs paredzējām trīs boksu apmeklējumu kā visātrāko stratēģiju: sākot ar mīkstā sastāva riepām, pārmainot tās pret vidējā sastāva riepām starp sesto un devīto apli, atkal vidējā sastāva riepas no 22-26 aplim, atkal vidējā sastāva riepas no 39-43 aplim.

Alonso uzsāka sacīkstes ar mīkstā sastāva riepām, sestajā aplī viņš tās nomainīja pret vidējā sastāva riepām, tad vidējā sastāva riepas 23.aplī un beigās atkal vidējā sastāva riepas 41.aplī.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

4. posms Bahreinas Grand Prix 21.apr.
5. posms Spānijas Grand Prix 12.mai.
6. posms Monako Grand Prix 26.mai.
7. posms Kanādas Grand Prix 9.jūn.
8. posms Lielbritānijas Grand Prix 30.jūn.
9. posms Vācijas Grand Prix 07.jūl.
10. posms Ungārijas Grand Prix 28.jūl.
11. posms Beļģijas Grand Prix 25.aug.
12. posms Itālijas Grand Prix 8.sep.
13. posms Singapūras Grand Prix 22.sep.
14. posms Korejas Grand Prix 06.okt.
15. posms Japānas Grand Prix 13.okt.
16. posms Indijas Grand Prix 27.okt.
17. posms Abū Dabī Grand Prix 3.nov.
18. posms ASV Grand Prix 17.nov.
19. posms Brazīlijas Grand Prix 24.nov.

http://www.pkp.lv