F1 Korejas Grand Prix 2012

F1 Korejas Grand Prix 2012Riepu izmantošanas kontrole palīdzēja Fetelam izcīnīt uzvaru Korejā

 

Red Bull pilots Sebastjans Fetels uzvarēja Korejas Grand Prix sacīkstēs pateicoties lieliskai riepu izmantošanas kontrolei, sevišķi pēdējos apļos. 
 
Pēc kārtas trešā Red Bull pilota Sebastjana Fetela (Sebastian Vettel) uzvara, pēc veiksmīga starta Singapūrā un Japānā, četras sacīkstes līdz sezonas beigām izvērsa cīņu par uzvaru čempionāta kopvērtējumā vēl intensīvāku. Fetels startēja no otrās vietas ar mīkstākā sastāva Pirelli PZero Red riepām, bet pēc tam nobrauca divus posmus ar mīkstajām Pirelli PZero Yellow riepām. Viņš uzvarēja sacīkstēs, apsteidzot savu komandas pārinieku Marku Vēberu (Mark Webber) kļūstot par līderi jau no paša starta brīža. Pateicoties ceturtajai uzvarai šajā sezonā Fetels ir viens no galvenajiem čempiona titula kandidātiem, bet pateicoties Ferrari pilotu Fernando Alonso (Fernando Alonso) un Felipes Massa (Felipe Massa) trešajai un ceturtajai vietai, itāļu komanda pakāpās uz otro vietu Konstruktoru kausa izcīņā.
 
McLaren pilots Luiss Hemiltons (Lewis Hamilton) pirmais no vadošajiem pilotiem iebrauca boksos 13. trases aplī, kad īpaši lielai slodzei tika pakļauta priekšējā labā riepa. Neskatoties uz to, zema nodiluma apstākļos Jonamas trasē, abu tipu riepas nodemonstrēja ilgtspēju un augstu ātrumu. Divus apļus pēc Hemiltona savā pirmajā pitstopā devās Fetels, un viņa, tāpat kā Hemiltona bolīdu, nokomplektēja ar mīkstā sastāva riepām. Cita stratēģija bija izstrādātā Sauber pilotam Serhio Peresam (Serggio Perez), kurš startēja ar mīkstā sastāva riepām, 18. aplī pārgāja uz mīkstākā sastāva riepām, bet finišēja ar mīksto riepu komplektu, nobraucot ar tām pēdējos 22 apļus.
 
Vēbers arī mēģināja gūt panākumus ar riepu izmantošanas stratēģiju un divreiz iebrauca boksos agrāk par savu komandas pārinieku, cenšoties apsteigt viņu, bet Fetels otro reizi iebrauca pēc mīkstā sastāva riepām 35. aplī, un tikai pēc 2,9 sekunžu gara pitstopa izbrauca no boksiem joprojām kā līderis. Viņa pēdējais mīksto riepu komplekts izturēja 20 apļus, bet Vēbers nobrauca ar savu pēdējo komplektu 23 apļus, uzstādot sacīkšu labāko apļa laiku vienu apli līdz to beigām.
Pirmie desmit piloti startēja ar mīkstākā sastāva riepām, kuras ļāva veikt apli par 0,2-0,6 sekundēm ātrāk nekā ar mīkstā sastāva riepām. McLaren pilots Džensons Batons (Jenson Button) izrādījās vistuvāk – 11. vieta – starta līnijai no tiem pilotiem, kuri sāka sacīkstes ar mīkstā sastāva riepām, bet bija spiests pamest trasi jau pirmajā aplī pēc sadursmes startā. Rezultātā Peres palika vienīgais no vadošajiem pilotiem, kurš sākuma posmam bija izvēlējies mīkstā sastāva riepas, un meksikānis pēc diviem boksu apmeklējumiem finišēja kā 11.

 
F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012
F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012
F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012 F1 Korejas Grand Prix 2012
 
Hamiltons izvēlējās stratēģiju ar trīs pieturām: viņš ar ātrajām mīkstākā sastāva riepām, kuras tika uzliktas pēdējā boksu apmeklējumā 42. aplī, finišēja desmitais. Anglis centās atkarot vietu pēdējā posma laikā, pateicoties augstākām Pirelli mīkstākā sastāva riepu gaitas īpašībām, taču pats nokļuva zem Peresa spiediena, jo viņa McLaren bolīds aizķēra mākslīgo zālāju trases malā.
 
Pilnīgi pretēji, Williams pilots Pastors Maldonado (Pastor Maldonado) realizēja viena pitstopa stratēģiju, 21. aplī pārejot no mīkstākā sastāva uz mīkstā sastāva riepām un ar pēdējo komplektu nobraucot 34 apļus. Venecuēlas pilots finišēja 14.
‘’Tātad, mēs redzējām, ka lielāka daļa pilotu, tāpat kā pagājušajā gadā, izvēlējās divu pitstopu stratēģiju, turklāt neskatoties uz to, ka šīm mīkstā sastāva riepām pamatā ir mīkstāks gumijas sastāvs, nekā 2011. gada parauga riepām’’, komentēja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery). ‘’Tajā pat laikā viena pitstopa stratēģiju šajās sacīkstēs arī varēja realizēt. Mēs esam apmierināti ar abu tipu riepu darbu, turklāt pateicoties būtiskiem trases raksturlielumu uzlabojumiem, tās izrādījās mazāk pakļautas granulācijai nekā kvalifikācijas laikā un brīvajos braucienos. Apsveicam Red Bull komandu un Sebastajanu Fetelu, kurš šajā sezonā ir izcīnījis vairāk uzvaras nekā jebkurš cits pilots. To var izskaidrot arī ar viņa riepu izmatošanas iemaņām, kas palīdzēja startā tam saglabāt pārsvaru un kļūt par kopvērtējuma līderi pirmo reizi kopš Barselonas sacīkstēm. Tāpat mēs kļuvām par lieciniekiem daudzām interesantām cīņām visas grupas garumā, kad piloti realizēja dažādas stratēģijas, cenšoties gūt pārsvaru pār konkurentiem. Ļoti stipri noslogojot labo priekšējo riepu, pēdējais sacīkšu posms izrādījās izšķirošais, un Fetela rīcība sājā situācijā bija nevainojama.’’
 

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

 

Turpmākie F1 posmi:

17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

 

 

 

 

 

http://www.pkp.lv