F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013

F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013Niko Rosbergs izcīnīja uzvaru haotiskās F1 sacensībās Lielbritānijā.

F1 pasaules čempionāta Lielbritānijas «Grand Prix» izcīņā uzvaru svinēja «Mercedes GP» pilots Niko Rosbergs. Otro vietu sacensībās ieguva «Red Bull» komandas pilots Marks Vēbers, bet uz pjedestāla zemākā pakāpiena kāpa «Ferrari» pilots Fernando Alonso.

Sacensības noritēja visai haotiski. Trasē četras reizes pārplīsa riepas. Vispirms septītajā aplī riepa pārplīsa tā brīža līderim britam Lūisam Hamiltonam no «Mercedes» komandas, bet divus apļus vēlāk – «Ferrari» pilotam brazīlietim Felipem Masam. Savukārt vēl pēc dažiem apļiem tāda veida problēma piemeklēja «Toro Rosso» braucēju francūzi Žanu Ēriku Verņu. Pēc šī starpgadījuma trasē izbrauca drošības mašīna. 

F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013
F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013
F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013 F1 Lielbritānijas Grand Prix 2013

Lielbritānijas Grand Prix 2013„Tā ir ļoti nopietna situācija, un šobrīd Pirelli veic izmeklēšanu, lai noskaidrotu iemeslus un pirms nākošām sacensībām Vācijā tiktu galā ar radušos problēmu. Pagaidām izmeklēšana turpinās, nevaru vairāk komentēt šo gadījumu. Tikai vēlos atzīmēt, ka šobrīd tā ir mūsu prioritāte!” teica Pirelli motosporta direktors Pols Hembrijs.

Pēc Lielbritānijas Grand Prix līderis kopvērtējumā ir Sebastjans Fetels, kurš par 21 punktu apsteidz tuvāko sekotāju Fernando Alonso. Konstruktoru kausā pirmajā vietā joprojām ir Red Bull komanda, kurai seko Mercedes. Savukārt Ferrari atkritusi uz trešo vietu. 

Pirelli skaidro riepu plīšanas iemeslus. Silverstonā riepu plīšanu izraisīja vairāki faktori, tai skaitā tas, ka komandas mainīja vietām labās un kreisās aizmugurējās riepas.  

Pirelli oficiālajā paziņojumā teikts: „Aizmugurējās riepas tika iemontētas apgrieztā kārtībā, t.i. komandas uzstādīja labās riepās uz kreiso pusi, kreisās – uz labo. Šāds paņēmiens tika izmantots visos automobiļos, kuriem saplīsa riepas. Riepām, kas tika piegādātas komandām, ir asimetriskā struktūra, kas nozīmē, ka riepas nav paredzētās šādai izmantošanai”. Jāpasaka, ka pirms tam šī metode tika pielietota Formula-1 sacensībās ar mērķi uzlabot laika rezultātus. Kā atzīmē Pirelli, diemžēl, iesaistītās puses „nenovērtēja iespējamos riskus”, un uzsver, ka Pirelli uzņemas atbildību par to, ka neaizliedza šādi montēt riepas. Paziņojumā uzsvērts, ka riepas pilnībā atbilst drošības prasībām gadījumā, ja riepas tiek lietotas paredzētā kārtībā. 

Tāpat Pirelli atzīmēja arī papildus faktorus, kas kalpoja iemeslu riepu plīšanai Silverstonā: pārāk zems spiediens riepās, agresīvas trases malas, ekstremāli leņķi. 

Sacensībām Vācijā, kas notiks jau šajās brīvdienas, Pirelli piegādās jaunās riepas.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

9. posms Vācijas Grand Prix 07.jūl.
10. posms Ungārijas Grand Prix 28.jūl.
11. posms Beļģijas Grand Prix 25.aug.
12. posms Itālijas Grand Prix 8.sep.
13. posms Singapūras Grand Prix 22.sep.
14. posms Korejas Grand Prix 06.okt.
15. posms Japānas Grand Prix 13.okt.
16. posms Indijas Grand Prix 27.okt.
17. posms Abū Dabī Grand Prix 3.nov.
18. posms ASV Grand Prix 17.nov.
19. posms Brazīlijas Grand Prix 24.nov.

http://www.pkp.lv