F1 Monako Grand Prix 2012

F1 Monako Grand Prix 2012

Nepārspējamā viena pitstopa stratēģija, kuru bija izstrādājusi Red Bull komanda, palīdzēja Markam Vēberam Monako trasē pārvērst "polposition" par komandas otro sezonas uzvaru.

Red Bull pilots Marks Vēbers kļuva par sesto pirmās vietas ieguvēju sešās sezonas sacīkstēs, kas ir jauns rekords. Red Bull ir pirmā no F1 komandām, kurai pēc pirmās Sebastjana Fetela uzvaras Bahreinas posmā ir izdevies izcīnīt otro uzvaru.

Visi, izņemot Red Bull pilotu Sebastjanu Fetelu (Sebastian Vettel), McLaren pilotu Džensonu Batonu (Jenson Button), Force India pilotu Polu di Resta (Paul di Resta), Caterham pilotu Vitāliju Petrovu un HRT komandas pilotu Pedro de la Rosa, uzsāka sacīkstes ar mīkstākā sastāva riepām Pirelli PZero Red.

Sacīkšu vidū tika prognozēts lietus, tāpēc visi piloti centās nobraukt pēc iespējas garāku pirmo posmu ar sākotnējo riepu komplektu, lai līdz minimumam samazinātu pitstop apmeklējuma skaitu. Monako trasē pareizs pitstop apmeklējums vienmēr spēlē ļoti būtisku lomu, jo tādējādi var novērst situāciju, kad pilots izbrauc trasē aiz mašīnām, kuras pēc tam ir ārkārtīgi grūti apdzīt.

Izmantojot to, ka lietus nav sācies, Mercedes pilots Niko Rosbergs (Nico Rosberg) bija pirmais no līderu grupas, kurš pārgāja no mīkstākā sastāva riepām uz mīkstā sastāva riepām Pirelli PZero Yellow, un tas notika 27. aplī. Vēl pēc diviem apļiem pitstopu apmeklēja Vēbers un, kas būtiski, viņam izdevās izbraukt trasē pirms Rosberga. Visilgāk ar mīkstākā sastāva riepām nobrauca Toro Rosso pilots Daniels Rikiardo (Daniel Ricciardo) – viņa pirmais mīkstākā sastāva Pirelli riepu komplekts spēja izturēt 40 apļus.

Fetela izvēlētā stratēģija ļāva viņam sacīkšu vidū izvirzīties līderos un nobraukt dažus ātrus apļus, lai palielinātu pārsvaru pār sekotājiem līdz neizbēgamajam pitstopa apmeklējumam, kuru viņš veica 46. aplī, lai saņemtu savas mīkstākā sastāva riepas. Diemžēl pārsvars nebija pietiekams, lai trasē atgrieztos kā līderis. Fetels izbrauca trasē kā ceturtais aiz Ferrari pilota Fernando Alonso (Fernando Alonso), kurš pēc Monako posma ir kļuvis par kopvērtējuma līderi.

 

F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012

F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012

F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012 F1 Monako Grand Prix 2012

Toro Rosso pilots Žans – Eriks Verns (Jean-Eric Vergne) arī izvēlējās agra pitstop apmeklējuma stratēģiju un boksos iebrauca jau 17. aplī, kas ļāva viņam no 17.starta pozīcijas pacelties uz 7. pozīciju un izcīnīt punktus. 53 apļus nobraucot ar mīkstā sastāva riepām, viņš riskēja un tikai sešus apļus līdz finišam pārgāja uz vidēji cieta sastāva riepām.

Sauber pilots Serhio Peresa (Sergio Perez), kurš, pateicoties kvalifikācijas braucienos piedzīvotajai avārijai, sacensības uzsāka no beidzamās pozīcijas, sacensībās uzrādīja ātrāko apļa laiku un tas tika paveikts ar mīkstā sastāva riepām.

 Pirmās solītā lietus lāses sāka parādīties 10 apļus pirms sacīkšu beigām, kas, otro reizi pēc kārtas, sacīkšu noslēgumu Monako padarīja īpaši aizraujošu. Līdz sacīkšu beigām visa pirmo sešu pilotu grupa brauca cieši līdzās viens otram un finišā pārsvars vienam no otra nepārsniedza sešas sekundes.

 "Apsveicam Marku Vēberu un visu Red Bull komandu. Komanda sacīkstes aizvadīja lieliski un teicami rūpējās par riepu izmantojamību, kas tai ļāva Monako trasē trešo gadu pēc kārtas izcīnīt uzvaru un gūt otro uzvaru šajā sezonā," – pavēstīja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberi (Paul Hembery). "Un kārtējo reizi mēs pārliecināmies, ka bolīdiem piemīt ļoti līdzīgas gaitas īpašības un vienāds sacīkšu temps. Un tas ir neskatoties uz to, ka neviena komanda ar mīkstākā sastāva riepām nevarēja braukt ar pilnu degvielas tvertni, kam par iemeslu bija jauktie laika apstākļi brīvajos ceturtdienas braucienos. Tā rezultātā izstrādāt sacīkšu stratēģiju bija ārkārtīgi sarežģīti. Taču vadoties no trases īpašībām, konservatīvās riepu izvēles un to minimālās veiktspējas samazināšanās īpašībām, kā arī pēc tam, kad komandas redzēja, kā riepas sevi demonstrēja sacīkšu sākumā, bija skaidri redzams, ka viena pitstop apmeklējuma stratēģija ir optimālākais risinājums. Tas, savukārt, padarīja garākus posmus, kā arī ierobežoja apdzīšanas iespējas. Un lai arī pašās sacīkšu beigās sākās lietus, mūsu sliki spēja nodrošināt pietiekami labu saķeri, lai līderi finišētu ciešā grupā – pirmo sešu pilotu pārsvars vienam pār otru nepārsniedza sešas sekundes."  

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

 

Turpmākie F1 posmi:

 

7. posms Kanādas Grand Prix 10.jūn.
8. posms Eiropas Grand Prix 24.jūn.
9. posms Lielbritānijas Grand Prix 08.jūl.
10. posms Vācijas Grand Prix 22.jūl.
11. posms Ungārijas Grand Prix 29.jūl.
12. posms Beļģijas Grand Prix 02.sep.
13. posms Itālijas Grand Prix 09.sep.
14. posms Singapūras Grand Prix 23.sep.
15. posms Japānas Grand Prix 07.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

http://www.pkp.lv