F1 Singapūras Grand Prix 2012

F1 Singapūras Grand Prix 2012Pēc saspringtās cīņas sākot ar starta signālu un beidzot ar finiša karoga pacelšanu un pēc tam, kad trasē divas reizes bija devusies drošības mašīna, uz augstāko pjedestāla pakāpienu otro reizi šajā sezonā kāpa Red Bull pilots Sebastjans Fetels, kurš izmantoja divu pitstopu stratēģiju.

Fetels sacensības uzsāka no trešās vietas ar mīkstākā sastāva riepām Pirelli PZero Red, bet otrajam un trešajam brauciena posmam viņš izmantoja mīkstā sastāva riepas Pirelli PZero Yello, kas arī bija pieejamas šajā nedēļas nogalē. Fetels izcīnīja uzvaru ar 9 sekunžu pārsvaru pār tuvāko sekotāju McLaren pilotu Džensonu Batonu (Jenson Button), kurš izmantoja līdzīgu stratēģiju, tikai pirmajā reizē viņš boksos devās 4 apļus ātrāk nekā Fetels. Šīs bija garākās sacensības šajā sezonā – ar sacīkšu reglamentu noteiktais 2 stundu ierobežojums iztecēja 2 apļus līdz 61 apļa garo sacīkšu beigām.

Pirmie desmit piloti uz starta līnijas sacensības uzsāka ar mīkstākā sastāva riepām, bet labākais kvalifikācijas rezultāts starp tiem, kuri uzsāka sacensības ar mīkstā sastāva riepām bija Force India pilotam Niko Hjulkenberg (Nico Hülkenberg) un Sauber pilotam Serhio Peres (Sergio Perez) (attiecīgi 11. Un 14. Vieta). Ferrari pilots Felipe Masa (Felipe Massa) pēc sadursmes sacensību pirmajā aplī nokrita uz beidzamo vietu: viņš bija spiests doties boksos jau pirmajā aplī un boksu apmeklējuma laikā arī pārgāja uz mīkstā sastāva riepām. Viņa komandas biedrs Fernando Alonsoi (Fernando Alonso) izmantoja divu pitstop stratēģiju  un Singapūras posmā finišēja trešajā vietā (lai gan uzsāka sacensības no piektās vietas), kas kopvērtējumā viņam palīdzēja saglabāt līderpozīciju. Alonso uz pjedestāla kāpa 81.reizi karjerā, tādejādi labojot Airtona Sennas (Ayrton Senna) uzstādīto rekordu.

   
   
   

Red Bull pilots Marks Vēbers (Mark Webber) bija pirmais, kurš jau 8-tajā aplī devās boksos. Viņš pārgāja uz mīkstajām riepām, bet Fetels pēc sava mīksto riepu komplekta boksos devās divus apļus vēlāk. Batons pirmo apstāšanos veica 14-tajā aplī. Hjulkenbergs un Peres riepas nomainīja 18.aplī. Gatavojoties divu pitstop stratēģijai, piloti vēlreiz izvēlējās mīkstā sastāva riepas, bet sacīkšu beigās ar mīkstākā sastāva riepām viņiem izdevās attīstīt vadošajiem pilotiem līdzvērtīgu ātrumu. Arī Massa pabeidza sacensības ar mīkstākā sastāva riepām, nobraucot ar beidzamo komplektu 26 apļus un atgūstot sacīkšu beigās septiņas pozīcijas, kas, neskatoties uz to, ka dažos sacīkšu brīžos viņš bija beidzamais, ļāva ierindoties tam astotajā vietā.

Kad 33. aplī trasē parādījās drošības mašīna, visi vadošie piloti devās otrajā boksu apmeklējumā. Pateicoties tam, Fetels ar mīkstā sastāva riepām kļuva par līderi, izbraucot priekšā Batonam, kuram arī bija tāds pats riepu komplekts. Ar otro mīksto riepu komplektu šie piloti nobrauca 45 minūtes (vai 26 apļus līdz sacīkšu beigām), savstarpēji apmainoties ar ātrākajiem apļiem.

Pateicoties drošības mašīnai, kura trasē vēlreiz izbrauca 40.aplī, Serhio Peres varēja doties savā otrajā boksu apmeklējumā, būtiski nezaudējot savas pozīcijas, un posma kopvērtējumā, pēc starta ar mīkstā sastāva riepām, ierindojās 11.vietā. Arī Hjulkenbergs savu otro boksa apmeklējumu veica tad, kad trasē otro reizi parādījās drošības mašīna, taču viņš zaudēja iespēju atgūt savas pozīcijas izmantojot sacīkšu stratēģiju pēc tam, kad pēc sadursmes bija spiests neplānoti doties boksos. Tādejādi beigās viņa galējās stratēģijas shēma sastāvēja no trīs boksu apmeklējumi.

„Šoreiz liela nozīme bija brīžiem, kad trasē parādījās drošības mašīna. Ja tā izbrauktu jau pirmajos 10 apļos, tad visiem sportistiem šī automātiski kļūtu par divu pitstop stratēģijas posmu,- pavēstīja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberijs. – Taču tas nenotika, tāpēc Red Bull komanda sakoncentrējās uz trīs boksu apmeklējumu stratēģiju. Šo stratēģiju nokopēja arī visas pārējās komandas, lai arī McLaren komanda varētu iztikt arī ar diviem boksu apmeklējumiem. Drošības mašīna trasē parādījās vēlāk, sacīkšu vidū, tāpēc lielākā daļa komandu varēja atgriezties pie divu boksu apmeklējuma stratēģijas. Aizmugurējām riepām šajā posmā bija jāiztur lielas slodzes, jo tām bija jānovada lielā vilce izbraucot no daudzajiem lēnajiem līkumiem. Tā kā šoreiz atšķirīgā sastāva riepas radīja lielu apļa laika starpību – 1.5 sekundi, kas laikam ir lielākā apļa laika atšķirība visas sezonas garumā – un tas, ka pilotiem šajā trasē nepieciešami 10 apļi lai sasniegtu optimālo režīmu, vadīšanas stils spēlēja ļoti būtisku lomu riepu izmantošanā, it īpaši sacensību sākumā, kad degvielas tvertnes bija pilnas. Pirmajā sacensību daļā drošības mašīna trasē neizbrauca , tāpēc komandām bija jābūt elastīgām attiecībā uz taktiskajiem lēmumiem. Mēs, savukārt, redzējām atšķirīgas pieejas, kad komandas atstāja sev rīcības iespējas sacensību gaitā. Drošības mašīnas parādīšanās trasē lielā mērā noteica komandu tālāko rīcību attiecībā uz sacīkšu stratēģijām: pilotiem, kuri jau bija veikuši divas apstāšanās, bija jātaupa riepas līdz sacensību beigām un, jāatzīmē, ka drošības mašīna šajā gadījumā viņiem palīdzēja. Kārtējo reizi Singapūras posmā mēs varējām vērot ļoti sarežģītas, krāšņas un neparedzamas sacensības, kurās lielu lomu spēlēja riepu izmantošanas stratēģija. Mēs vēlētos apsveikt Force India pilotu Polu di Reste (Paul di Resta), kurš izcīnīja savu labāko rezultātu un finišēja ceturtais, kā arī Marussi komandu, kura arī, pateicoties Timo Gloka (Timo Glock) iegūtajai 12.vietai, šajā posmā nodrošināja savu labāko rezultātu”.

 

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

 

Turpmākie F1 posmi:

 

15. posms Japānas Grand Prix 7.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

 

 

 


http://www.pkp.lv