F1 Spānijas Grand Prix 2012

F1 Spānijas Grand Prix 2012

Riepu izmantošanas stratēģija nospēlēja galveno lomu Grand Prix Spānijā, kurā uzvaru izcīnīja pilots Viljams Pastors Maldonādo – šī ir pirmā britu komandas uzvara kopš 2004. gada Brazīlijas Grand Prix.

Maldonādo, kas kļuvis par piekto uzvarētāju no piecām kopš šā gada sākuma notikušajām sacensībām, izcīnīja pole-pozīciju, bet no starta viņu apdzina Ferrari pilots Fernando Alonso (Fernando Alonso), kurš apstājās savam pirmajam pitstopam 11. aplī. Bet visvairāk vietu pirmā posma gaitā atguva McLaren pilots Luiss Hamiltons (Lewis Hamilton), kurš līdz pirmajam braucienam boksos 14. aplī pacēlās no pēdējās vietas uz ceturto.

Vēsākos apstākļos – gaisa temperatūra bija 23°, bet asfalta temperatūra – 32° -iestājās cieto riepu Pirelli P Zero Silver darba temperatūras diapazons, kas šo riepu veidu padarīja par optimālāko šīm sacīkstēm. Mīkstās riepas Pirelli P Zero Yellow, kuras arī bija pieteiktas sacīkstēm, nodrošināja būtisku ātruma pārākumu un pamatā tika izmantotas kvalifikācijā un sacīkšu sākumā: visi piloti startēji tieši ar šī veida riepām.

Par Maldonādo veiksmes atslēgu kļuva viņa otrais pitstops, kuru viņš veica par diviem apļiem ātrāk par Alonso un kurā uz viņa bolīda tika uzstādītas cietās riepas, kas ļāva viņam nobraukt vairākus ātrus apļus un aizsteigties priekšā Alonso, kurš otru reizi boksā bija iebraucis 26. aplī. No tā brīža viņā kontrolēja savu pārākumu, realizējot trīs apstāšanās reižu stratēģiju, kuru bija izvēlējies arī Alonso. Pēc trešā pitstopa Maldonādo ar cietajām riepām nobrauca 25 apļus un finišēja pirmajā vietā 3 sekundes pirms Alonso, kurš arī šķērsoja finiša līniju ar cietajām riepām. Abi piloti startēja ar mīkstajām riepām, bet pēc tam trīs posmus nobrauca ar cietā tipa riepām.

Pilots Lotus Kimi Raikonens (Kimi Raikkonen), kurš ieņēma trešo vietu un bija izvēlējies trīs pitstopu stratēģiju, arī lieliski izmantoja cietās riepas sava pēdējā 18 apļu posma laikā, bet pēdējos 10 apļos ļoti tuvu pietuvojās līderiem. Viņš finišēja mazāk kā sekundi aiz Alonso. Raikonens realizēja stratēģiju, kas atšķīrās no abu pilotu stratēģijām, finišēja pirms viņa: pirmos divus sacīkšu posmus viņš nobrauca ar mīkstajām riepām, bet pēc tam diviem pēdējiem posmiem izvēlējās cietās riepas.

F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012

F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012

F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012 F1 Spānijas Grand Prix 2012

Pretēji tam Hamiltons kļuva par vienīgo pilotu, kas uzdrošinājās izmantot divu pitsopu stratēģiju, kas viņam deva iespēju finišēt astotajā vietā, kas izšķīrās pēdējā aplī. Viņš startēja no pēdējās – 24. – vietas uz starta režģa, kur nokļuva pēc noteikumu pārkāpuma un viņa pole pozīcijas laika atcelšanas. Sebastians Fetels (Sebastian Vettel) finišēja sestais pēc četrām apstāšanās reizēm boksos, ieskaitot soda braucienu pa pitlain, kas kopā ar Alonso atļauj viņam noturēt vadošās pozīcijas personīgajā ieskaitē. šis ir pats blīvākais sezonas sākums kopš 1983. gada, kas arī bija pēdējais gads, kad venecuēlietis – tas bija Džonijs Čekoto (Johnny Cecotto) – vāca punktus pasaules čempionātā. Maldonādo kļuva pirmais Grand Prix uzvarētājs no Venecuēlas.

"Sacīkstes, kurās Pastors Maldonādo startēja no pirmās vietas, bet Luiss Hamiltons – no pēdējās, solījās būt aizraujošas un pateicoties riepu izmantošanas stratēģijai tās tādas arī kļuva", – paziņoja Pirelli autosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery). – Maldonādo un Williams komanda demonstrēja savu ātrumu jau no piektdienas brīvajiem braucieniem, sacensību nedēļas nogales laikā izlietojot visu abu tipu riepu potenciālu. Pēdējos 10 apļos izvērsās fantastisks duelis starp Maldonādo un Alonso: izvēloties līdzīgu stratēģiju, viņi brauca mazāk kā ar nepilnas sekundes starpību. Abi piloti nodemonstrēja lieliskas riepu nodiluma vadīšanās iemaņas un spēja noturēties to raksturlīkņu virsotnē, neskatoties uz intensīvo cīņu par uzvaru. Riepas ienesa savu tiesu aizraujošajās un saspringtajās sacīkstēs. Esot oficiālais izplatītājs, mēs vienmēr izpildīsim komandu un sponsora vēlmes, bet mūsu nākamās izstrādnes būs vērstas to komentāriem. Mūsuprāt, no sporta skatu punkta raugoties, ir vienkārši lieliski, ka piecās sacīkstēs ir uzvarējuši pieci dažādi piloti ar pieciem dažādiem bolīdiem, it īpaši, ja šī uzvara ir vairāk kā pelnīta, kā tas bija šodien Pastoram un Williams komandai".

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

 

Turpmākie F1 posmi:

 

6. posms Monako Grand Prix 27.mai.
7. posms Kanādas Grand Prix 10.jūn.
8. posms Eiropas Grand Prix 24.jūn.
9. posms Lielbritānijas Grand Prix 08.jūl.
10. posms Vācijas Grand Prix 22.jūl.
11. posms Ungārijas Grand Prix 29.jūl.
12. posms Beļģijas Grand Prix 02.sep.
13. posms Itālijas Grand Prix 09.sep.
14. posms Singapūras Grand Prix 23.sep.
15. posms Japānas Grand Prix 07.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

http://www.pkp.lv