F1 Ungārijas Grand Prix 2012

F1 Ungārijas Grand Prix 2012McLaren komandas braucējs Luiss Hamiltons (Lewis Hamilton), ierindojoties  pirmajā vietā brīvajos izmēģinājuma braucienos, tāpat arī kvalifikācijas braucienā,  Ungārijas Grand Prix sacīkstēs ieguva dominējošu uzvaru. Lai  nokļūtu vadībā, Angļu braucējs izvēlējās divu pit-stopu stratēģiju, paliekot priekšgalā ar vienas sekundes pārsvaru pirms pārtraukuma sacīkšu vidū, kad vēl palikuši deviņi apļi. Ferrari braucējs Fernando Alonso, kurš finišēja piektais, savu rezultātu sacīkstēs uzlaboja par 40 punktiem.

Visi top 10 braucēji sāka sacīkstes izvēloties P Zero Yellow mīkstā sastāva riepas, kuras kopā ar P Zero White vidējā sastāva riepām tika izmantotas Ungārijas sacīkstēs. Red Bull braucējs Marks Vebers (Mark Webber) bija viens no labākajiem braucējiem, kas uzsāka sacīkstes ar vidējā sastāva riepām. Viņš kvalificējās  11. vietā un finišēja astotais. Vēl citi braucēji, kas uzsāka sacīkstes ar White vidējā sastāva riepām bija divi Marussia komandas braucēji un HRT komandas pārstāvis Pedro de la Rosa.

Hamiltons pirmajās rindās atradās jau no paša sākuma, no vadošās pozīcijas viņš novirzījās 18. aplī, palaižot garām Lotus komandas braucēju Romeinam Grosžanam (Romain Grosjean), kurš kvalificējās otrajā vietā. Savu pozīciju Hamiltons atguva pēc franāu braucēja pit stopa apmeklējuma, kurš viņam ievilkās. Hamiltona beidzamais pit-stops, nomainot otru vidējā sastāva riepu komplektu, notika 40. aplī, kas ļāva Lotus braucējam Kimi Raikonen (Kimi Raikonnen) īslaicīgi nokļūt vadošā pozīcijā. Pēc spēcīga otra 25 apļu brauciena ar mīkstā sastāva riepām, viņš apsteidza trīs automašīnas. Raikonena stratēģija palīdzēja viņam izvirzīties otrajā vietā, par sekundi apsteidzot savu komandas biedru Grosžanu, kas veica beidzamo apstāšanos.  Ar 20 apļiem, kas bija atlikuši līdz sacīkstes beigām un jaunām P Zero White vidējā sastāva riepām, Raikonens pietuvojās Hamiltonam un  visu ceļu līdz finišam, izaicinot angļu braucēju, nodrošināja vēl vienu ievērojamu sacīkšu noslēgumu. Grosžans finišēja trešajā vietā, kā rezultātā divi Lotos braucēji nokļuva uz pjedestāla.
 

F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012
F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012
F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012 F1 Ungārijas Grand Prix 2012

 

Visi top 3 braucēji izvēlējās divu pit-stopu stratēģiju. Hamiltons vienu posmu brauca ar mīkstā sastāva riepām un vienu ar vidējā sastāva riepām, savukārt abi Lotus braucēji divus posmus brauca ar mīkstā sastāva riepām un vienu ar vidējā sastāva riepām. Red Bull komandas braucējs Sebastians Vettels (Sebastian Vettel) bija viens no vadošajiem braucējiem, kas izvēlējās trīs pit-stopu stratēģiju. Rezultātā viņš finišēja ceturtajā vietā un ar P Zero Yellow riepām nobrauca ātrāko apli sacīkstēs. McLaren komandas braucējs Džensons Batons (Jenson Button) un Red Bull komandas braucējs Marks Vebers arī veica trīs apstāšanās un attiecīgi finišēja sestajā un astotajā vietā.

Pirelli autosporta direktors Pauls Hemberijs  (Paul Hembery) komentēja: "Šodien, dēļ  mainīgajiem laika apstākļiem, komandām pietrūka braucienu ar mīkstajām riepām un pilnu degvielas tvertni, tādēļ visām komandām sacīkšu sākumā bija daudz jautājumu. Abu produktu nodilums ir atzīts par labu, jo apļa braucienā rodas tikai dažu sekundes desmitdaļu atšķirība starp mīkstajām un vidēji cietajām riepām. Komandām tas ļāva izvēlēties atšķirīgu stratēģiju un radīja iespēju būt elastīgiem. Luisa Hamiltona temps kvalifikācijas braucienā parādīja to, kā uz vienām sacīkstēm viņš spēj ietaupīt mīksto riepu komplektu. Tas viņu arī ievērojami izvirzīja vadībā – lai gan, viņam nācās nopūlēties līdz sacīkšu beigām saglabājot šādu rezultātu. Kā jau ierasts, mēs redzējām, ka apdzīšana šaurajā Ungārijas trasē ir sarežģīta, jo tieši tādēļ komandas, apdzenot savus sāncenšus, izvēlējās pit-stopu stratēģiju.  Dažādās stratēģijas nozīmēja to, ka finišā braucēji atradās ļoti tuvu. Lai gan automašīnām, braucot vienai aiz otras palielinās riepu nodilums, jo pie netīra gaisa tās vairāk  slīd. 2012.gada sezonas pirmā puse mums bija neaizmirstama ar vienu no visciešākajiem starta braucieniem, kurā riepas pavisam noteikti radīja atšķirību. Tāpat mēs arī gatavojamies pavadīt atlikušo sezonu." 


Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1

Turpmākie F1 posmi:

 

12. posms Beļģijas Grand Prix 02.sep.
13. posms Itālijas Grand Prix 09.sep.
14. posms Singapūras Grand Prix 23.sep.
15. posms Japānas Grand Prix 07.okt.
16. posms Korejas Grand Prix 14.okt.
17. posms Indijas Grand Prix 28.okt.
18. posms Abū Dabī Grand Prix 04.nov.
19. posms ASV Grand Prix 18.nov.
20. posms Brazīlijas Grand Prix 25.nov.

http://www.pkp.lv