Fetels uzvarēja ASV Grand Prix ar vienu pitstopu

ASV Formula 1

Red Bull pilots Sebastians Fetels izcīnīja savu 12.uzvaru šosezon un 1.ASV. Formula 1 vēsturē sacīkšu braucējs kļuvis par pirmo pilotu, kuram izdevies vienas sezonas laikā uzvarēt astoņās sacīkstēs pēc kārtas.

Par galveno problēmu, ar kuru piloti saskārās visa sacensību vīkenda laikā Ostinā, kļuva trases asfalta mainīgā temperatūra: tā mainījās no 18oC piektdien līdz 37oC svētdienas sacīkstes laikā. Tas tieši ietekmēja riepu uzvedību, bet komandām bija grūti paredzēt nodiluma un veiktspējas pazemināšanās pakāpi un attiecīgi izstrādāt stratēģiju.

Tajā pašā laikā Sebastians Fetels realizēja viena pitstopa stratēģiju: viņš startēja ar vidējā sastāva riepām, bet 27.aplī pārgāja uz cietajām riepām. 

Būdams līderis, 27.aplī Fetels veica boksu apmeklējumu un kamēr viņa bolīdam tika uzstādīts cieto riepu komplekts, peletona vadībā izvirzījās Romēns Grožāns (Romaine Grosjean) no Lotus komandas. Taču viņa vadība ilga tikai trīs apļus, pēc tam francūzis pats iebrauca boksos. Rezultātā Grožāns finišēja otrais sešas sekundes pēc Fetela un tādējādi sasniedza savu labāko sacīkšu rezultātu F1.

Piloti, kuri gala protokolā ieņēma pirmās 12 vietas, nobrauca sacīkstes ar vienu pitstopu, bet Ferrari pilots Felipe Masa (Felipe Massa) protokolā izrādījās visaugstāk no tiem pilotiem, kuri realizēja stratēģiju ar divām iebraukšanām boksos: finiša līniju viņš šķērsoja 13..

ASV Formula 1 ASV Formula 1

«Sacīkšu vīkenda laikā mēs kļuvām par lieciniekiem tam, ka pastāvīgi mainījās temperatūra, kas nozīmē, ka dažādās sesijās pilotiem bija jāsaskaras ar dažādiem apstākļiem trasē, – atzīmēja Pirelli autosporta nodaļas direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery). – Tādu asfalta temperatūras svārstību apstākļos būtu bijis ideāli, ja būtu bijis vairāk par reglamentā atrunātajām divu tipu riepām, taču šādi apstākļi ir ārkārtīgi reti, bet vairāku tipu riepu izmantošana būtu vienkārši neiespējama! Rezultātā pirms sacensībām komandas tā arī nespēja iegūt pietiekami daudz informācijas par riepu nodiluma un veiktspējas pazemināšanās pakāpi. Neskatoties uz to, vairums pilotu, kā mēs jau paredzējām, izvēlējās viena pitstopa stratēģiju, bet tās realizāciju veicināja drošības mašīnas izbraukšana sacīkstes sākumā. Pēc tam stratēģija vairs nebija tik svarīga, tāpat arī mainīgo faktoru kļuva mazāk, nekā mēs bijām pieraduši redzēt pēdējā laikā».

Pirelli 56-u apļu sacīkstei ASV prognozēja vienu pitstopu: startu ar vidēji cietajām riepām, pāreju uz cietajām riepām 19.aplī un braukšanu ar tām līdz pašam finišam.


http://www.pkp.lv