PIRELLI 2013. GADA FORMULA 1 RIEPAS

Pirelli riepas Formula 1 2013

"Pirelli" 2013. gada Formula 1 sezonu uzsāk ar pilnībā pārstrādāto jauno P Zero riepu sēriju sausiem un Cinturato – slapjiem laika apstākļiem. Šīs jaunās riepas ir izstrādātas atbilstoši komandu vēlmēm un ievērojot jaunākos autosporta uzraudzības iestādes FIA noteikumus. Pateicoties jaunākajām tendencēm, savienojumi ir kļuvuši mīkstāki, to struktūra – daudz elastīgāka un ir pastiprinātas arī riepu plecu daļas.

Visu šo jauninājumu galvenais uzdevums ir uzlabot sniegumu un palielināt termisko nodilšanu, lai nodrošinātu vismaz divus pitstopus katrās sacīkstēs un komandām sniegtu vairāk stratēģisko iespēju.

Arī riepu sānu sienas ir ieguvušas citu izskatu, ar pārsteidzošu krāsojumu un jaunu oranžas krāsas marķējumu, kas nāk vietā pagājušā gada sudrabotajam, lai norādītu uz cietāku savienojumu.

Pirelli riepas Formula 1 2013

"2013. gada sezonā tiek turpināta "Pirelli" pagājušajā gadā pieņemtā stratēģija attīstīt oriģinālo 2011. gada Formula 1 sēriju", sacīja autosporta direktors Pols Hemberijs (Paul Hembery). "Mūsu mērķis ir nepārtraukti braucējiem radīt jaunus izaicinājumus un nodrošināt, ka visas komandas jauno sezonu uzsāk ar vienādiem spēles noteikumiem, ciktāl runa ir par riepām. Katru gadu uzkrājot arvien vairāk informācijas pagājušā gada grand prix, komandas galu galā pilnībā izpratīs riepas, pēc iespaidīgā starta ar septiņiem uzvarētājiem pirmajās septiņās sacīkstēs. Rezultātā gada beigās ieguvums bija braucieni ar mazāku konkurenci un reizēm tikai vienu pitstopu sacīkstēs. Šis fenomens tika novērots arī 2011. gadā, daudziem līdzjutējiem sagādājot vilšanos un liekot atsevišķām komandām lūgt mūs turpināt izstrādāt riepas arī šogad, lai nodrošinātu jauna veida, nedaudz citādu izaicinājumu. Mūsu 2013. gada sērijas riepas sajauc kārtis vēl vienu reizi, lai palīdzētu apdzīšanā un nodrošinātu divus līdz trīs pitstopus ik sacīkstēs.

Pirelli riepas Formula 1 2013

Datorsimulācijas un testēšana tūkstošiem kilometru garumā

2013. gada P Zero un Cinturato sērijas riepu izstrāde nozīmēja, ka "Pirelli" inženieriem 2012. gada sezonas garumā bija jāveic tūkstošiem datorsimulāciju, izmantojot sarežģītu intelektuālu programmatūru. Šīs simulācijas, kuras apstiprināja savienojumu laboratoriskie testi, tika integrētas, un grands prix sacīkšu laikā tika savākti dati un piecu privāto testu laikā ar Renault 30 nobraukti vairāk kā septiņi tūkstoši kilometru. "Pirelli" testa mašīnu vadīja Haime Algersuari (Jaime Alguersuari) un Lūkass di Grassi (Lucas Di Grassi) Heresā, Spa, Barselonā (divas sezonas) un Pols Ričards (Paul Ricard) (testam mitros laika apstākļos).

Komandas varēja izmēģināt jaunās PZero Orange cietās riepas treniņa laikā Brazīlijā pagājušajā novembrī, bet pilnībā jaunā klāsta debija notiks pirmajā oficiālajā Formula 1 testos februāra sākumā Herezā.

Augstāka temperatūra, mīkstākas sānu sienas, uzlabots sniegums

"Pirelli" 2013. gada Formula 1 riepu iezīme ir mīkstāks savienojums visapkārt riepai, kas ļaus tām ātrāk sasniegt maksimālo darba temperatūru un, salīdzinot ar pagājušo gadu, uzlabot apļa laiku par 0,5 sekundēm. 

Straujā "Pirelli" riepu tehnoloģijas attīstība ir ļāvusi jaunajai cietajai riepai – PZero Orange būt aptuveni līdzvērtīgai pagājušā gada vidējas cietības sakausējuma līmeņa riepai. Riepas sānu sienas šogad ir mīkstākas, bet plecu daļa kļuvusi stiprāka. Tā rezultātā notiek ātrāka riepu termiskā nodilšana, bet pieaug to snieguma laiks. Tāpat ir uzlabota vilktspēja, kas nozīmē ātrākus distances apļu laikus, jo īpaši izbraukšanu no stūriem un apvienotas vilces zonas, no bremzēšanas līdz paātrinājumam un otrādi.

Pirelli Cinturato Intermediate GREEN Pirelli Cinturato Rain BLUE Pirelli P Zero Supersoft RED Pirelli P Zero Soft YELLOW Pirelli P Zero Medium WHITE Pirelli P Zero Hard Orange

Snieguma uzlabojums salīdzinājumā ar citiem savienojumiem tagad pārsniedz 0,5 sekundes uz apli, kas atšķirsies no pagājušajā gadā, kad atšķirība bieži bija mazāka – jo īpaši sezonas otrajā pusē. Ātrāka termiskā nodilšana un lielāka snieguma atšķirība starp savienojumiem ļaus veikt apdzīšanu visas sacīkstes garumā.

Vienpadsmit riepu komplekti uz mašīnu, kas tiek piešķirti pēc svītrkoda

Formula 1 riepas ir izstrādātas "Pirelli" laboratorijās Milānā un izgatavotas īpašā rūpnīcā Izmitā, Turcijā. Izgājušas kvalitātes kontroli un citas pārbaudes, riepas pēc tam tiek nosūtītas uz "Pirelli" loģistikas centru Didkotā (Apvienotajā Karalistē), no kurienes tās tiek nosūtītas uz dažādām ķēdēm. Jau atkal katrai Formula 1 automašīnai nedēļas nogales laikā būs pieejami vienpadsmit riepu komplekti, no kuriem seši komplekti būs no cietāka un pieci komplekti – no mīkstāka savienojuma. Kopumā "Pirelli" piegādā apmēram 1800 riepas katrām sacensībām.

Riepas katrai komandai tiek piešķirtas pēc nejaušības principa – izmantojot svītrkodus, kā to paredz FIA noteikumi. FIA amatpersonas piešķir riepas komandām un "Pirelli" šajā procesā nepiedalās. Katrai riepai ir savs svītrkods, kas ir iestrādāts tās sānu sienā vēl pirms vulkanizācijas procesa, kas ļoti efektīvi darbojas kā riepas "pase".

Vienmēr gatavā "Pirelli" komanda šajā gadā atkal būs apmēram 55 cilvēku sastāvā, ieskaitot montierus, loģistikas personālu, viesnīcu darbiniekus un inženierus. Kā tas ir bijis vienmēr, katrai komandai būs savs īpaši norīkots "Pirelli" inženieris.

Vairāk informācijas uzziniet Pirelli oficiālajā lapā Pirelli.com/F1


http://www.pkp.lv