41% Latvijas autoīpašnieku nopietni pieiet riepu izvēles jautājumam

41% Latvijas autoīpašnieku nopietni pieiet riepu izvēles jautājumam Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, kuru lielākajās Latvijas pilsētās no 6. līdz 20. oktobrim veica Pirelli Key Point (PKP) tīkls akcijas „Pārsteidz ziemu” ietvaros, 41% autoīpašnieku maina riepas tad, kad izjūt šādu nepieciešamību, proti, kad riepas ir nodilušas un vairs nevar garantēt vajadzīgo drošības līmeni.

Tajā pat laikā aptauja liecina, ka liela daļa autoīpašnieku ziemas riepu nozīmību līdz galam nenovērtē. Ap 24% respondentu atzinās, ka riepas maina tikai pēc pirmā sniega izkrišanas vai arī tad, kad nevar iziet automašīnas tehnisko apskati.

Turklāt, saskaņā ar aptauju, aptuveni puse riepas maina tajā pašā servisā, kurā parasti remontē savu automobili, un tikai neliela daļa riepu maiņu veic patstāvīgi.

Gints Garuts, viens no PKP tīkla veikala vadītājiem, komentē: „Man ir prieks, ka daudzi Latvijas autovadītāji savlaicīgi veic riepu maiņu, kas liecina par pietiekami augstu kultūras līmeni autovadīšanas jomā. Tajā pat laikā liela autovadītāju daļa riepu maiņas jautājumam pieiet vieglprātīgi, aizmirstot, ka tieši riepu tehniskajam stāvoklim un gaisa temperatūrai, nevis pirmajam sniegam vai tehniskās apskates laikā saņemtajiem aizrādījumiem, ir jākļūst par izšķirošo riepu maiņas faktoru. Ja temperatūra ir zemāka par +7 C, tad vasaras riepu gumijas sastāvs sacietē un vairs nevar nodrošināt vajadzīgo saķeri un bremzēšanas īpašības, tāpēc braukšana kļūst diezgan bīstama. PKP speciālisti uzstājīgi iesaka pārbaudīt un savlaicīgi nomainīt riepas specializētajos centros!”

41% Latvijas autoīpašnieku nopietni pieiet riepu izvēles jautājumam 41% Latvijas autoīpašnieku nopietni pieiet riepu izvēles jautājumam 41% Latvijas autoīpašnieku nopietni pieiet riepu izvēles jautājumam 41% Latvijas autoīpašnieku nopietni pieiet riepu izvēles jautājumam

Turklāt aptaujas ietvaros PKP speciālisti noskaidroja, kādi faktori tad īsti ietekmē riepu maiņu. Aptaujas rezultāti liecina, ka vairumā gadījumu galvenais faktors ir un paliek cena. 24% respondentu atzīmēja, ka vislielāko vērību pievērš riepu ražotājam, savukārt nedaudz vairāk par 20% atzina, ka izvēloties riepas, ņem vērā testa rezultātus, kurus veic neatkarīgi autožurnāli.

Taču aptauja parādīja arī to, ka, mainoties finansiālajām iespējām, autovadītāji dotu priekšroku arī citiem riepu izvēles kritērijiem. Vairāk nekā puse no respondentiem atzīmēja, ka ar atbilstošajām finansiālajām iespējām izvēlētos dārgāku riepu zīmolus. 24% aptaujāto labākā finansiālajā stāvoklī labprāt biežāk mainītu riepas tajā pašā cenu kategorijā, kuru var atļauties pašlaik.

Aptauja tika veikta no 6. līdz 20. oktobrim lielākajās Latvijas pilsētās akcijas „Pārsteidz ziemu” ietvaros, kuras laikā Pirelli Key Point (PKP) riepu centru pārstāvji pārbaudīja Latvijas iedzīvotāju automobiļu tehnisko stāvokli un gatavību ziemai. Aptaujā piedalījās vairāk nekā 600 autovadītāju. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kur un kad Latvijas autovadītāji maina ziemas riepas, un kas ietekmē viņu izvēli.


http://www.pkp.lv