Bremzēšanas ceļa garums, atkarīgs no riepas protektora dziļuma

Protektora raksts vissezonas riepām ir sazarotāks, raksta elementi tiek grupēti labi saskatāmā celiņā un atdalīti ar dažāda platuma rievām: uz raksta elementiem –  blokiem ir šauri papildus mikroraksta – lameles, iegriezumi  

Pēc riepu ražotāju ieceres vissezonas riepas spēj nodrošināt pieļaujamu drošības līmeni ziemā un pietiekamu komfortu uz vasarā. Tomēr ir jāņem vērā, ka lietojot vissezonas riepas vasarā protektors dilst ātrāk, salīdzinot ar vasaras riepām.

Vairums ražotāju rekomendē šāda tipa riepas lietošanai tādās dabas joslās, kur vidējā temperatūra ziemā 0°C.

Gumijas sastāvs vasaras un ziemas riepām ir atšķirīgs un radīt riepas, kas varētu kalpot vienādi labi temeratūras diapazonā no -20 °C – +30°C ir gandrīz neiespējami. Tādēļ dažādos klimatiskajos apstākļos vienas un tās pašas riepas uzvedīsies dažādi, citreiz pat neparedzami.

No augstākminētā var secināt – vissezonas riepas derēs, ja Jūs ikdienā braucat pa pilsētu, pa labi tīrītām ielām un reti izbraucat ārpus "māja-darbs-veikals" maršruta. šādā gadījumā tiešām ir vērts padomāt par vissezonas riepu iegādi. Bet, ja Jūs izbraucat arī ārpus pislētas (uz laukiem, slēpot u.tt.) – protams, jāiegādājas ziemas riepas.

Bremzējot no ātruma 50km/h bremzēšanas ceļš uz sniegota seguma būs 26.2m ar riepām, kuru protektora dziļums ir 8mm, bet ar dziļumu 4mm šis rādītājs būs par 6m garāks – 32,2m.


http://www.pkp.lv