Kāpēc ir tik svarīgs riepu spiediens?

Daudzos gadījumos, tieši riepu stāvoklis pasargā no nelaimes gadījuma. Bieži gadās, ka pirmajā acu uzmetienā defekti nav pamanāmi.

Der atcerēties, ka gaiss no riepas izplūst ļoti lēnām, tāpēc braukšanas kvalitātes izmaiņas uzreiz nav pat jūtamas. Tāpat jāiegaumē, ka modernās sistēmas (ABS, ESP un EDS) darbojas tikai tad, ja riepās ir pareizs spiediens!

 

pareizais spiediens
Riepu piepumpēšanas pareizais spiediens

  • Braucot riepas protektors skar ceļa pārklājumu.  
  • Protektora zīmējums nodilst pamazām, t.i., nodrošina riepu maksimālu ekspluatācijas laiku.

 Izveidojas saķeres vislielākā virsma, kas gādā par:

– minimālu bremzēšanas ceļu;

– optimālu stabilitāti pagriezienos;

– optimālu komfortu brauciena laikā.  

 

Lūk, kas notiek, kad spiediens riepās neatbilst normai:

pārāk augsts spiediens riepās
Ja spiediens riepās ir pārāk augsts:
 

  • Riepa skar ceļa pārklājumu tikai ar protektora vidu, kas tāpēc nodilst visātrāk.
  • Izveidojas minimāla saķere ar ceļa segumu, kas negatīvi ietekmē drošību:

garāks bremzēšanas ceļš;

jūtama nestabilitāte pagriezienos;

riepa kļūst cieta un braukšanas process vairs nav tik komfortabls. 

  • Īss riepu ekspluatācijas laiks.

 

 

 

pārāk zems spiediens riepās
Ja spiediens riepās ir pārāk zems:

  • Protektora vidus nepiekļaujas ceļa segumam, to skar tikai sānu daļas.
  • Riepas nodilst pārāk ātri:

pārāk mazs noskrējiens kilometros/kilometru noskrējiens;

riepas stipri uzkarst.

  • Nelielās virsmas saskares dēļ veidojas ļoti garš bremzēšanas ceļš.
  • Īss riepu ekspluatācijas laiks.

 

 

 

Pirelli Key Point iesaka:

  • * Regulāri pārbaudiet spiedienu riepās. Ieteicams to darīt divreiz mēnesī, bet jo īpaši pirms garākiem braucieniem.
  • * Pārbaudiet tikai aukstas riepas. Ja riepas ir siltas, nekādā gadījumā nelaidiet ārā gaisu!
  • * Riepu spiedienam jāatbilst mašīnas slodzei. Ja spiediens būs par 20% augstāks vai zemāks par normu, riepas kalpošanas laiks saruks apmēram par 30%. Ja automobilis ir pārkrauts, spiedienu riepās nedaudz palieliniet. Tādējādi Jūs saglabāsiet vienmērīgu protektora nodilumu un pasargāsiet riepas pret plīsumiem, kas var rasties riepai saduroties ar diska malu.
  • * Ja iepriekšējās riepas esat apmainījis pret īpaša tipa riepām, tad vajadzētu ievērot tām paredzētos speciālos noteikumus attiecībā pret gaisa spiedienu.
  • * Regulāri pārbaudiet rezerves riepas stāvokli.
  • * Ventilim vienmēr uzskrūvējiet aizsargvāciņu.

 

Ja iegriezīsieties Pirelli Key Point, mūsu speciālisti vienmēr sniegs Jums profesionālas konsultācijas šajos jautājumos.


http://www.pkp.lv