Nevienam nav noslēpums, ka vasarā jāvelk vasaras apavi, bet ziemā – zābaki ar biezu zoli. Tāpat arī automobiļu riepas tiek iedalītas vasaras un ziemas riepās. Atšķirībā no apaviem riepu sezonalitāte ietekmē ne tikai komfortu, bet arī drošību, tāpēc ir ļoti svarīgi izmantot riepas, kas atbilst sezonai. Speciālisti uzsver, ka ziemas riepas jāizvēlas ļoti atbildīgi, ņemot vērā vairākus faktorus, par kuriem detalizētāk klāstīts šajā rakstā.
Ar ko atšķiras ziemas riepas no vasaras riepām?

Ziemas riepām ir īpašas lameļu (protektora zīmējuma elementu) tehnoloģijas, kas nodrošina labu vadāmību ne tikai uz sniega un ledus, bet arī uz slapjiem ziemas ceļiem. Savukārt vasaras riepu protektora zīmējums nav pielāgots kontaktam ar sniegu un ledu. Rezultātā pagarinās automobiļa bremzēšanas ceļš.
Ziemas riepai ir divas, trīs vai četras platas centrālās rievas, kas nodrošina ātru ūdens un slapja sniega novadi no kontakta laukuma.
Ziemas riepu protektoram ir vairāk rievas, un lielāks ribu skaits, kas nodrošina labāku vadāmību.
Kad nepieciešams mainīt vasaras riepas pret ziemas riepām?

Fakts: ziemas riepu izmantošana ziemā, bet vasaras – vasarā paildzina to ekspluatācijas laiku vidēji par 30-50%
Kā izvēlēties ziemas riepas?

Riepas ar radzēm ir ideālas ekspluatācijai uz apledojušiem ceļiem vai arī uz ceļiem, kas klāti ar blīvu sniega kārtu, taču uz sausa asfalta vai slapja bruģa piemērotākas ir parastās ziemas riepas bez radzēm.
”Eiropas” tipa riepas ir izstrādātas braukšanai gan pa sniegu, gan asfaltu. Jāatzīmē, ka ar ”Eiropas” tipa riepām aprīkots automobilis ir pietiekami pārliecinošs arī uz slapjiem ceļa segumiem.
”Skandināvijas” tipa ziemas riepas būs maksimāli efektīvas uz slideniem ceļiem ar piesnigušiem ceļa posmiem.
Kāds ir pareizais protektora dziļums ziemas riepām?

Piemēram, bremzējot ar ātrumu 50 km/h, jaunu riepu bremzēšanas ceļš ir 26,2 m, riepu ar 4 mm protektora dziļumu – par 4 m garāks – 32,3 m; savukārt ar 2 mm protektora dziļumu bremzēšanas ceļš kļūst garāks par 11 metriem!