Riepu izvēle ziemas sezonai

Kompānija Pirelli izstrādāja īpašas riepas Somijas rallijam

Mūsdienu lielajā sortimentā ir grūti iepazīt visas riepas, kas parādās pārdošanā. Taču mēs varam sniegt vispārējas rekomendācijas un izcelt dažas pozīcijas ziemas riepu izvēlei.

Laiks mainīt riepas

Daudzi savām automašīnām „apaus” ziemas riepas tikai pēc pirmā sniega uzsnigšanas un ceļu apledošanas. Šis ir viens no iemesliem, kādēļ ziemas sākumā notiek tik daudz avāriju. Pamatā ziemas riepas mainīt iesaka tad, ja trīs dienas pēc kārtas gaisa temperatūra nepārsniedz +7 grādus.

Radžotas vai neradžotas riepas

Uz šo jautājumu nav viennozīmīgas atbildes. Gan radžotām, gan neradžotām riepām ir gan savas priekšrocības gan trūkumi.

Galvenā priekšrocība neradžotām riepām ir labi rādītāji braucot pa sausu asfaltu un sniegu. Taču šīm riepām ir arī nozīmīgs trūkums- uz ledus to rādītāji ir nedaudz sliktāki kā radžotām riepām. Galvenā radžoto riepu priekšrocība ir labi rādītāji braucot pa ledu un uzsnigušu sniegu, taču uz tīra asfalta šie rādītāji ir ievērojami sliktāki riepām bez radzēm. Braucot pa asfaltu ar radžotām riepām, rodas papildus troksnis.

No vienas puses dienas, kad asfalts ir klāts ar ledu, ziemā ir daudz mazāk nekā dienas, kad ceļa segums ir nosacīti sauss. No otras puses, kur ir garantija, ka tieši šajās dienās jūs nenokļūsiet avārijas situācijā? Kā zināms, automašīna, kas nav aprīkota ar radžotām riepām šādā situācijā ir grūti vadāma un kontrolējama.

Jaunu riepu piebraukšana

Radžotām riepām piebraukšana ir īpaši nepieciešama ! Piebraukšanas laikā radzes labāk iesēžas riepas protektorā un līdz ar to kalpo ilgāk. Riepu piebraukšanas laikā jābrauc ar uz pusi mazāku ātrumu nekā pieļauj riepas ātruma indekss. Uzsākt kustību, braukt asos līkumos un bremzēt nepieciešams pēc iespējas lēnāk. Minimālā distance, lai piebrauktu riepu ir vismaz 300 km.

Ievērībai:

  • Automašīnas manevrēšanas spējas nav atkarīgas tikai no tā, vai riepas ir ar radzēm vai nav. Noteicošais ir riepu gumijas ķīmiskais sastāvs un protektora zīmējums.
  • Ziemas riepas vidēji kalpo 2-3 sezonas ( noskrējiens apmēram 30 tūkstoši km ). Kad riepas nodilst līdz 4mm,pēc likuma un pēc drošības instrukcijas, riepas vairs nedrīkst lietot, tās jānomaina pret jaunām.
  • Braucot pa pieblietētu sniegu vai pa ledu, labākas ir  riepas ar mīkstu gumijas sastāvu.
  • Ziemas riepas protektors ir dziļāks un ar daudz vairāk griezumiem , jo tas palielina saķeri ar ceļu un protektors pašattīrās labāk. Riepas protektors ir ar lamelēm ( speciāliem iegriezumiem), kas nodrošina labāku saķeri ar apledojušu ceļu.

http://www.pkp.lv