Pirelli logo simts gadu vēsture

Pasaules slavenais uzņēmuma Pirelli logo ar garo P burtu tiek uzskatīts par vienu no slavenākajiem logo Eiropā un arī pasaulē. 

Logotips ir uzņēmuma identitātes daļa un veiksmes faktors, uzskata pasaules vadošie marketologi. Logo vērtība tiek skaitīta simtos tūkstošos un pat miljonos dolāros. Taču par īsto vērtību liecina nevis cipari, bet atpazīstamība un klientu novērtējums. Neapšaubāmi, par vienu no atpazīstamākajiem un populāriem logotipiem jau vairāk kā simts gadus ir itāļu zīmola Pirelli logo.

Pirelli logo, tāpat kā Pirelli Kalendārs, PIRELLIFILM, interaktīvās un kreatīvās reklāmas, atbalsts sportam, Pirelli mantojuma saglabāšanas fonds, dalība Formula 1 sacensībās, uzskatāms par vienu no Pirelli vērtībām. 

Daži apgalvo, ka logo Pirelli kļuva slavens, pateicoties ASV, jo tieši tur 1908. gadā tika piedāvāta ideja uztaisīt vārdam Pirelli garāko P burtu – tā, lai burts būtu virsu pārējiem burtiem. Jau toreiz, liela nozīmē ASV bija komerciālajai reklāmai, un idejām, ka pat neliels, vēl nezināms zīmols, var kļūt slavens tikai pateicoties identitātei un logo.

Savukārt citi apgalvo, ka Pirelli logotips ar lielu P burtu tika prezentēts 1907. gadā pēc pirmajām garajām sacensībām Pekina-Parīze, kura uzvarēja Itāļu ekipāža ar auto Itala un Pirelli riepām. Neskatoties uz šīm pretrunām, tieši šis logotipa veids padarīja Pirelli par vārdu „riepas” un „gumija” sinonīmu.

Laika gaitā Pirelli logotipa izskats – šrifts, burtu lielums – mainījās atkarībā no modes, taču vienīgais palika nemainīgs: lielais P burts, kurš gluži kā jumts pasargā visus pārējus burtus. Lielais P ir kā cilpiņa, kuru neredzamā roka velk un pietur, lai burts „nenoraujas” uz oriģinālo formu. Pēc 1920. gada Pirelli logo zaudēja „izlocījumus” un kļuva taisns un stabils. Pēc 1930. gada P burts bija padarīts lielāks, pārēji burti – garāki.

   

Savukārt, pēc 1945. gada kļuva skaidrs, ka ir nepieciešami noteikumi Pirelli logo rakstīšanā – logo lielums, burtu izmērs, garums un platums, tika formulēta koncepcija: logotipam jābūt vienkāršām un lingvistiski vienotam, tādām, lai būtu acīmredzams P efekts. Tas tika izdarīts, par fontu izvēloties Cairoli, un kopš tā laika Pirelli palika nemainīgs. 

Uzzini vairāk par Pirelli logo attīstību.


http://www.pkp.lv