12.2010 Pirelli Kalendārs 2011 (intervija ar Karlu Lāgerfeldu)

Pirelli Kalendārs 2011 (intervija ar Karlu Lāgerfeldu)  Par jaunā izdevuma galvenajiem varoņiem kļuva 21 slavenība: 15 foto modeles – sievietes, 5 foto modeļi – vīrieši un amerikāņu aktrise Džuliāna Mūra. Foto sesijās piedalījās: itālietes Bjanka Balti un Elīza Sednaui, dāniete Fraija Beha Erihsena, brazīliete Izabeli Fontana (kura jau figurēja Patrika Demaršeljē kalendārā 2005.gadā un 2009.gadā Pītera Bjorda kalendārā), polietes Magdalēna Frakovjaka un Aņa Rubika, austrāliete Ebbi Li Keršo (pirmoreiz parādījās 2010.g.kalendārā pie Terija Riāardsona), indiāniete Lakšmi Menona, amerikānietes Haidi Mounta un Erina Bassona (debitēja 2005.g.kalendārā pie Patrika Demaršeljē), krieviete Nataša Polevšāikova (Poli), holandiete Lara Stouna un kanādiete Darja Verbovi (iepriekš Pīters Bjords viņu izvēlējās 2009.g.kalendāram), austrāliete Airisa Strubeggere un jamaikiete Dženiela Viljamsa. 5 vīrieši: francūži Baptists Džabikoni un Sebastjens Žondo un amerikāņi Breds Krenigs un Garets Nefs, kā arī anglis Džeiks Deviss.

 

Kalendārs Pirelli 2011 Frederika Begbedera intervijā

  Vairāk kā 40 gadus Pirelli brends katru gadu izvēlas slavenu fotogrāfu, kuram ir jāiemūžina kalendārā pasaules visskaistākās sievietes. Sākumā viss reducējās uz to, lai būtu lieliska dāvana kā suvenīrs klientiem! Tomēr ļoti drīz Pirelli kalendārs kļuva par kolekcionēšanas un greznības priekšmetu, kā arī par vienu no mūsdienu sabiedrības simboliem. Katru gadu šis īstais mākslas priekšmets kā barometrs reaģē uz izmaiņām priekšstatos par sievišķīgumu mūsu ērā. Pirmās fotogrāfijas ar kailām krūtīm 1972.gadā, pēc tam pārtraukums no 1974.gada līdz 1984.gadam sakarā ar naftas krīzi. Tādējādi Pirelli kalendāra vēsture ir neatņemama mūsdienu vēstures sastāvdaļa. Visas lielās modes debesjuma zvaigznes ir tajā piedalījušās, iemiesojot priekšstatus par savas ēras skaistumu, pašu kalendāru pārvēršot par vienu no mūsdienu mītiem. Nepārsteidz, ka tagad Pirelli vēršas pie diženā dizainera Karla Lāgerfelda, kurš pats kļuvis par leģendu kā spēcīgs mūsdienu tendenāu katalizators. Un labākais sieviešu tērpu modelētājs labprāt iesaistījās šajā spēlē (un pat speciāli šim gadījumam radīja speciālus aksesuārus un rotas), kā motīvu izvēloties viņa sirdij tuvu tēmu – grieķu un romiešu mitoloģiju. 

 

Brokastis ar Karlu Lāgerfeldu un saruna par dieviem

 

Frederiks Begbeders: – Kāpēc Jūs kalendāra tēmai izvēlējāties grieķu un romiešu mitoloģiju?

Karls Lāgerfelds: – Tāpēc, ka tā ir man tuva reliģija: pa dievam katram areālam. Es esmu politeists pēc pārliecības, visām mūsdienu reliģijām ir nesena izcelsme, taču es dodu priekšroku mitoloģijai bez elles, bez grēka (šī laimes saindētāja), bez piedošanas nepieciešamības. Ir jāatgriežas pie disciplinētā antīkuma skaistuma: Simona Vaila rakstīja, ka Jēzus cēlies no Prometeja, ko tajā laikā uztvēra kā skandālu provokāciju. Es dievinu dievietes, jo tās bija pirmās pa īstam atbrīvotas sievietes, kuras sev neatteica neko. Visas dievietes un mūzas bija feministes!

 

F.B.:Kad Jūs nokļuvāt antīko mītu burvības gūstā?

K.L.: -Pirmās divas grāmatas, kuras es izlasīju 6 gadu vecumā, bija Homēra "Iliāda" un nībelungi. Vācu mīti mani gan nobiedēja, bet Homērs mani neizdzēšami iespaidoja un izveidoja manu personību. Antīkā pagānisma ģenialitāte ietverta tajā, ka dievu ir daudz, dvēseles riņķo pasaulēs, tajās dzīvo varoņi, ģēniji un nimfas… Tādējādi cilvēki bija mazāk attālināti no dieviem nekā monoteistiskās reliģijās. Tad es vēl nezināju, ka pats vienā brīnišķīgā brīdī kļūšu par dievu!! (smejas)

 

F.B.: – Jā, tomēr ir viens "bet": dievi – tie ir tikai mirstīgie nedaudz uzlabotā veidā ! (smejas). Tātad, Jūsu fotogrāfijas – tas ir mēģinājums radīt jaunu reliģiju? Man jāatzīst, ka pārlapojot Jūsu kalendāru, mani tik dziļi iespaidoja Jūsu Olimps, ka jaunajā ticībā pārgāju ar prieku un neatgriezeniski!

K.L.: – Nu, ja nopietni, mūsdienīga mitoloģijā ir mīlestība un jaunība, ķermeņa kults, vēlme, ko izjūt, nebaidoties no dievišķā soda, pastāvīga iegrimšana dabas pasaulē. Grieķu un romiešu kultūrai raksturīga skaistā ētika, ko mēs esam zaudējuši.

 

F.B.: -Vai, pirms Jums uzdeva izveidot Pirelli 2011.gada kalendāru, Jūs bijāt redzējis tā iepriekšējos izdevumus?

K.L.: -Jā, vispirms jau, protams, es atceros Avendona (1995) izdevumu, kas man vienmēr ir ļoti paticis. Tajā ir daudz kultūras, bet bez prātošanas! Tur viss ir ļoti aizraujoši un vienkārši. Esmu arī Sāras Mūras fans, tās, kura pirmoreiz iespieda topless fotogrāfijas 1972.gadā. Viņas darbu aptver lielu poētisku jūtu aura.

 

F.B.: – Kas Jums ir pats Pirelli ?

K.L.: – Tas ir automobiļu riepu ražotājs, kurš radījis sev reputāciju, izlaižot kalendārus, kurus nevar nekur nopirkt, tas piešķir viņiem noslēpumainību. Tā bija vīrusa reklāmas uzbrukuma tehnika vēl pirms tās izgudrošanas. Sākumā viņi šos kalendārus izlaida vienkāršajiem cilvēkiem – automehāniķiem un kravas automobiļu vadītājiem! Bet drīz vien šie kalendāri pārvērtās par svarīgu parādību mākslas pasaulē.

 

F.B.: -Pastāstiet man par trīs foto sesijas dienām. Kur tas viss notika?

K.L.: -Manas Parīzes studijas teritorijā Rudevilā. Kā modeļus es izvēlējos draugus, es gribēju, lai foto sesijā piedalītos tikai tie, kuri manā sabiedrībā jūtas patiešām nepiespiesti. Es iepriekš aprunājos ar viņiem, ko no viņiem prasīs. Es vispār atsakos fotografēt atkailinātu modeli, ja cilvēki to dara pret savu gribu! Un nekādu nepilngadīgo!!

 

F.B.: -Kāpēc šis melnais fons?

K.L.: -Es uzskatu, kas tas labāk akcentē kailumu, jo ir kā kontrasts, kas izceļ ķermeņa skaistumu.

 

F.B.:-Bet kāpēc melnbalts uzņēmums, nevis krāsains?

K.L.: -Lai piešķirtu svaigumu, nedaudz black and white, lai nebūtu līdzīgs maniem priekšgājējiem, un arī mūsu dzīvē ir tik daudz melnā un baltā!

 

F.B.:-Vai tiesa, ka modeļi jūtas īpaši atbrīvoti, fotografējoties Pirelli kalendārā?

K.L.: -Mana studija ir pietiekami bezkrāsaina, viss ieturēts darba stilā. Tur nav nekā dīvaina. Kas man īpaši patīk grieķu mītos, ka tiem nav vajadzīgs nekas piesaistošs, kā tīkliņzeķes un lentītes, tajos viss balstīts uz ķermeniskumu bez piepušķojumiem. Spici papēži un zeķturi, Helmuts Ņūtons to visu sen ir nofotografējis labāk par mani.

 

F.B.: -Kāpēc Džuliāna Mūra kā Hēra?

K.L.: -Es esmu absolūti pārliecināts, ka Zeva sievas un Olimpa dievu mātes lomā jābūt tieši aktrisei. Džuliāna ir ļoti skaista sieviete, vairāk matrona nekā meitene no olīvkoku birzīm. Turklāt viņa man ir labs draugs. Ar mani viņa saprata, ka ne ar ko neriskē, un nav jābaidās no pagrīdes produkcijas parādīšanās pārdošanā!

 

F.B.: -Ak tā! Tātad Jums nepaliek kreisie uzņēmumi privātai lietošanai?

K.L.: – Vai zināt, Frederik, tas kaut kā neiet kopā ar mitoloģiju. Paskatieties uz antīkajām skulptūrām – tās nav nepieklājīgas, varbūt izņemot tās, kas bija Pompejā: bet tur tās bija novietotas slēgtās mājās! 

 

F.B.: -Es zinu, ka Jūs speciāli radījāt priekšmetus, juvelierizstrādājumus un aksesuārus šai foto sesijai.

K.L.: Stefans Lubrina un Žoržs Kortina radīja rokassprādzes, ieroāus un vairogus. Pīters Filips izrotāja sieviešu krūtis ar zelta foliju. Es negribēju, lai tas radītu "maskarādes" vai teatrālu dekorāciju atmosfēru. Tāpēc es tam pievienoju kaklarotu, zelta vīģu lapiņas, rokassprādzes koka mizas veidā, pūci un organiskā stikla bruņucepuri.

 

F.B.: -Vai Jūs gribētu dzīvot antīkajā pasaulē?

K.L.: – Nemirstība labā fiziskā formā, kurš gan to negrib?!

 

Uzziniet vairāk par Pirelli Kalnedāru 2011


http://www.pkp.lv