Jaunā Pirelli ”robo riepa” – mūsdienu riepa mūsdienu ātrumam

Top Gear stāsta, kādā veidā ar sensoriem apgādātās itāļu riepas ļaus Jums braukt ātrāk un drošāk.

Šerloks Holms saprata katras atsevišķas detaļas nozīmi. ''Es jau sen esmu pieņēmis kā neapgāžamu aksiomu – nav nekā svarīgāka par detaļām'', – tā reiz ir teicis Artura Konana Doila slavenais detektīvs.

Skaidrs, ka toreiz Holms nerunāja par jaunās Pirelli ''kiberriepas'' sensoru lielumu, bet zināma līdzība tomēr ir. Šie sensori ir nedaudz lielāki par 1 см3 – šķiet, nenopietns izmērs, taču tieši šie ''mazuļi'' spēs tuvākajā laikā pārvērst Jūs par Visuvareno Autovadītāju.

Pirelli jaunākās paaudzes ''inteliģentās'' riepas spēj ''sarunāties'' ar automašīnu, zibenīgi ''pastāstot'' par ceļa kvalitāti un pieejamo saķeres līmeni. Jā, tieši šis ''mazulis'' pārvērš riepu ''dzīvajā'' sensorā. Mauricio Boioki (Maurizio Boiocchi), kompānijas Pirelli vadošais speciālists tehnoloģiju jomā, atklāja Top Gear.com visus revolucionārās riepas tehniskos smalkumus.

''Parasti mēs izmantojam vienu sensoru ''drošajām'' un divus-trīs sensorus ''augstas efektivitātes'' riepām. Sensori uzreiz tiek iebūvēti protektora slānī, kas apjož visu riepu, un no kura uz mazu melnu, automašīnā iebūvētu, kastīti tiek raidīti jau iepriekš ieprogrammēti signāli, tādā veidā iniciējot ''sadarbību'' starp ABS, ESP un citām vadības paneļa sistēmām, līdztekus uzrādot autovadītājam svarīgu informāciju.

''Tā ir sava veida monitoringa sistēma, kas var pabrīdināt autovadītāju, ka uzņemtais ātrums jau tuvojas šīs automašīnas spēju robežai, un tas ir jāsamazina'', – skaidro Boioki. ''Vai arī Jūs varat iztēloties, ka automašīna ir pieslēgta satelīta navigatoram, un ir iespējams jau laicīgi uzzināt par lietus tuvošanos, saprotot, kāda šādos apstākļos būs saķere.'' Turklāt šī sistēma piedāvā informāciju par konkrētajos apstākļos piemērotāko ātrumu.

Ar sensoriem apgādātā riepa ir lielisks jaunums gan no drošības, gan efektivitātes viedokļa. ''Ja runa ir par sporta automašīnām'', – viņš turpina – ''mēs esam ievērojami uzlabojuši maksimālo sānisko spēku, vienkārši optimizējot kontakta laukuma rakstu dažādās, no vadāmības viedokļa problemātiskās, apļa trasēs. Šis moments ir būtisks, vadot mašīnu visekstremālākos apstākļos, kad pārsvars pār konkurentu tiek gūts, tikai pateicoties rūpīgam visas komandas darbam.''

Štefans Reils (Stephan Reil), Audi Quattro apakšnodaļas vadītājs, pilnīgi piekrīt Boioki teiktajam. ''Manuprāt, riepas, kā automašīnas sastāvdaļa, nekad nav bijušas pietiekami novērtētas'', – viņš nesen pieminēja sarunā ar Top Gear. ''Jūs varat visu sabojāt, vienkārši izvēloties nekvalitatīvas riepas – tādu riepu dēļ pilnībā zūd automašīnas jauda.''

Šobrīd vienkāršotais ''kiberriepu'' variants tiek testēts kravas mašīnu autoparkos, turklāt visdrīzākajā laikā ar tām iespējams tiks aprīkoti arī visjaudīgākie sacīkšu auto. Taču Pirelli nenoliedz – lai šādas riepas kļūtu visiem pieejamas, būs nepieciešams ilgāks laiks. ''Lai sāktu piedāvāt mūsu jauno produkciju vidējās klases ikdienas automašīnu īpašniekiem, mums būs nepieciešami vēl daži gadi'', – piebilst Boioki.


 

Tādēļ nāksies atzīt, ka mēs vēl joprojām stāvam maliņā, taču ''robo riepu'' ēra vairs nav aiz kalniem.

Avots


http://www.pkp.lv