Kā mainīsies riepas pēc 20 gadiem?

Riepu nozares eksperti pastāstīja, kā, viņuprāt, mainīsies automašīnu riepas tuvākajos divdesmit gados.

Mauricio Boijoki (Maurizio Boiocchi), Pirelli vecākais tehniskais direktors: “20 gadi ir liels periods, lai varētu kaut ko prognozēt. Tuvākajās gados industriju ietekmēs tādi faktori, kā oglekļa dioksīda, emisijas un degvielas patēriņš – tos vajadzēs samazināt, tajā pašā laikā nezaudējot citas īpašības. Tā dēļ automašīnu tehnoloģijas pārdzīvos ļoti būtiskās izmaiņas tuvākajos 20 gados, un tai sekos arī riepu industrijas strauja attīstītība. Mēs sagaidām, ka varēsim arvien efektīvāk izmantot datora modelēšanu, kas ļaus rast risinājumus vairākiem tehniskiem uzdevumiem. Formula 1 bolīdi jau tiek veidoti, izmantojot modelēšanu, kas ļauj sniegt pilotiem precīzus nepieciešamus datus un izslēdz nepieciešamību būvēt reālus prototipus. Šādas metodes paātrinās riepu evolūciju.

Vēl viena būtiskā lieta ir materiāli, kas tiks izmantoti nākamās paaudzes riepu ražošanā. Lielākoties, tās būs izejvielas no kombinētiem un atjaunojamiem avotiem, kā silica no rīsiem. Šī tehnoloģija ir unikāla, Pirelli ir neliela rūpnīca Brazīlijā, kurā mēs ražojam šo materiālu. Protams, tas it tikai neliels piemērs, taču kopumā šādu materiālu izmantošana kļūs arvien biežāka”.

Tecuja Kudze (Tetsuya Kuze), Yokohama riepu izstrādes nodaļas vadītājs: “Automašīnas izmainīsies ļoti būtiski. Savukārt riepu ražotāji turpinās darbu pie īpašību kombinēšanas, kas ietekmēs drošību un ekoloģiskumu. Ražotājiem jāuzlabo abi parametri. Runājot par ekoloģiju, tādi faktori kā rites pretestība, ļaus palielināt degvielas patēriņa efektivitāti un samazināt enerģijas zudumu. Tāpat būs nepieciešamība palielināt drošības līmeni un izstrādāt jaunas tehnoloģijas, kas ļaus uzlabot saķeri ar slapju ceļa segumu. Neapšaubāmi, tas viss tiks darīts, izmantojot jaunus materiālus un datormodelēšanu, kas ļaus uzņēmumiem ražot riepas, kas atbilst nākotnes prasībām”.

Deivids ODonels (David O’Donnell), Continental vecākais riepu izstrādes viceprezidents: “2033. gadā riepu industrijā būs trīs galvenās tendences. Pirmkārt, riepas kļūs par “pilnībā integrētu sistēmu”. Tas nozīmē, ka elektronika ļaus riepām darboties kā integrētam automašīnas sensoram, tieši tāpat kā kājas ir svarīgs ķermeņa sensors.  Riepas iemācīsies nodot informāciju par slodzēm, nodilumu, stāvokli, ceļa segumu, kas palīdzēs citām sistēmām, kas ir atbildīgas par bremzēšanu  un paātrinājumu. Otrkārt, riepu īpašības būs augstākas, saķeres īpašības uzlabosies par 50%, savukārt riepas smagums kļūs par 50% mazāks. Pateicoties gudru materiālu izmantošanai, mēs varēsim vadīt riepu īpašības, lai apmierinātu visdažādākās prasības, visos pasaules tirgos. Un beidzot, treškārt, riepas būs “zaļas”. Tās tiks ražotās no biomasas, un būs izmantojamas  pārstrādei”.

Nikolass Guberts (Nicolas Goubert), Michelin autosporta nodaļas tehniskais direktors: “Pēc 20 gadiem, saķeres līmenis būs tik pat svarīgs kā šobrīd. Lielāks uzsvars tiks likts uz riepas dzīves ciklu jeb nodilumu. Tāpat lielā nozīmē būs riepas svaram, jo tās tieši ietekmē degvielas patēriņu”.  


http://www.pkp.lv