Kas padarīja Pirelli Kalendāru tik slavenu!

Šogad Pirelli Kalendārs atzīmē 50 gadu jubileju. Pirelli Kalendāra projekta koordinatore Džūlija Neilore (Julie Naylor) pastāstīja, kāpēc tapis šis projekts, kā Kalendārs attīstījies 50 gadu garumā, un kā tas tiek kombinēts ar Formula 1 mārketinga programmu.

Neapšaubāmi, Pirelli Kalendārs ir viens no pasaules pazīstamākiem kalendāriem, kurš strauji attīstījies un mainījies 50 gadu laikā. Kā var izskaidrot šī Kalendāra veiksmi? Vai projekta popularitāte ir saistīta ar fotogrāfiem, kas realizēja projektu, modelēm, foto sesiju vietām, ekskluzivitāti un/vai lielāka loma ir erotikas faktoram?

Pirelli Kalendārs – ir “kulta” mākslas darbs, kas ir sniedzis ļoti augstu zīmola prestiža standartu. Sākot ar modeļu un fotogrāfu izvēli un beidzot ar uzņemšanas vietas meklēšanu, kas parasti ir pasaules skaistākās vietas. Pirelli vienmēr cenšas padarīt katru izdevumu par labāko, slavenāko, dažādāko un ekskluzīvāko.  

   

Riepas nekad nav bijušas Kalendāra centrālais temats. Kāpēc?

80.gadu beigās – 90.gadu sākumā protektoru zīmējumi kādu laiku tika izmantoti Kalendāra attēlos. Taču gan toreiz, gan šobrīd Pirelli galvenais uzdevums ir parādīt fotogrāfiju māksliniecisko vērtību un oriģinalitāti, tajā pat laikā, veicot to bez jebkādiem ierobežojošiem faktoriem. Savukārt nepieciešamība radīt produktu var kļūt par ierobežojumu.

Pasaulē ir daudz dažādu uzņēmumu, kas darbojas auto nozarē, un publicē savus kalendārus. Kāpēc šo uzņēmumu izdevumi nepaliek tik slaveni, ka Pirelli Kalendārs? Kad un kāpēc Pirelli Kalendārs kļuva īpašs?

Tas notika pateicoties vairākiem faktoriem. Pirmkārt, Kalendārs ir pieejams tikai kā korporatīva dāvana, tas nekad nav ticis pārdots. Pie tam, izņemot mūsu galvenos klientus, Pirelli Kalendāru saņem ietekmīgi cilvēki – ražošanas, finanšu, mākslas utt. jomu pārstāvji, karalisko ģimeņu locekļi… Tas padarīja Kalendāru par kulta objektu, kuru sapņo saņemt cilvēki no visas pasaules.

  

Gala patērētāji bieži uztver riepas un riepu biznesu kā kaut ko garlaicīgu. Savukārt pateicoties Kalendāram, Pirelli izdevies izveidot citu uzņēmuma tēlu. Ar to Pirelli ir unikāls uzņēmums. Vai tas arī bija Pirelli mērķis, kad uzņēmums radīja pirmo Kalendāra numuru? 

Toreiz Kalendāra ideju piedāvāja toreizējais Pirelli Lielbritānijas nodaļas mārketinga direktors Dereks Forsaits (Derek Forsyth). Tieši viņš izdomāju ražot kalendāru, kurš stimulēs “fantāzijas lidojumu” un kļūs par mārketinga fenomenu. 

   

Kas, jūsuprāt, ir Kalendārs?

Tas ir šedevrs un mākslas darbs. Kalendārs ir sieviešu spēka un skaistuma svinības. Neapšaubāmi, tas ir unikāls kultūras fenomens, kurš ilustrē, kā 50 gadu garumā mainījās sabiedrības attieksme pret kailu ķermeņi un sievišķību.

Vai šī attieksme izmainījās, pateicoties Kalendāram? Vai tuvākajā nākotnē attieksme vēl mainīsies?

Kalendāra evolūcija turpinās. Mainoties, Kalendārs atspoguļo laika garu, galvenās izmaiņas un tendences.

  

Pirelli ir divi nozīmīgi projekti – Pirelli Kalendārs un dalība Formula 1. Vai šie divi projekti ir saistīti un kā tie “sadzīvo” kopā?

Gan Kalendārs, gan Pirelli dalība autosporta projektos, tai skaitā F1, ļauj mums stiprināt komunikāciju Premium segmentā, kā arī radīt mūsu uzņēmuma tieksmi būt izciliem ikvienā jomā un sasniegt visaugstāko kvalitāti un dizainu, kas ir saistīti ar mūsu zīmolu.

   


http://www.pkp.lv