Pirelli radžotās riepas – arī braukšanai pilsētā

Pirelli radžotās riepas – arī braukšanai pilsētā

Itāļu riepu ražotājs Pirelli radžoto riepu jomā tiecas apsteigt savus konkurentus- vāciešus, francūžus un somus. 

Radžotās riepas – pilsētai

Lūk, par ko domā jaunā Pirelli Ice Zero modeļa izstrādātājs. „No vienas puses, radze ir viegli izvirzīta no protektora un it kā piepaceļ gumijas daļu, „izslēdzot” to no procesa", spriež Ice Zero riepas radītājs holandietis Jāps Lēndertse. – Bet no otras puses …. Lai riepas labi strādātu zemās temperatūrās, to sastāvs jāpadara mīkstāks, bet protektors – jāsagriež daudzās lamelēs. Tas viss pasliktina riepas uzvedību uz asfalta. Savukārt radzes dod vairākas priekšrocības. Pirmkārt, tās nostiprina protektoru. Bet, otrkārt, uz ledus tās nodrošina lielisku saķeri, un, pateicoties tam, riepas sastāvs var būt cietāks. Sanāk, ka radžota riepa, salīdzinājumā ar skandināvu tipa neradžotajām riepām, ir labāka gan uz asfalta, gan ledus!”

Riepas izstrādātājs nosauc precīzus salīdzinošo mērījumu rezultātus. Ja pieņemam Pirelli Carving Edge radžoto riepu rezultātus par 100%, tad bremzējot uz sausa asfalta +3°С temperatūrā Pirelli Ice Control „lipekļi” pagarina bremzēšanas ceļu par 5%. Tiesa, Eiropas tipa Pirelli SnowControl 3 neradžotās riepas bremzē prognozējami labāk – par 13%. Taču bremzējot uz ledus cietās Snow Control riepas zaudē radzēm pat par 25%, bet „mīkstās” Ice Control zaudē par 15%.

Sanāk, ka „periodisku, ekstremāli zemu temperatūru apstākļos (kā Krievijā, Baltijas valstīs, Skandināvijā), braukšanai pa pilsētu – pa asfalta segumu, labākas ir radžotās riepas”, saka Jāps.

Pirelli radžotās riepas – arī braukšanai pilsētā
Asfalta dilšana

Ir tāda lieta. Tieši tāpēc radzes ir aizliegtas visā Rietumeiropas teritorijā. Un pat skandināvi, kuri bez radzēm nekādi nevar, ir aizlieguši pārdot riepas, kas ražotas pēc šī gada 1.jūlija un kuru radžu skaits ir lielāks par 50 uz protektora metru. Tas ir, 16 collu riepai maksimāli 96 radzes.

Ice Zero 16 collu riepā ir 130 „dubulto” radžu. Protektora zīmējums ir pavisam savādāks nekā Carving Edge modelim, un drīzāk tas atgādina iepriekšējās paaudzes Nokian – centrālās daļas „ornaments” plus šķērsi orientēti sānu bloki. Lielais skaits iegriezumu – lameļu un jaunais sastāvs ar garām molekulu ķēdēm palīdz uzlabot saķeri uz mitriem, sniegotiem un apledojušiem segumiem.

Pirelli patentētā „dubultā” radze ieskrienoties ieurbjas ledū ar divām "asām” virsotnēm, bet bremzējot – ar „kopējo” volframa karbīda cietā sakausējuma plakano kanti. Taču šķērsvirzienā "dubultā" radze funkcionē tāpat kā parastā. Trapeces formas korpuss garantē orientācijas nemainību protektorā.

Pirelli Ice Zero Pirelli Ice Zero Dual Stud 

Kāpēc Pirelli Ice Zero modelim ir 130 radzes?

Izrādās, tie paši skandināvi ieviesuši izņēmuma gadījumu – ja riepa ar lielu radžu skaitu sekmīgi iztur speciālo seguma dilšanas testu, tās pārdošana tiek atļauta. Tests – pietuvināts dabīgajiem apstākļiem: automašīnareizi pēc reizes brauc pa tarētu granīta plāksni, kuru nosver pirms un pēc testa. Ja masas zudums pēc testa ir zemāks par noteiktu lielumu, tātad, nodilums ir normas robežās. Itāļi ir sekmīgi izturējuši šo „nodiluma testu”. Turklāt, nevis ar parastajām, bet gan dubultajām radzēm.

Tas ir kas jauns radžošanas sacīkstēs. Sākumā somi no firmas Nokian izgudroja cietā sakausējuma kvadrātveida ielaidumu, pēc tam vācieši gāja vēl tālāk – atceraties Continental riepu „briljanta” radzes? Bet Pirelli ielaidums atgādina … sikspārni. Dubultotā daļa strādā uzņemot ātrumu, bet taisnā – bremzējot. Un tikai šķērsvirzienā Pirelli un tā kolēģu lolojums pārvēršas par parastu radzi.

Turklāt ieskatieties, kāda radzei ir jaudīga „zemūdens daļa”! Tā aizveras tikai rūpnīcā – radžot Ice Zero nekur citur nav iespējams. Turklāt, atšķirībā no vāciešiem, Pirelli iztiek bez līmes – tāda radze sēž nekustīgi savā vietā, un tā nedrīkstētu krist ārā, kā tas bija ar Pirelli Carving Edge riepām.

Pirelli radžotās riepas – arī braukšanai pilsētā Pirelli radžotās riepas – arī braukšanai pilsētā

Bet kā „brauc” jaunās riepas?

Kā jaunās Ice Zero riepas uzvedas uz ceļa – vai tās ir labākas par Continental, Nokian vai Michelin? Jo, ja pirmajos gados jaunās Pirelli radžotās riepas uzrāda rezultātus, kas ir līdzvērtīgi līderu rezultātiem, tad vēlāk tās zaudē savas pozīcijas –  konkurenti uzlabo savus produktus. Piemēram, mums labi zināmās Pirelli Carving Edge riepas pirms četriem gadiem bija godalgoto skaitā, bet pagājušajā gadā jau tiem nedaudz zaudēja. Tomēr Carving Edge riepas pagaidām no skatuves nenoiet, bet Ice Zero modelis papildina produktu spektru, turklāt tas debitē visprestižākajos izmēros 16 līdz 21 collu diapazonā. 

 

Pirelli Ice Zero ICE ZERO

Pirelli piedāvā radžoto riepu jauno paaudzi, kas izstrādātas, lai uzlabotu rādītājus uz ledus ekstremālos laika apstākļos, turklāt garantējot drošību, kontroli pār ceļu un efektivitāti. Pateicoties ZERO saimes riepu tehnoloģiskajam mantojumam, Ice Zero ir vairāk nekā vienkārši riepa. Pirelli tehnoloģiju pamatā ir ilggadēja inženieru pieredze, kas ļauj nodrošināt maksimālu efektivitāti jebkuros apstākļos, jo ziema visur ir dažāda.

Vairāk par riepu > 

 


http://www.pkp.lv