Apvidus automašīnu ziemas riepu tests izmērā 235/55R17 (2012)

Apvidus automašīnu ziemas riepu tests izmērā 235/55R17 (2012)Apvidus automašīnu ziemas riepu salīdzinājums: piecas izcilas riepas, kā arī viena cenas nositēja no Ķīnas 2012. gadā tika salīdzinātas aptverošā testā uz Audi Q3. Cik dārgam jābūt labam modelim?

Kad ārā spēcīgi snieg un salst, tādu apvidus automašīnu kā Audi Q3 vadītāji var izbaudīt pilnpiedziņas konceptuālās priekšrocības, ja vien viņi ir uzlikuši piemērotas riepas. Citādi, vēlākais pirmo reizi spēcīgi bremzējot, gaida nepatīkami pārsteigumi.

Lai Jūs zinātu, kuras riepas Jums patiešām nodrošinās drošību ziemā, mēs testējām piecas aktuālas augstākās klases riepas tieši apvidus mašīnām. To vidū Bridgestone, Nokian un Pirelli jaunākos modeļus, kā arī Continental un Dunlop apvidus mašīnu ziemas speciālistes. Ja cenas ir sākot no nepilniem 600 eiro (Nokian) līdz gandrīz 1000 eiro (Conti) par komplektu, tad jāsāk prātot, vai ziemas riepas tiešām vajadzīgas tik dārgas, jeb varbūt var iztikt ar kādu lētāku ražojumu. Tāpēc mēs testējām arī lētāko tobrīd pieejamo riepu – Ķīnas ražojuma Sunny Snowmaster.

Nedaudz aizsteidzoties priekšā: ja šajā ziņā kāds mēģina ietaupīt, tad tas taupa neīstajā vietā. Sniegā lētā riepa veiksmīgi turas līdzi, bremžu testā turklāt uzrādot labāko rezultātu. Arī uz sausa ceļa seguma riepu nebūtu iemesla kritizēt. Kaut arī tās rezultāti nav tik labi kā dārgajiem ražojumiem, ar ierobežojumiem tā būtu itin labi lietojama. Taču, līdzko runa ir par rezultātiem slapjos laika apstākļos, lētā riepa nav konkurētspējīga.

Gan līkumu-akvaplanēšanas, gan vadāmības testā tā salīdzinājumā ar konkurentēm tik ļoti atpaliek, ka pilnīgi izslīd ārā no vērtēšanas skalas – nulle punktu. Vēlākais bremzēšanas testā slapjos laika apstākļos, kuru mēs neveicam pēc marķējuma norādēm, bet gan reālos apstākļos praksē, riepa viennozīmīgi zaudē. Bremzēšanas ceļš, apturot mašīnu pie 100 km/h, salīdzinājumā ar labāko testa rezultātu (Bridgestone, 58,6 m), pagarinās par 35,7 m, tādējādi sasniedzot kopējo distanci 94,3 m. Tas ir nepieņemami.

Apvidus automašīnu ziemas riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) Apvidus automašīnu ziemas riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) Apvidus automašīnu ziemas riepu tests izmērā 235/55R17 (2012)

Precīzāk sakot, tur, kur Audi Q3 ar Bridgestone riepām apstājas, spidometrs ar Sunny riepām rāda vēl ātrumu 60 km/h. Mūsu riepas testēšanas brīdī vēl nebija marķētas, bet, saskaņā ar marķējumu Ķīnas importam būtu jābūt bremzēšanas spējām labāko izstrādājumu līmenī, jo visām riepām saķere slapjos laika apstākļos marķēta ar atzīmi C. Tā kā tikai 4-5 metri bremzēšanas ceļa garuma (bremzējot no 80 km/h) šķir vienu marķējuma klasi no otras, mēs ļoti skeptiski raugāmies uz to, ka Sunny patiešām bremzē tikpat labi kā tās sāncenses.

Laika apstākļu dēļ mēs neesam vēl paguvuši atkārtot testu ar aktuālākajām riepām, taču mēs to paveiksim pie pirmās izdevības. Ja riepa par aptuveni 80 eiro gabalā spētu demonstrēt tādu pašu sniegumu kā labāko firmu riepas par dubultu vai trīskāršu cenu, mēs būtu ļoti pārsteigti, it īpaši tādēļ, ka izcilo riepu snieguma rādītāji viens no otra atšķiras tikai nedaudz. Bridgestone, Dunlop un Pirelli kopumā uzrāda vienlīdz labus rezultātus, taču akcentu tie liek uz dažādiem parametriem. Nokian markas kandidāte, kuras riepas pēdējos testos sevi pierādījušas kā īpaši talantīgas sniegā, tieši šajā disciplīnā izgāžas un tādējādi pazaudē labāko vērtējumu.

Avots: Auto Zeitung

1. CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS 830 1. VIETA
CONTINENTAL CONTIWINTERCONTACT TS 830
SNIEGĀ
Sniegā Audi Q3 ar Conti riepām brauc ne tikai visātrāk, bet arī visdrošāk. Precīza reakcija, laba vilktspēja – vislabākā (132 punkti)

SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS
Slapjuma testus Conti beidz kā lielisks braukšanas drošības paraugs. Tā iepriecina ar paredzamu reakciju un stabilu saķeri līkumos (128 punkti)

SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS
Ja neņem vērā nedaudz paaugstināto ārējā trokšņa līmeni, visos citos testos Conti ir spīdoša ar savām līdzsvarotajām un labajām īpašībām, tai nav vājību (120 punkti)
Ar labiem sasniegumiem visās disciplīnās Conti viennozīmīgi uzvar šajā testā (380 punkti) 

2. PIRELLI SCORPION WINTER 2. VIETA
PIRELLI SCORPION WINTER
SNIEGĀ
Ar Audi elektronisko stabilitātes kontroli (ESC) Pirelli nav simtprocentīgas saskaņas, kas Audi Q3 padara nedaudz omulīgu un neprecīzu (123 punkti)

SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS
Pirelli: vāja akvaplanēšanas testos līkumos, toties ar sportiski precīzu braukšanas stilu uz slapja ceļa seguma. Labi bremzēšanas rezultāti (122 punkti)

SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS
Augsta bremzēšanas efektivitāte, zibenīga vadāmība, precīza reakcija uz vadības komandām – Pirelli iegūst punktus ar labām īpašībām uz ceļa seguma, kuram ir laba saķere (122 punkti) 
Sportiski izveicīgā Pirelli uzreiz iepatīkas ar harmoniskām īpašībām (367 punkti)

 3. DUNLOP SP WINTER SPORT 4D 3. VIETA 
DUNLOP SP WINTER SPORT 4D
SNIEGĀ
Nevienai citai testa riepai nav tik laba vilktspēja kā Dunlop. Braukšanas īpašības bez problēmām, spēcīga bremzēšana (131 punkti)

SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS
Gadījumos, kad draud akvaplanēšana, Dunlop sniedz vislabāko drošības rezervi. Neitrāla vadāmība (121 punkti)

SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS
Dunlop priekšrocības: komfortabla, klusa un stabila. Vājības: paaugstināta rites pretestība, visgarākais bremzēšanas ceļš (kā Sunny) (112 punkti)
Ar savu spēcīgo vilktspēju Dunlop īpaši izcila ir uz ziemīga ceļa seguma (364 punkti)

4. BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80 4. VIETA
BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80
SNIEGĀ
Uz piesniguša ceļa seguma jaunā Bridgestone spēj izveidot tikai viduvēju saķeri. Slapjā sniegā tā nodrošina visaugstāko drošības līmeni (116 punkti)

SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS
Slapjos laika apstākļos Bridgestone ir savā labākajā formā: bremžu testā tā ir vislabākā, turklāt ātra un droša. Taču tā ir vāja šķērsakvaplanēšanas testā (129 punkti)

SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS
Minimāla rites pretestība, taču samērā garš bremzēšanas ceļš. Jaunā Bridgestone nemanāmi, bet viennozīmīgi (kā Sunny) nonāk līdz robežai ar centrbēdzi (113 punkti)
Ļoti laba slapjos laika apstākļos, laba sniegā. Jaunā Bridgestone ir acīm redzams progress (358 punkti) 

5. NOKIAN WR A3 5. VIETA 
NOKIAN WR A3
SNIEGĀ
Visgarākais bremzēšanas ceļš, spēcīga centrbēdze, vissliktākā vilktspēja testā – jaunā Nokian sniegā demonstrē negaidītas vājības (97 punkti)

SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS
Tieši par septiņiem metriem garāks bremzēšanas ceļš nekā testa labākajai dalībniecei Nokian riepai maksā vērtīgos punktus. Vadības impulsus realizē precīzi un ātri (114 punkti)

SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS
Fragments no Nokian testa protokola: ļoti laba saķere, ar lielisku paātrinājumu un precīza, gandrīz nemanāma reakcija uz smaguma centra maiņu, tā piedod kļūdas – izcila (127 punkti)
Tas, ka ziemas disciplīnās Nokian izgāžas, ir neparasti, un tādējādi tā zaudē punktus (338 punkti) 

6. SUNNY SNOWMASTER SN 3830 6. VIETA
SUNNY SNOWMASTER SN 3830
SNIEGĀ
Lētā Sunny iepriecina ar īsāko bremzēšanas ceļu sniegā. Ekstrēmos gadījumos nelabojama tieksme uz centrbēdzi. Pavāja slapjā sniegā. (115 punkti)

SLAPJOS LAIKA APSTĀKĻOS
Slapjos laika apstākļos Sunny ir pilnīgi nelietojama (2011.gada rādītāji). Tai dažādās situācijās ir ekstrēma reakcija, un tā bremzē nožēlojami (13 punkti)

SAUSOS LAIKA APSTĀKĻOS
Sunny nav gluži tik laba saķere kā dārgākajām sāncensēm, bet tā nav arī īpaši kritizējama. Garākais bremzēšanas ceļš (tāpat kā Dunlop), vismazākā rites pretestība (107 punkti)
Ar tik sliktiem rezultātiem slapjuma testos (235 punkti)


http://www.pkp.lv