Izdevuma Autopanorama jauno radžoto riepu Pirelli Ice Zero testa brauciens

Izdevums “Autopanorama” nolēma rast atbildi jautājumu, kas satrauc daudzus autovadītājus  – vai itāļi, siltās un saulainās zemes iedzīvotāji, spēj ražot labas ziemas riepas? Veicot jauno Pirelli riepu testus, “Autopanorama” pārliecinoši paziņoja: spēj – un jaunā Ice Zero ir tam piemērs.

Ice Zero riepas īpatnība, bez šaubām, ir jaunās Multi-Link Compound tehnoloģijas izmantošana, kas ļauj riepai vienādi efektīvi strādāt dažādās temperatūrās – no nulles līdz ekstremālam salam. Turklāt, riepai ir Dual Stud radžu tehnoloģija. Ražotājs par šo tehnoloģiju saka tā: viena radze, kura ražota pēc jaunajiem standartiem, strādā ne sliktāk par iepriekšējām divām!

VIDEO

Dual Stud nepavisam nav līdzīga tai klasiskajai apaļajai radzei, pie kuras ir pieraduši autovadītāji. Uzmanīgi aplūkojot jaunumu, pirmkārt ievēro plakano taisnstūra pamatni – speciālisti saka, ka šāds laukums droši turēs detaļu riepā, kas nodrošinās ilgāku tās kalpošanas laiku. Mainījusies ir arī pati darba virsma. Tā tagad veidota trapeces formā, bet diezgan augstā volframa karbīda serde ir līdzīga dubultam nagam. Tāds arī bija inženieru nodoms. Pirelli ir pārliecināti, ka dubultotie izciļņi efektīvi iegrauzīsies ledū ieskrējiena laikā, bet platā mala serdes pretējā pusē nodrošinās teicamu uzvedību bremzējot. Itāļi apgalvo: tieši šāda neparasta forma ļāvusi panākt raksturojumu uzlabošanos, nepalielinot radžu daudzumu. 

“Autopanorama” pārbauda, kā šī tehnoloģija strādā „poligonā” – uz aizsaluša ezera, kurš atrodas netālu no Kūsamo pilsētiņas, Somijas ziemeļos. Te ir viss: tīrs ledus, sniega sanesumi, dziļas kupenas un skaisti skati. Taču mūs, pirmkārt, interesē testu trase, kas ietver sevī taisnu distanci ieskrējienam un bremzēšanai, „čūsku” un „līkumoto stūrēšanu”.  

  

Testā Audi A6 no vietas raujas droši un jaudīgi. Ne mazāko „nēsāšanas” pazīmju, ne mazākās novirzes no taisnes. Laiku pa laikam caur trokšņa izolācijas aizvariem salonā tomēr ielaužas pretbuksēšanas sistēmas darba dūkoņa, taču pat neskatoties uz to, ātruma uzņemšanas temps un stabilitāte atstāj iespaidu. Un nu jau arī laiks bremzēt. Eksperts atzīmē, ka lai arī palēninājums uz praktiski tīra ledus nav tāds, kā uz sausa asfalta; taču tādu efektivitāti viņš neesot gaidījis. Starp citu, svarīgs ir ne tikai īsais bremzēšanas ceļš, bet arī fakts, ka mašīna paliek pilnībā kontrolējama. 

Bet izmēģinājumi „čūskā” gan izrādījās ne tik iespaidīgi. Šajā testā riepas uzvedas vairāk nekā cienīgi, mašīna adekvāti seko vadītāja komandām. Tomēr tests parāda, ka uzvedība pagriezienos uzlabojusies ne tik kardināli. Iemesls ir skaidrs, jo tā pati „divzobu” radze visefektīvāk strādā tieši pie gareniskajām slodzēm.

Gūtos iespaidus apstiprināja arī brauciens pa līkumoto iecirkni. Atkal uzmanību piesaista ļoti pārliecinošā ātruma uzņemšana un palēninājums. Labi tiek izbrauktas arī virāžas.

  

Lai nostiprinātu gūtos iespaidus, organizatori ierosināja veikt vēl dažus braucienus. Šoreiz jau ar Bentley sedaniem un kupejām! „Apautas” tiem nav vis sērijveida, bet gan „kaujas” riepas ar pagarinātām radzēm. Jāsaka, ka izbraukt ar tādām riepām uz koplietošanas ceļiem ir aizliegts. Testu sērija parādīja, ka arī Itālijā saprot, kas ir augstas klases ziemas riepas, kuras nodrošina teicamu vadāmību uz slidena ceļa.

Kā atzīmē izdevums, jauno Ice Zero radītāji tik tiešām ir spējuši atrast risinājumu, kurš ļauj daudz drošāk justies uz ziemas ceļa.   

Skatīt ICE ZERO riepu piedāvājumu


http://www.pkp.lv