Teknikens Varld: 205/55 R16 izmēra ziemas riepu tests

Zviedru eksperti testē septiņu ražotāju riepas trīs kategorijās.

Starp diviem desmitiem riepu, kuras šogad notestējuši zviedri, bija pieci jaunumi un desmit riepas, kuras Teknikens Varld līdz šim nebija izmēģinājis. Eksperti atzīmē, ka 2011.gada testos Pirelli radžotās riepas lieliski parādīja sevi izmēģinājumos, taču vienlaicīgi zaudēja savas radzes. Vai jaunās Pirelli Ice Zero spēs reabilitēt itāļu zīmolu? Kuras riepas pašlaik ir labākas par citām neradžotajām riepām? Kurš spējis atrast labāko raksturojumu līdzsvaru? Visas atbildes var atrast testa rezultātos.

Bremzēšana

Testos uz sniega un ledus riepas varēja iegūt līdz 20, bet uz sausa un slapja asfalta līdz 10 punktiem. Tā tika izlemts tāpēc, ka uzvedībai uz piesnigušas un apledojušas virsmas ziemas riepām ir lielāka nozīme. Par labākajām no labākajām šajā disciplīnā kļuva Goodyear, aiz kurām ar nelielu atrāvienu seko Bridgestone un Continental.Par labākajām starp frikcijas riepām kļuva skandināvu tipa Pirelli, kuras spēja panākt pat vairākas radžotās riepas. Pirmo vietu starp Eiropas tipa riepām ieņēma Continental, kuras uzvarēja pagājušā gada testā.

Akvaplanēšana

Testi tika veikti trasē ar pastāvīgu 9 mm ūdens slāņa dziļumu. Izmēģinājumos ar noturību pret garenvirziena akvaplanēšanu, kuros tika izmantota sliežu sistēma, tika vērtēts, kad riepu izslīdēšana sasniedz 15%.

Par labākajām šajā testā kļūst Continental un Goodyear, kuras gluži vai uzstājas pašas savā personīgajā klasē. Otrā skalas pusē atrodas skandināvu tipa Kumho, kuras kļuva par vienīgajām riepām, kuras zaudē saķeri jau pie 60 km/h.

Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013)
Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013) Teknikens Varld: Тест зимних шин размера 205/55R16 (2013)

Vadāmība

No septiņām notestētajām radžotajām riepām četras ir šīs sezonas jaunumi – Bridgestone, Michelin, Nokian un Pirelli – un jau tas vien ir unikāls notikums. Bet tas, kā gada laikā ir pieauguši radžoto riepu raksturojumi, patiešām ir iespaidīgi. Ja pagājušajā gadā reitinga augšējās rindas ieņēma dažādu kategoriju riepas, tad šoreiz radžoto riepu dominance nerada nekādas šaubas – pie šīs kategorijas pieder septiņas no astoņām labākajām riepām, un iespraukties starp tām spēja tikai skandināvu tipa Nokian.

Labāko rezultātu starp visām riepām demonstrē radžotās Pirelli, kuras pierādīja, ka problēma ar radžu izkrišanu, kura šā zīmola riepām piemita pirms diviem gadiem, ir izgaisusi. Jāatzīmē, ka uz slapja seguma Pirelli nespēj līdzināties atsevišķām Eiropas tipa frikcijas riepām, taču tās uzvedas paredzami un droši, un uz šā seguma tipa tām ir labākā vadāmība starp radžotajām riepām. Ja pievieno testu rezultātus uz sniega un ledus, Pirelli uzvara vadāmības izmēģinājumos kļūst acīmredzama. Skandināvu tipa Nokian vienīgās spēja vienlīdzīgi cīkstēties ar radžotajām riepām, bet no „eiropietēm” tikai Pirelli spēja godam tikt galā ar ziemas apstākļiem..

Aļņa tests

Šajā testā radžotās riepas vēlreiz patīkami pārsteidz ar saviem rezultātiem. Visas pirmās vietas, kā jau varēja gaidīt, ieņēma Eiropas tipa frikcijas riepas, labākās no kurām – Bridgestone, Goodyear, Michelin, Nokian un Pirelli – uzrādīja vienādus rezultātus.

Tika ņemts vērā ne tikai šķēršļa straujas apbraukšanas maksimālais ātrums, bet arī tas, kā riepas uzvedas šajā situācijā, un līderi šajā ziņā arī izrādījās ļoti līdzīgi.

Komforts

Pateikt, ka kādas vienas kategorijas riepas būtu komfortablākas par citām, nevar. Uz zviedru ceļiem veikto testu rezultātā izteikti līderi netika noteikti.

Ekonomiskums

Šā gada tests atklāja būtiskas atšķirības starp ziemas riepām rites pretestības ziņā, kura var ietekmēt degvielas patēriņu. Visekonomiskākās izrādījās skandināvu tipa Nokian, kuras, ja tās salīdzina ar pēdējo vietu ieņēmušajām Kumho, spēj ieekonomēt līdz 0,01 litram uz jūdzi (1,61 litrs uz 100 km).

Avots:Teknikens Varld

1. Continental ContiIceContact Gala rezultāts 114
Continental ContiIceContact

Continental uzvar Teknikens Varld testos jau trešo gadu pēc kārtas, demonstrējot lielisku rezultātu stabilitāti. Kas ir vēl pozitīvāk, ražotājs, neskatoties uz visiem saviem panākumiem, neaizmirst pilnveidot savas riepas. Šogad eksperti atzīmēja, ka Continental ļoti auguši komforta ziņā, jo trokšņa līmenis kļuvis ievērojami zemāks.

2. Pirelli Ice Zero Gala rezultāts 109
Pirelli Ice Zero

Itāļi spējuši sasniegt ļoti ievērojamu savas radžotās riepas progresu. Ja pirms diviem gadiem Pirelli mīļuprāt šķīrās no savām radzēm, tad šoreiz nekas tāds netika novērots. Arī tām ir lieliski rezultāti uz slapja asfalta, un vērtējumu mazliet pasliktināja augstā rites pretestība.

 2. Goodyear UltraGrip Ice Arctic Gala rezultāts 109
Goodyear UltraGrip Ice Arctic

Lieliska bremzēšanas efektivitāte gandrīz uz visiem seguma tipiem – lūk, galvenā vērtība Goodyear radžotajām riepām, kuras tika stādītas priekšā pagājušajā sezonā. Sabalansētie raksturojumi ļauj tām garantēt kā drošību, tā arī komfortu, turklāt tām vēl ir arī ļoti zema rites pretestība.

4. Bridgestone Blizzak Spike-01 Gala rezultāts 103
Bridgestone Blizzak Spike-01

Konkurence radžoto riepu starpā izrādījās nežēlīga, un Bridgestone atklāti var tikt uzskatītas par vienām no labākajām savā klasē. Līdz Contnental tās gan netika, jo mazliet zaudē līderiem dažās disciplīnās. Visievērojamākie trūkumi – augsta rites pretestība un zems komforta līmenis.

4. Michelin X-Ice North 3 Gala rezultāts 103
Michelin X-Ice North 3

Michelin kļuva par vienīgajām riepām testā ar samazinātu radžu daudzumu, kas diemžēl negatīvi ietekmēja to rādītājus uz ledus. Tomēr visa testa rezultāti liecina, ka Michelin virzās pareizajā virzienā. Viņu riepas nepieļāva lielas kļūdas nevienā izmēģinājumā, turklāt tās ir ļoti komfortablas un tām piemīt zema rites pretestība.

6. Nokian Hakkapeliitta 8 Gala rezultāts 102
Nokian Hakkapeliitta 8

Nokian ir nopietni investējuši tajā, lai uz brīdi, kad tiks ieviesti jaunie radžošanas noteikumi, viņu jaunajām riepām atļautu būt ar 190 radzēm – kamēr Michelin to ir tikai 96. Rezultātā tika sasniegti ļoti labi rādītāji uz ledus, taču, lai uzvarētu kopvērtējumā, ar to nepietiek. Ziemas apstākļos Nokian parādīja sevi ļoti labi, taču uz asfalta to rādītāji ir ievērojami sliktāki.

7. Nokian Hakkapeliitta R2 Gala rezultāts 97
Nokian Hakkapeliitta R2

Nokian šajā sezonā stādīja priekšā vēl arī jaunas skandināvu tipa frikcijas riepas, kuras uzstādīja jaunus standartus savam segmentam, jo tām ir lieliska saķere ziemas apstākļos. Jaunumam piemīt arī viszemākā rites pretestība testā, taču jāatzīmē, ka uz slapja asfalta tās uzvedas ne visai labi. Tiesa gan – tas attiecas uz visām šīs kategorijas riepām.

8. Michelin Alpin A4 Gala rezultāts 95
Michelin Alpin A4

Šīs Michelin ir tipiskas riepas Eiropas ziemai. Citiem vārdiem sakot, uz sniega un ledus tās jūtas sliktāk par citām ziemas riepām, bet uz sausa un slapja asfalta jūtami labāk. Michelin izrādījās viskomfortablākās testā, un tām, kā jau bija gaidāms, ir ļoti labi rezultāti uz slapjas virsmas. No otras puses – bremzēšana uz ledus varētu būt labāka.

 9. Pirelli Winter IceControl Gala rezultāts 94
Pirelli Winter IceControl

Skandināvu tipa Pirelli patiešām labi bremzē uz sniega un ledus, taču uz sausa un slapja asfalta to rezultāti ir ievērojami sliktāki. Tipiskas šīs kategorijas riepas.

9. Pirelli SnowControl Serie 3 Gala rezultāts 94
Pirelli SnowControl Serie 3

Eiropas tipa ziemas riepu segments kļuva par īstu lapseņu pūzni, jo tajā parādījās jauns ļoti kompetents spēlētājs Pirelli SnowControl Serie 3 izskatā. Kamēr šīs klases konkurenti netiek galā ar ziemas apstākļiem, šīs Pirelli apsteidz tās visas. Tām ir sarežģījumi ar slapju virsmu, taču Pirelli vienalga iegūst statusu „Ieteicams”.

 

9. Goodyear UltraGrip 8 Gala rezultāts 94
Goodyear UltraGrip 8

Goodyear ļoti efektīvi bremzē uz sniega. Pārējā ziņā tās ir līdzīgas Michelin Alpin A4, tas ir nodrošina labu vadāmību uz sausa un slapja asfalta, taču ievērojami sliktāk tiek galā ar braukšanu pa sniegu un ledu. Tiesa, atšķirībā no Michelin, šīs riepas nevar lepoties ar tādu pašu komfortu, turklāt tām ir salīdzinoši augsta rites pretestība.

12. Continental ContiWinterContact TS850 Gala rezultāts 93
Continental ContiWinterContact TS850

Pērn uzvarējušās Continental šoreiz uzstājas ne tā, kā parasti. Rādītāji uz sniega ir ļoti labi, taču citās „ziemas” disciplīnās rezultāti ir pārsteidzoši zemi. Continental ir labi rezultāti testos uz sausa asfalta, taču bijušās raksturojumu līdzsvarotības vairs nav. Pie tam Continental ir augsta rites pretestība.

13. Kumho I*ZEN KW22 Gala rezultāts 91
Kumho I*ZEN KW22

Kumho raksturojumu līmeņa ziņā nevar panākt citas radžotās riepas. Uz sniega un ledus principā viss ir normāli, taču komforts ir zems, rites pretestība augsta, un kopumā Kumho izstrādātājiem acīmredzami ir pie kā piestrādāt.

14. Continental ContiVikingContact 5 Gala rezultāts 89
Continental ContiVikingContact 5

Akurāt uz jauno sezonu Continental stādīja priekšā atjaunotās frikcijas riepas ziemeļu platuma grādiem. Riepas labi tiek galā ar testiem uz sniega un ledus, taču tajā pašā laikā ļoti slikti parādīja sevi uz sausa un jo sevišķi uz slapja asfalta. Toties rites pretestība ir tikpat zema, kā Nokian.

 14. Goodyear UltraGrip ice + Gala rezultāts 89
Goodyear UltraGrip ice +

Pirms dažiem gadiem šīs Goodyear uzvarēja zviedru testos, taču tagad tām līdz tam ir ļoti tālu. Kas ir lielisks pierādījums tam, cik ātri norit evolūcija riepu industrijā. Goodyear ir pazīstamas ar savu labo saķeri uz sniega un ledus, taču uz slapja seguma tām klājas grūti. Kā labās īpašības var minēt arī komfortu, degvielas ekonomiju un diezgan labos aļņa testa rezultātus.

16. Michelin X-ice Xi3 Gala rezultāts 87
Michelin X-ice Xi3

Michelin X-ice Xi3 izgatavotas pēc visiem skandināvu ziemai domāto riepu standartiem. Tām ir labi rezultāti uz sniega un ledus un zemi uz slapja asfalta. Testā uz noturību pret akvaplanēšanu Michelin vispār ieņēma otro vietu no beigām. Tomēr tām ir ļoti augsts komforta līmenis.

17. Kumho I*ZEN KW31 Gala rezultāts 84
Kumho I*ZEN KW31

Nordiskā tipa Kumho vislabāk sevi parādīja testos uz sniega, kur tās ieņēma vietas saraksta augšgalā. Un pat ar aļņa testu šīs riepas tika galā cienīgi. Ar komfortu arī viss ir normāli, taču uz sausas un slapjas virsmas šīs riepas parādīja sevi ļoti vāji.

18. Bridgestone Blizzak WS70 Gala rezultāts 83
Bridgestone Blizzak WS70

Bridgestone var palepoties ar labu raksturojumu balansu uz sniega/ledus un asfalta, taču kā daudzām citām skandināvu tipa riepām, tām ir ļoti mīksts gumijas maisījums, kura dēļ rezultāti uz slapjas virsmas ir ļoti vāji. Starp plusiem – zema rites pretestība.

19. Bridgestone Blizzak LM-32 Gala rezultāts 82
Bridgestone Blizzak LM-32

Bridgestone pilnībā atbilst savam riepu tipam – labi rezultāti uz sausa/slapja asfalta un slikti ziemas apstākļos. Starp labajām īpašībām var minēt teicamos rādītājus aļņa testā, bet starp trūkumiem – augsto rites pretestību – sliktākas šajā ziņā ir tikai Kumho.

20. Nokian WR D3 Gala rezultāts 82
Nokian WR D3

Šīs Nokian acīmredzami nav paredzētas ceļiem, kuri klāti ar sniegu un ledu. Tās iekļuva līderu skaitā gandrīz visos testos uz asfalta, taču zaudēja daudz punktu izmēģinājumos ziemas apstākļos. Vēl vairāk, tām ir augsta rites pretestība, kas nav raksturīgi Nokian riepām.

 21. Kumho I*ZEN KW23 Gala rezultāts 80
Kumho I*ZEN KW23

Eiropas tipa Kumho nodemonstrēja labus rezultātus uz sniega, taču uz ledus viss ir daudz sliktāk. Arī gumijas maisījums izrādījās ļoti mīksts, kā rezultātā cieš raksturojumi uz sausa asfalta, kur Kumho ieņēma pēdējo vietu.

 


http://www.pkp.lv