ACE riepu tests izmēr⁠205/55R16 (03.2011)

ACE riepu tests izmēr⁠205/55R16 (03.2011) Ekoloģija pret saķeri: Kādas drošības rezerves piedāv⁠riepas, neraugoties uz optimizētu rites pretestību? ACE un GTà testē septiņas vasaras riepas. Izmērs-205/55R16 91V.  Degvielas cenas nepārtraukti kāpj, līdz ar to degpunkt⁠nonāk svarīgs riepu kritērijs: apmēram 20 līdz 25 procentus no degvielas patēriņa izraisa riepu rites pretestība. Diemžēl klasisks mērķu konflikts aizkavē pasažieru automašīnu rites viegluma īpašību optimizāciju: degvielas taupīšana caur zemu rites pretestību un lielas drošības rezerves uz slapja ceļa gumijas maisījuma sastāvam izvirza pilnīgi pretējas prasības.

šīs tēmas sakar⁠riepu ražotāji ir zem liela autoindustrijas spiediena. Autoražotājiem ir jāpazemina savu transportlīdzekļu degvielas patēriņš – tāda ir politisk⁠griba, un, kas nav mazsvarīgi, tas nāk par labu videi. Tātad autoinženieri no riepu ražotājiem pieprasa riepas ar īpaši zemu rites pretestību un līdz ar to reizēm izlaiž no acīm drošību. Satraucošākais jautājums: Cik daudz drošības var, un cik daudz drošības drīkst upurēt spiedienam taupīt?

ACE un GTà ir norīkojuši vadošo zīmolu riepas uz speciālo "Ekoloģija pret saķeri" testu. Lai veiktu braukšanas un bremzēšanas pārbaudes uz slapja ceļa, mēs dosimies uz Aifeli. Omulīg⁠Vitliha ir Dunlop kompakt⁠testēšanas poligona mājvieta. šeit riepām vispirms ir jāpierāda sava kvalitāte akvaplanēšanā. Pie kāda ātruma riepas uz pārpludināta ceļa, kāds rodas risēs uz automaģistrālēm, pazaudē kontaktu ar segumu?

ACE riepu tests izmēr⁠205/55R16 (03.2011) ACE riepu tests izmēr⁠205/55R16 (03.2011) ACE riepu tests izmēr⁠205/55R16 (03.2011) ACE riepu tests izmēr⁠205/55R16 (03.2011)

Starpības ir nelielas. Riepas ar vislabāko akvaplanēšanas drošību piedāv⁠Bridgestone. Tās tikai pie 80 km/h zaudē kontaktu ar ceļu. Goodyear un Michelin, kas abas tiek slavētas k⁠rites pretestības mākslinieces, ierindojas beigās un pie aptuveni četriem km/h drīzāk nonāk līdz peldēšanai.

Iemesls tam droši vien atrodams arī jauno riepu samazinātaj⁠protektora dziļum⁠– vismaz Michelin atsakās no maksimālās profilēšanas. Lielām akvaplanēšanas drošības rezervēm ir nepieciešamas platas un dziļas protektora gropes, kuras var uzņemt daudz ūdens. Iemesls: plakani protektora bloki mazāk veļas un tādējādi ritot patērē mazāk enerģijas. Tas ir izdevīgi, lai panāktu zemu rites pretestību. šeit viennozīmīgi labas īpašības uz slapja ceļa tika upurētas par labu rites pretestībai. Arī akvaplanēšanas test⁠uz pagriezieniem Bridgestone parādīja maksimālu drošību. Pēdēj⁠vieta atkārtoti ir Michelin.

Attiecīb⁠uz bremzēšanu uz slapja asfalta būtiskāks drīzāk ir saķeres zonas gumijas sastāvs nek⁠protektors. šeit savas stiprās puses parāda Conti. To gumijas maisījums nav optimāli piemērots rites pretestībai. Ar Conti riepām aprīkotais testa auto uz slapja ceļa bremzē apmēram trīs metrus ātrāk k⁠Goodyear. Arī šeit apstiprinās formula: rites pretestības ieguvums ir vienlīdzīgs ar drošības zaudējumu.

Attiecīb⁠uz vadāmību mēs atrodam atbildi uz jautājumu: K⁠atkarīb⁠no dažādajām riepu markām mainās transportlīdzekļa uzvedība? Atsaucoties uz bremzēšanas rādītājiem, k⁠jau gaidāms, tālu priekšā ir Conti.  Tām cieši seko Pirelli, kuras testa automašīnai piešķir ļoti harmonisku vadāmību. šajos pārbaudījumos izmantotais VW Golf ar šīm markām trasi izbrauc ļoti neitrāli, priekšējai asij neizslīdot uz līkuma ārmalu – priekšzīmīgi! Nelielus atvilkumus subjektīvajos vērtējumos saņem Dunlop un Bridgestone. Turpretī sakautas pēdējās vietās atrodas Goodyear un Michelin. Tām vienkārši trūkst saķeres. Slapjo pārbaudījuma sadaļu sev par labu viennozīmīgi izšķir Conti un Pirelli. Tās piedāv⁠tādas drošības rezerves, kādas kritiskās situācijās vēlētos katrs autovadītājs. Ievērojami cīnās Nokian, kas nevien⁠disciplīn⁠neuzrāda patiesas vājības un tādējādi ieņem trešo vietu. Bridge­stone punktus ievāc tikai akvaplanēšanā, Dunlop ir līdzsvarotas uz slapja seguma, bet ne augst⁠līmenī. Good­year un Michelin pieviekti klibo nopakaļus.

Uz sausa ceļa visiem iet vieglāk – ne tikai vadītājam. Pirmām kārtām programm⁠ir ABS bremzēšana pie 100 km/h. Atšķirības ir nelielas. Visu riepu bremzēšanas ceļu atšķirības variē divu metru robežās. Lai pārbaudītu vadāmību uz sausa ceļa, testēšanas karavāna tālāk dodas uz kaimiņos esošo Luksemburgu. Kolmārbergas ātraj⁠trasē pārliecinošas ir Bridgestone. Precīza vadāmība pagriezienos, vienmērīgs stūrēšanas spēks – ar Bridgestone riepām aprīkots testa Golfs gandrīz jau kļūst par sportistu. Bet arī Dunlop un Michelin pārliecina ar līdzsvarotu vadāmību – nodaļ⁠"Drošība uz sausa" riepas sevis parāda vienlīdz augst⁠līmenī. Arī skaņas mērījumi uzrāda minimālu atšķirību starp testa riepām: visas rit klusi. Jau uzmetot aci protektoriem ir redzamas daudzas līdzības. Liels pārsteigums mērot rites pretestību. šeit Goodyear un Michelin ir priekšgalā. Tām cieši seko Nokian, kas, neraugoties uz apmierinošiem rezultātiem uz slapja ceļa, uzrāda zemu rites pretestību. Lai gan Pirelli Cinturato un Bridgestone Turanza tiek reklamētas k⁠"zaļas riepas" ar optimālu rites pretestību, to mērījumu rezultāti atrodas tikai nedaudz zem, respektīvi pat manāmi pāri Conti līmenim, kuras netiek sludinātas k⁠rites pretestībai optimizētas.

 

1. Vieta

Continental ContiPremiumContact 2

Continental ContiPremiumContact 2

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 30 (30) Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums)  – 10 (10) Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums) – 20 (20) Akvaplanēšana šķērsām – 9 (10) Akvaplanēšana gareniski  – 7 (10) Sadaļas vērtējums – 76 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 20 (20) Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 15 (20) Sadaļas vērtējums – 35 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 8 (10) Rites pretestība – 20 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 9 (10) Sadaļas vērtējums – 31 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 142 

2. Vieta

Pirelli Cinturato P7

Pirelli Cinturato P7

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 24 (30), Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums) – 9 (10), Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums)- 20 (20)Akvaplanēšana šķērsām – 7 (10)
Akvaplanēšana gareniski- 8 (10)Sadaļas vērtējums – 68 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 20 (20), Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 15 (20)Sadaļas vērtējums – 35 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 9 (10) Rites pretestība – 16 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 8 (10) Sadaļas vērtējums – 33 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 136 

3. Vieta

Dunlop Sp Sport FastResponse

Dunlop SP Sport FastResponse

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 17 (30) Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums)  – 8 (10) Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums) – 18 (20) Akvaplanēšana šķērsām – 8 (10) Akvaplanēšana gareniski  – 8 (10) Sadaļas vērtējums – 59 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 19 (20) Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 18 (20) Sadaļas vērtējums – 37 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 9 (10) Rites pretestība – 16 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 10 (10) Sadaļas vērtējums – 35 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 131 

4. Vieta

Nokian V

Nokian V

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 22 (30) Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums)  – 9 (10) Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums) – 18 (20) Akvaplanēšana šķērsām – 8 (10) Akvaplanēšana gareniski  – 9 (10) Sadaļas vērtējums – 66 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 15 (20) Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 15 (20) Sadaļas vērtējums – 30 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 10 (10) Rites pretestība – 18 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 5 (10) Sadaļas vērtējums – 33 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 129 

5. Vieta

Bridgestone Turanza ER300 Ecopia

Bridgestone Turanza ER300 Ecopia

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 17 (30) Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums)  – 7 (10) Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums) – 15 (20) Akvaplanēšana šķērsām – 10 (10) Akvaplanēšana gareniski  – 10 (10) Sadaļas vērtējums – 59 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 18 (20) Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 20 (20) Sadaļas vērtējums – 38 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 8 (10) Rites pretestība – 12 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 6 (10) Sadaļas vērtējums – 26 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 123 

6. Vieta

Goodyear EfficientGrip

Goodyear EfficientGrip

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 16 (30) Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums)  – 7 (10) Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums) – 15 (20) Akvaplanēšana šķērsām – 8 (10) Akvaplanēšana gareniski  – 6 (10) Sadaļas vērtējums – 52 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 18 (20) Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 15 (20) Sadaļas vērtējums – 33 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 8 (10) Rites pretestība – 20 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 10 (10) Sadaļas vērtējums – 38 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 123 

7. Vieta

Michelin Energy Saver

Michelin Energy Saver

DROŠĪBA UZ SLAPJA SEGUMA Bremzēšana slapjum⁠– 18 (30) Vadāmība slapjum⁠(mērījuma vērtējums)  – 6 (10) Vadāmība slapjum⁠(subjektīvais vērtējums) – 10 (20) Akvaplanēšana šķērsām – 7 (10) Akvaplanēšana gareniski  – 7 (10) Sadaļas vērtējums – 48 (80)

DROŠĪBA UZ SAUSA SEGUMA Bremzēšana sausum⁠– 16 (20) Vadāmība sausum⁠(subj. vērtējums) – 18 (20) Sadaļas vērtējums – 34 (40)

EKOLOĢISKUMS/EKONOMISKUMS Garām braukšanas troksnis dB(A) – 8 (10) Rites pretestība – 18 (20) apt. cena par 4 riepām €  Vērtējuma cena – 4 (10) Sadaļas vērtējums – 30 (40)

KOPĒJAIS PUNKTU SKAITS 112

Secinājumi  Riepu industrija uz starta tur riepas, kas netur savus enerģijas taupīšanas solījumus, bet savukārt sniedz lielākas drošības rezerves uz slapja ceļa. Vai arī tās piegād⁠eksemplārus ar uzlabotu rites pretestību, kas saņem automobiļu industrijas svētību primār⁠aprīkojuma jomā, bet līdz ar to nedod labāko sniegumu uz slapja ceļa.

Špagatu starp rites pretestību un drošību vislabāk spēj izpildīt Nokian. Michelin un Goodyear lietošanas īpašības pārlieku nobīdās degvielas taupīšanas virzienā. Tās upurē pārāk daudzas drošībai nozīmīgas īpašības uz ekoloģijas altāra. K⁠eko-riepas reklamētās Bridgestone un Pirelli riepas netaupa degvielu, bet tās ir daudzpusīgi drošas. Continental un Dunlop riepas nopelna uzvaru k⁠"godīgas pilsones", respektīvi ieņem cienījamo trešo vietu. 

Avots: ACE GTU


http://www.pkp.lv