Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) PV 2

Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012)Mēs gribējām noskaidrot un nosūtījām 7 veidus vasaras riepu un salīdzinājumam viena veida vissezonu riepas uz testēšanu. Kuras no tām piedāvā visaugstāko drošības pakāpi par labu cenu? Mēs esam taisnīgi. Tāpēc ievērojam dažādību: reizēm tās ir riepas lielajiem un smagajiem 2 tonnu visurgājējiem – Mercedes ML, BMW X5 vai VW Touareg, citugad izvēlamies riepas kompaktajam, vieglākajam sporta variantam VW Tiguan, Ford Kuga vai Toyota RAV4. Un 2012. gadā rindas kārtībā atkal ir «vieglie». šī tipa apvidus auto tipiskie riepu izmēri ir 235/55 R 17. Taču mūsu testu rezultāti ir piemērojami arī citiem, līdzīgiem izmēriem. šoreiz tika parbaudītas septiņas dažādas vasaras riepas – sākot ar Eiropas vadošajām markām Continental (Vācija), Pirelli (Itālija) un Nokian (Somija), ieskaitot Āzijā ražotās vidējās cenu klases riepas no Kumho (Dienvidkoreja) un Toyo (Japāna) un beidzot ar lētajām Nankang no Taivānas. Izņēmums ir Barum vasaras riepas, jo šis āehu izcelsmes ražotājs ir pazīstams ar savu cenas ziņā izdevīgo fabrikātu, taču galveno labumu jau 19 gadu garumā gūst no dalības vācu koncernā Continental. Un vēl viens atsevišķs gadījums: mēs gribējām noskaidrot, ciktāl ražotāja deklarētas vissezonu riepas atbilst tieši vasaras prasībām. Varbūt ir iespējams vispār atteikties no riepu nomaiņas, jeb vai braukšanas drošība tomēr tiek ietekmēta? Jau iepriekš izslēdzot iespējamās šaubas – nē, Nīderlandes ražotāja Vredestein piedāvātās vissezonu riepas Quatrac 3 SUV nav saistītas ar nopietnu risku braukšanas drošībai. Tās ir visnotaļ konkurētspējīgas vasaras riepu kategorijā. Protams, no tām nevar gaidīt sevišķi izcilas īpašības.

 

Testos gan uz sausa, gan slapja ceļa vissezonu riepas guvušas caurmērā vidējus rezultātus un attiecīgi viduvēju novērtējumu. Mierinājumam: ir arī īstas vasaras riepas, kuru rādītāji šajos pašos testos ir būtiski sliktāki. Tas izpaužas pirmkārt bremzēšanas rezultātos uz slapjas brauktuves un attiecas uz japāņu Toyo un uz lētajām Nankang riepām. Abas uzrāda biedējoši garus bremzēšanas ceļus. Salīdzinājumam: kamēr Nokian, Continental, Pirelli un Kumho kā līderu grupas riepas testā izmantoto VW Tiguan, braucošu ar 100 km/st., apstādina pēc maksimāli 54 metriem, Taivānā ražotajām lētajām riepām tas izdodas pēc 67,8 metriem un Toyo fabrikātiem tikai pēc 69,2 – vismaz 15 metrus tālāk. Tas šajā disciplīnā neizbēgami noved pie zemākā riepu novērtējuma (neapmierinoši) un līdz ar to pie kopējā vērtējuma «nav ieteicamas».

Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012)

Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012) Auto Bild Allrad: Apvidus auto riepu tests izmērā 235/55R17 (2012)

 

Tiklab Nankang kā arī Toyo izceļas vēl vienā pārbaudījumā, proti, runa ir par rotācijas berzi, kura ietekmē degvielas petēriņu. Abas minētās riepas uzrāda tik tikko pietiekamus rezultātus. Turpretī trokšņu mērījumos rādītāji ir vidēji. Un Vredestein vissezonu riepām taču nevar pārmest, ja tās ir «skaļākas» nekā īstās vasaras riepas. Kādus sasniegumus šodien var nodemonstrēt vasaras riepas, to pierāda līderu grupas pārstāvji Nokian, Pirelli, Kumho un Continental. Visiespaidīgākie rādītāji ir šo riepu spēja bremzēt uz slapjas brauktuves un to saķere ar sausu asfala segumu. Continental nedaudz atpaliek slapjo ceļu testos, taču vienīgais iemesls slēpjas apstāklī, ka tas akvaplanēšanas apstākļos nevar izturēt lielu braukšanas ātrumu un sāk «peldēt» agrāk nekā, piemēram, Barum riepas. Pirelli Scorpion Verde («zaļš» itāļu valodā) tiek reklamētas kā riepas ar sevišķi zemu rites pretestību un attiecīgi tām vajadzētu samazināt degvielas patēriņu. Tas arī notiek. Tomēr šajā ziņā Continental uzrāda vēl labāku rezultātu, arī bez 'zaļā' krāsojuma. Te slēpjas Vredestein vissezonu riepu trūkums: tās testā izrādījās vienīgās ar būtiski paaugstinātu rotācijas berzi un atbilstīgi palielinātu degvielas patēriņu. 

 

Verdikts

 

Vēl joprojām apvidus auto vasaras riepas ir pārsteidzoši atšķirīgas. Testa uzvarētājas ir relatīvi nelielā somu ražotāja Nokian piedāvātās riepas, kuras gan īsti neiztur pārbaudi apvidus braucienos, jo sevišķi pa slapju zāli, taču pierāda savu izcilību ceļu/ielu disciplīnās. Jo sevišķi uz slapjas brauktuves pārliecinoši atklājas to kvalitāte. Arī Pirelli Scorpion Verde ir pamatoti pelnījušas izcilu novērtējumu. Mēs bijām pārsteigti par to, ka Vācijā plaši pazīstamā ražotāja Toyo riepas neizturēja pārbaudes tieši tāpat, kā tipiskie Ķīnas/Taivānas lētie ražojumi. Visspilgtāk šis trūkums izpaudās, strauji bremzējot uz slapjas brauktuves. Ārpus konkursa tika testētas Vredestein vissezonu riepas – mēs vēlējāmies uzzināt, vai šis (vissezonu) izpildījums neietekmē braukšanas drošību. Un pārliecinājāmies, ka šīs riepas jebkurā gadījumā pārbaudi izturēja labāk nekā abi vasaras riepu testa zaudētāji. 

 

 

 Avots: AutoBild Allrad

 

 

1. vieta

Nokian Z G2 103W

Nokian Z G2

Priekšrocības:

 + izcila kvalitāte uz slapjas brauktuves,

 + ļoti labas arī uz sausa ceļa,

 + ļoti «klusas» riepas.

Trūkumi:

 – vājš paātrinājums uz slapjas zāles,
 –
vidēji izteikts brauktuves radītais traucējošais faktors,

 – nav lētas

2. vieta


Pirelli Scorpion Verde 99V

Pirelli Scorpion Verde

Priekšrocības:  

 + ļoti līdzsvarotas,

 + drošas vasaras riepas,
 + ļoti zema rites pretestība,
 + pārsteidzoši labas
dubļos. 

Trūkumi:

 – viduvējs paātrinājums uz smiltīm un slapjas zāles,

 – nav lētas

3. vieta

Kumho Ecsta SPT KU31 103W

Kumho Ecsta SPT KU 31

Priekšrocības:

 + «klusas» vasaras riepas ar ļoti īsu bremzēšanas ceļu sausos apstākļos, 
+ laba reakcija uz zāles seguma,  
+ laba cena.

Trūkumi:

samērā jutīgas ūdens peļķēs pagriezienos,

 – viduvēja vadāmības precizitāte

4. vieta

Continental ContiCrossContact UHP 99H

Continental CrossContact UHP

 Priekšrocības:

 + ļoti zema rotācijas pretestība,

 + īss bremzēšanas ceļš,

 + laba vadāmības precizitāte.

Trūkumi:

 – nepietiekamas rezerves akvaplanēšanā,

 – salīdzinoši augsts brauktuves radītais traucējošais faktors,

 – nav lētas

5. vieta

Barum Bravuris 4X4 103V

Barum Bravuris 4x4

Priekšrocības:

 + ļoti drošas akvaplanēšanā,

 + pārsteidzoši labs paātrinājums uz zāles un grants seguma,

 + izdevīga cena.

Trūkumi:

 – viduvējas dubļos un uz smilts seguma,

 – tikai vidējs rādītājs bremzējot,

 – nedaudz paaugstināts trokšņu līmenis

6. vieta

Nankang N-605 103V

Nankang Toursport NS N-605

Priekšrocības:

 + labs paātrinājums uz zāles/smilšu seguma,

 + laba cena.

Trūkumi:

 – pārāk garš bremzēšanas ceļš slapjos apstākļos,

 – viduvēja akvaplanēšana,

 – viduvēja vadāmības precizitāte,

 – izteikts brauktuves radītais traucējošais faktors,

 – vidēja rotācijas pretestība

7. vieta

Toyo Proxes CF1 SUV 99H

Toyo Proxes CF1 SUV

Priekšrocības:

 + nav sliktas uz zāles/smilts seguma.

Trūkumi:

 – pārāk garš bremzēšanas ceļš slapjos apstākļos,

 – viduvēja akvaplanēšana,

 – viduvēja vadāmības precizitāte,

 – zems paātrinājums dubļos,

 – viduvēja rites pretestība

 

Vredestein Quatrac 3 SUV 103H (vissezonas riepas)

Vredestein Quatrac 3 SUV

Priekšrocības:  

+ komfortablas vissezonu riepas ar drošu akvaplanēšanu,

+ labas uz dubļaina seguma.

Trūkumi:

 – paaugstināta rites pretestība,

 – viduvēja saķere ar slapju ceļa segumu,

 – viduvēja vadāmības precizitāte,

 – samērā garš bremzēšanas ceļš


http://www.pkp.lv