Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013)

Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013)235/65 R 17 izmēra riepas ir piemērotas ļoti daudziem mūsdienās ražotiem un lietotiem četru riteņu piedziņas automobiļiem. Uzņēmums AUTO BILD ALLRAD ir veicis minētā izmēra jauno vasaras riepu testu. Salīdzinājumam tiek ņemtas Dienvidkorejas uzņēmuma lētās riepas.

Dažiem riepu izmēriem, kas ir paredzēti apvidus un SUV automašīnām, Jūs ar grūtībām atradīsiet trīs riepu modeļus, turpretim citiem – 30 un pat vairāk. Kāpēc tā notiek? Pavisam vienkārši: Riepu ražotāji vēlas pārdot pēc iespējas vairāk riepu un tādēļ orientējas ar savu piedāvājumu uz pieprasītākajiem automašīnu tipiem. Daudz pārdotu mašīnu nozīmē arī daudz pārdotu riepu. Nav brīnums, ka šoreiz testēto 235/65 R 17 izmēra riepu piedāvājums ir tiešām plašs. Vairāk nekā 50 riepu modeļi pretendē uz četru riteņu piedziņas transporta līdzekļu braucēju labvēlību, jo minētais izmērs ir piemērots ļoti daudziem mūsdienās ražotiem un lietotiem pilnpiedziņas automobiļiem: vidēji lielie, kā Q5 un Land Rover Freelander, un lielie, kā Mercedes M-klase, BMW X5 vai Volvo XC 90, ripo ar minētā vai līdzīga izmēra riepām. 

Astoņi apvidus vasaras riepu modeļi testā uz sausas vai mitras trases, kā arī uz bezceļiem. Kuras riepas ir tiešām ieteicamas un kā sevi no labākās puses parāda lētā segmenta riepas? 

Ko riepas spēj paveikt uz bezceļiem? Testā vilktspēja tika mērīta uz dažāda tipa segumiem. Mitra zāle, pirmkārt, ir izaicinājums tām riepām, kuras ir orientētas uz braukšanu pa šoseju. Tieši lētās riepas no Roadstone demonstrēja vislielāko vilkmi uz zemes, tām seko Continental un Cooper.

Uz grants Continental ar 4260 Ņjutoniem uzrāda apbrīnojami augstu vilktspēju, īpaši šosejas riepām. Pat riepas ar vismazāko vilktspēju (Nokian) uzrāda pilnvērtīgu vilkmi (4000 Ņjutoni).

Mērījumos smalkajās smiltīs, šosejai paredzētās riepas uzrāda labus rezultātus. Tikai Nokian visai ātri iestājas vilkmes izsīkums. Apbrīnojami labi uz smiltīm sevi parāda ekonomiskā segmenta Roadstone riepas. 

Pārvietojoties dubļainā apvidū vislabākos rezultātus uzrāda Pirelli, kurām ir uzlabota rites pretestība. Tikai vienas riepas pilnībā neiztur pārbaudījumu: Somijas Nokian, kuras profils uzreiz „iesēžās“.

Vadīšanas testa laikā uz grantēta ceļa tiek pārbaudīta vilkme, saķere un izturība, jo asā grants pārāk cieši noklāj protektoru un riepu sānus. Labs risinājums šajā situācijā ir Conti riepas, kuras netraucēti pārvar šos šķēršļus un nodrošina vieglu vadāmību.

Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013) Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013) Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013) Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013)

Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013) Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013) Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013) Auto Bild apvidus auto riepu tests 235/65R17 (2013)

Akvaplanēšanas testā labākos rādītājus demonstrē Vredestein; tās uzpeld ļoti vēlu. Taču arī citas riepas labi izspiež ūdeni. Tikai braucot ar lētām riepām ievērojami ir jāsamazina temps.

Testa laikā uz apļveida trases tiek vērota tikai maksimālā saķere ar slapjo ceļa segumu. Pirelli, Bridgestone un Continental riepas izpilda savu uzdevumu īpaši labi. Mazāk noturīgas pret izslīdēšanu ir Nokian, Cooper un ekonomiskā segmenta Roadstone riepas no Korejas.

Akvaplanēšanas tests līkumos: Trases līkuma vidū ir izveidota dziļa ūdens peļķe. Šajā situācijā pārliecinoši uzvar Vredestein. Bet taisnvirziena akvaplanēšanā vilšanos sagādā Roadstone, un mazliet arī Conti riepas.

Vadīšanas testā nav runa tikai par apļa laiku, kādu ir iespējams sasniegt trekā, bet arī par vadītāja ieguldīto pūļu daudzums, kas atšķīrās atkarībā no riepām. Continental, Dunlop un Bridgestone riepas nodrošina iespēju braukt ātri. Turpretī, Roadstone sagādā vadītajam un ESP sistēmai daudz darba.

Arī vadīšanas testā uz sausas trases ir redzams, ka lētajām Roadstone riepām jūtami pietrūkst vadāmības precizitātes, kā arī ātruma pagriezienos. Arī Cooper riepas ir uzkrītoši neveiklas sausā trasē.

Bremzēšanas testā beidzot tiek atdalīti graudi no pelavām: Laikā, kad Pirelli, Dunlop un Pirelli Continental uz mitra seguma bremzē labi un ļoti labi, Nokian un Roadstone riepas izslīd bīstami tālu.

Septiņu metru atšķirība bremzēšanā uz sausā asfalta ir daudz. Continental un Dunlop demonstrē izcilus rādītājus, bet Korejas Roadstone pilnībā neiztur pārbaudījumu.

Trokšņu līmeņa tests: par to daži brīnīsies – skaļākās ir nevis lētās riepas, bet gan Continental (67,4 dB pie 50 km/h). Ievērojami zemāks trokšņu līmenis, pirmkārt, ir Pirelli (64,9 dB). 

Nākamais pārsteigums, mērot rites pretestību: Roadstone riepas ir tik slikti sevi demonstrējušas uz sausiem un slapjiem ceļiem, tomēr ar tām var taupīt degvielu. Tikai Michelin bija vēl labākas.

Avots: Auto Bild

1.    Continental CrossContact UHP  Kopējais vērtējums: Priekšzīmīgas
Continental-CrossContact-UHP

+ visīsākais bremzēšanas ceļš uz slapja un sausa ceļa seguma,

+ labas apvidū. 

– paaugstināts braukšanas troksnis,

– vidējs braukšanas komforts

– noturība pret akvaplanēšanu līkumos.

2.    Pirelli Scorpion Verde  Kopējais vērtējums: Priekšzīmīgas
Pirelli-Scorpion-Verde

+ īss bremzēšanas ceļš,

+ laba saķere uz mitra ceļa seguma,

+ vislabākā saķere dubļainā apvidū,

+ ļoti zems braukšanas trokšņu līmenis.

– maza vilktspēja uz slapjas zāles,

– vidējs braukšanas komforts.

 3.    Bridgestone Dueler H/P Sport   Kopējais vērtējums: Ieteicamas
Bridgestone-Dueler-H-P-Sport

+ ļoti laba saķere uz mitra ceļa seguma,

+ liela noturība pret akvaplanēšanu,

+ īss bremzēšanas ceļš uz sausa ceļa seguma.

– pagarināts bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma,

– vidēja rites pretestība. 

4.    Dunlop SP Quattro Maxx  
Kopējais vērtējums: Ieteicamas
Dunlop-SP-Quattro-Maxx

+ teicami rādītāji uz slapjas trases,

+ ļoti labi uz sausas. 

– vidēja vilktspēja uz grants,

– zāles un smiltīm,

– vidējs komforta līmenis.

5.    Michelin Latitude Sport   
Kopējais vērtējums: Ieteicamas
Michelin-Latitude-Sport

+ ārkārtīgi zema rites pretestība,

+ laba noturība pret akvaplanēšanu.

– vāja vilktspēja uz mitras zāles,

– pagarināts bremzēšanas ceļš uz slapja seguma. 

6.  Cooper Zeon XST A   Kopējais vērtējums: Apmierinoši
Cooper-Zeon-XST-A

+ lieliska veiktspēja apvidū bez braukšanas seguma,

+ labs bremzēšanas ceļš sausā apvidū. 

– mērena saķere ar slapju ceļa segumu,

– pagarināts bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma,

– mērena virziena noturība.

7.    Vredestein Ultrac SUV Sessanta   Kopējais vērtējums: Apmierinošiji
Vredestein-Ultrac-SUV-Sessanta

+ ļoti laba noturība pret akvaplanēšanu.

– pagarināts bremzēšanas ceļš,

– paaugstināta rites pretestība,

– paaugstināts braukšanas trokšņu līmenis. 

8.   Nokian Z Sport Utility   Kopējais vērtējums: Nosacīti apmierinoši
Nokian-Z-Sport-Utility

+ zems braukšanas trokšņu līmenis,

+ maza rites pretestība. 

– zema vilktspēja dubļainā apvidū,

– pārāk garš bremzēšanas ceļš,

– vāja saķere ar mitru ceļa segumu. 

 

9.   Roadstone Roadian HP    Kopējais vērtējums: Slikti
Roadstone-Roadian-HP

vislabāk sevi pierādīja braucot pa zāli vai smiltīm,

+ zema rites pretestība,

+ zems trokšņu līmenis. 

– slikta saķere ar mitru ceļa segumu,

– pārāk garš bremzēšanas ceļš.


http://www.pkp.lv